Wie betaalt zelf zijn studies????

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EquineNature

Berichten: 157
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Soest

Re: Wie betaalt zelf zijn studies????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:52

Ik heb mijn studie + boeken zelf betaald mbv een lening bij de ibg. Ik leende een bepaald bedrag en dat zette ik direct op mijn spaarrekening zodat ik rond september voldoende geld had om de rekeningen te betalen. Daarnaast werkte ik 2 tot 3 dagen p/w om geld te verdienen voor de maandelijkse onkosten zoals huur, eten, mijn pony e.d.
Financieel gezien heb ik een relaxte studenten tijd gehad!!
Alleen moet ik nu alles weer gaan terug betalen, dus dat is weer minder leuk...

biep

Berichten: 488
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Amsterdam & Hilversum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:38

Saskia008 schreef:
ik betaal ook alles zelf.
ik kom ook gemakkelijk goed rond.

aanvullenden beurs, en bijbaantje..

veel jeugd worden veelste vele verwend in dit opzichte.
ouders betalen veel te veel voor hun kinderen.


maar jij woont thuis...
dus dat scheelt je al gauw zo'n 300E huur per maand en 100E aan eten etc. per maand...

Ik red het echt niet zonder een bijdrage van mijn ouders (ik werk 2 dagen per week, en krijg basis stufi).

alleen al mn kamer is meer dan de stufi, dan heb je het nog niet eens over de kosten van het eten, de was, en incidentele dingen zoals een fiets ed.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:41

Esther19 schreef:
ik krijg weinig aanvullende beurs omdat mijn ouders teveel zouden verdienen. Wat alleen vergeten wordt is dat ze niet 1 maar 5 kinderen hebben, waarvan ik zelf studeer en mijn 3 jongere broertjes gaan ook nog volop naar school.


Dit vind ik eigenlijk best vreemd, toen mijn broertje van de middelbare school afkwam en ook ging studeren, ging mijn aanvullende beurs een flink stuk omhoog!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:43

Mijn ouders hebben mijn MBO opleidingen betaald. Toen ik daarna aangaf toch nog wat anders te willen doen hebben zij aangegeven dat ik dan maar een deel zelf moest bijdragen. Waren zij (en ik helemaal) blij dat ik nu een opleiding doe en ervoor betaald krijg ipv ervoor te moeten betalen