Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Princess schreef:ISPH weet ik niet veel van, wel dat hun het allemaal op een holistische wijze doen, maar dat wist je denk ik al. Ik kende een meisje die daar heeft gezeten en is gestopt, zij vond het persoonelijk niets, iet wat teveel van dat zweverige gedoe.
Groenhorst in barneveld ben ik toendertijd ook voor wezen kijken, maar ben toch naar deurne gegaan, dit is wel 1 van de betere paardehouderij opleidingen in nederland. Ik heb gekozen voor de sport en die zit in Deurne. Zelf ben ik niet zo'n fan van de meeste paardehouderij opleidingen, de praktijk ligt vaak op een laag pitje en en niveau is laag. Ik zou kiezen voor Deurne (aangezien dit merendeel praktijk is) of een Orun cursus of een deeltijdopleiding in de paarden en daarbij werken je moet het uiteindelijk toch van de praktijk hebben.
)
) en de lessen van emiel voest met die parcourtjes enzo. Ook het rijden met die balletjes opgooien is ook intressant. Anniekskie schreef:ik studeer dit jaar af aan het groenhorst college in barneveld in de richting paardenhouderij. Als ik opnieuw kon kiezen had ik zeker een andere opleiding gedaan. Ik doe de vierjarige opleiding met management en in de eerste twee jaar krijg je bijna alle paarden vakken en de laatste twee jaar word vooral op management gehamerd. Hierdoor is het best zwaar. Ook merk je heel goed dat ze nog niet zo heel erg lang met deze opleiding bezig zijn (zijn geloof ik het derde jaar dat afstudeerd) doordat alles nog vrij rommelig is en iedereen iets anders zegt. Dit is natuurlijk mijn mening zullen best wel anderen zijn die er anders over denken maar ik zou er heel goed over nadenken voordat ik weer naar deze school zou gaan.

sjietaah schreef:Het management is zo zwaar omdat je een heleboel taken ed moet doen. Alles uitwerken en een heel ondernemingsplan schrijven.. Een aantal meiden uit mijn klas zijn daar al mee bezig
Ik zelf hoef dat niet te doen omdat ik 3 jarige opleiding doe.
Naar mijn weten heb je op de ISPH geen diploma om een eigen bedrijf op te starten. Zoals ik al zei het is meer een opleiding om je kennis te verbreden.
Als je daar op school komt ook, het zijn allemaal wat oudere mensen rond de 30/40 met een instructie diploma, eigen pension bedrijf ed.
Een vriendin van mij heeft ook deze opleiding gedaan ISPH en zij heeft nu een of ander zaakje in de paarden op holistische wijze. Dat kan dan weer wel. Ze behandelen paarden aan de rug ed.
Ik weet niet of je een folder hebt van de ISPH ik heb er misschien nog wel eentje dan wil ik je die best opsturen.. Of je kan er denk ik zelf ook eentje aanvragen!
Dan kan je precies zelf lezen wat je ermee kunt