Politie opleiding, hoe vonden jullie de testen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisantjuhh

Berichten: 1441
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: sibrandabuorren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:17

ik ga oook bij de politie studeren alleen bij mij is het 1 op de 5 omdat ik een beveiliger diploma heb en dan heb ik meer kans.. het lijkt me wel wat zware testen maar je moet er gewoon voor gaan.. ook ben ik aan het solliciteren bij de marechausee is ook heel erg leuk heb ik gister een voorlichting van gehad en dat lijkt me ook heel erg leuk.

greggy
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:37

Hoi,

Ik neem ook deel aan de selectieproeven voor de politie in Belgie. Het is bij ons ook niet al te simpel. Er is een slagingspercentage van 7 procent. Je moet vier testen ondergaan de ene die je taal en je redeneringsvermogen meet. Een andere is met een psycholoog praten. DAn nog medisch en conditie. En dan de beruchte selectiecommissie. Heb reeds deelgenomen aan die van inspecteur bij de Belgische politie maar was niet geslaagd. Vandaag heb ik mijn eerste proef terug afgelegd voor agent van de politie (hulpagent,verkeersagent)

graag deel ik ervaringen met ooit mss toekomstige nederlandse politiecollega's

maarten88
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Politie opleiding, hoe vonden jullie de testen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 00:16

ik ben op dit moment aan het solliciteren bij de politie, ben al naar de informatieavond geweest, volgende week krijg ik de pre-selectie, weet iemand wat die sporttest inhoud en de gesprekken ervan, ben ik namelijk erg benieuwd naar

Bingelding

Berichten: 2935
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Oostzaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:31

Ik had ook mijn sollicitatieformuleren netjes ingevuld en opgestuurd!~Maar ik kreeg ze terug ik moet een kopie van mijn diploma meesturen en die krijg ik dus pas 30 juni
Dus ik moet nog even wachten!

Ik ga in omstreek Amsterdam Amstelland of Zaanstreek Waterland!

Of ik wil graag in de buurt van Zandvoor enzo lijkt me ook erg leuk!

Hobby

Berichten: 1408
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:01

Op de volgende website staat erg veel informatie over werken bij de politie, maar ook over de testen. Er staat een filmpje op van de conditietest en er staan oefenvragen op van de andere testen. http://www.politie-werving.nl/

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:54

me neef heeft alles gehad, alles goed afgesloten hij was de snelste in de stormbaan. Maar hij zit nog zonder opleiding of werk. Ze zoeken hier in de omgeving alleen maar allochtonen en vrouwen. (hoezo discriminatie??)

behonest2001
Berichten: 34
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Politie opleiding, hoe vonden jullie de testen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:03

Ik zit zelf sinds 6 weken in het tweede jaar (voor de medstudenten: kwartiel 5 ). Ik heb de hele procedure meer dan een jaar geleden gedaan en dit was binnen 2 maanden helemaal rond.

Voor de andere studenten: welke kwartiel zitten jullie?

Hobby

Berichten: 1408
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:11

kwartiel 2, mijn eerste korpskwartiel dus