wie doet er SPH (in Utrecht?)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hooi
Berichten: 334
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

wie doet er SPH (in Utrecht?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 18:07

hooi bokkers,

ik zit in VWO5. Ik zit te twijfelen tussen Psychologie (wo) en SPH (hbo). Ik ben al op een paar open dagen geweest: In Ede op de Christelijke Hogeschool, een gewone open dag. Dat sprak me niet aan.
En een open dag op de afdeling Social Work van de Hogeschool utrecht. daarna nog een meeloopdag daar, alleen voor SPH. Het was leuk, maar ik heb dus niet echt serieus vergelijkingsmateriaal. Ik vind Utrecht een superleuke stad, dus ik ben wel een beetje bevooroordeeld . Komende winter wil ik nog een paar open dagen gaan bezoeken, o.a. voor psychologie (weet nog niet waar) en ook SPH op Windesheim.
Wie studeert SPH op de Hogeschool Utrecht, hoe bevalt dat?
En wie studeert psychologie (in Utrecht)?
Ik ben benieuwd!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:29

Ik ga (zeer waarschijnlijk) SPH volgen in Amsterdam... (je hebt dus niet echt wat aan mij )
Maar ga wel even dit topic volgen.

Maya1990
Berichten: 1627
Geregistreerd: 11-03-05

Re: wie doet er SPH (in Utrecht?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:43

Ik denk er ook over om SPH te gaan doen.
X

hooi
Berichten: 334
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:21

nou kristie, ik ben er nog niet uit. Misschien dat ik volgend jaar nog wel s een vergelijkbaar topic start, en dat ik dan in A'dam SPH wil gaan doen. Who knows Je bent nooit helemaal onbruikbaar

MayBelle

Berichten: 729
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:12

Ik ga wel SPH doen in Ede

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:10

Ik heb SPH gedaan op windesheim (Zwolle).
Bedenk voor jezelf goed wat je graag wilt met je opleiding. Ik moest via de lange weg zeg maar. Ben nu ruim 2 jaar afgestudeerd en werk (maar zoveel werk op HBO niveau is er NOG niet). Ik ga nu in mijn avonduren de Psychologie studie erbij pakken.
Ga gewoon kijken op opendagen en bedenk goed wat je wilt met je opleiding. Succes!

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: wie doet er SPH (in Utrecht?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:06

Hier nog een afgestudeerde SPHér.

Veel boeiend werk in de SPH branche is er niet. Ze vragen veelal SPWérs, MWDérs of HBO-vérs.

Ik heb achteraf spijt dat ik geen psychologie gedaan heb. En moet nu inderdaad via een andere route psychologie gaan doen. En dat gaat heel wat meer inspanning en moeite kosten helaas.

SPH is overigens wél een hele leuke opleiding, heb nu ook een hele leuke baan, maar ik loop toch steeds op dat ik meer kan en meer wil en mijn papieren dat niet toelaten.