Enquete voor Werkstuk..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:37

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?
Ja, op mijn derde reed ik al op een shet
* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?
Echt wel, ik kan niet zonder
* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?
Ja, lekker hard galoperen, niet aan je zorgen denken...
* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden)
Nee, nooit
Ik zal het wel moeilijk vinden om weer te rijden als bijv. een van mijn paardjes overlijdt.

* Vind je het duur?
Dat is een feit, het is duur
* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden?
Tja, je weet het van te voren al.
We gaan er niet minder brood van eten, maar zolang het nog gaat...

* Praat je met je paard?
Ja
* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?
Als ik zenuwachtig ben(op wedstrijd bijv.) loopt ze altijd zo lief
Als ik verdrietig ben is ze omgetoverd tot een knuffelpoooniee

* Heb je daar goede gevoelens door?
Ja, tuurlijk

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:41

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?
Ja, ik heb mijn hele leven al met paarden te maken, te danken aan mijn moeder, zus, ooms en tantes

* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?
Absoluut. Ik zou niet weten wat ik anders moest doen, hij ik mijn tijd zou verdrijven, ik hoor gewoon tussen de paarden

* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?
Hmm. ik denk eigenlijk gewoon nergens meer aan. Dus ja.

* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden)
Nee

* Vind je het duur?
Ja. Aanschaf van paard kost veel, maar tuig en toebehoren ook, lessen zijn ook duur...

*
Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden?
Ik betaal nu weinig tot niks,. maar ik kan gewoon niet zonder paarden


* Praat je met je paard?
Niet met, wel tegen

* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?
Ja, anders zou ze ook niet naar mijn commando's luisteren

* Heb je daar goede gevoelens door?
Tja. dan kan je alles kwijt he.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Enquete voor Werkstuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:47

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?
Ja, vanaf ik paarden kende tenminste.. ik heb pas nog een videoband van vroeger gekeken waarop ik een jaar of 4 was, ik wou altijd maar naar de 'Paaaardjuuus'

* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?
Hm.. ik denk het wel, maar het zou erger zijn als ik helemáál niks met paarden zou kunnen doen.. niet knuffelen, poetsen enz..
* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?
Jaa Dan ben ik even weg uit het gewone dagelijkse leven, één met je paard!
* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden)
Nee!! Ik snap veel meisjes van mijn leeftijd die stoppen met rijden omdat ze jongens interessanter vinden dus écht niet!!
* Vind je het duur?
Ja, om eerlijk te zijn wel.. wij komen net rond en als mijn moeder haar uitkering verliest kan ik niet meer rijden
* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden?
Ehm.. ligt er allereerst aan hóeveel.. het moet natuurlijk wél betaalbaar blijven. en anders zoek ik wel een knuffelpaardje..

* Praat je met je paard?
Ja.. nou ja, tégen mn paard
* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?
Ja.. behalve als ik het over een verknald wiskundeproefwerk heb, ik heb niet de indruk dattie me dan begrijpt..
* Heb je daar goede gevoelens door?
Jaa, het fijne is dat je tegen ze kunt praten en ze je begrijpen **of dat lijkt tenminste zo** Zonder dat ze wat terug hoeven te zeggen, of doorvragen.. zoals veel mensen doen. Maar je gewoon kunnen troosten, zelfs al weten ze niet wat er is..

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:49

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?
vanaf me 4e dus ja
* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?
nee,ik dans ook veel dus een echte lege plek niet. Ik zou meer gaan dansen.
* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?
Als ik boos ben kan het wel goed gevoel geven om lekker bij de paarden te zijn.
* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden) Willen niet maar ik zou wel zonder kunnen.

* Vind je het duur? ja, paardrijden is duur
* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden? ja als ik er niet door in de problemen kom.

* Praat je met je paard? ja ik praat met mijn paard om rustiger te maken of iets duidelijk te maken.
* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert? Soms wel maar ik voer gen hele gesprekken.
* Heb je daar goede gevoelens door? Door het praten zelf voel ik me wel beter als ik boos ben.

zou je er ook bij willen zetten waarom je dat antwoord geeft.
Ik had de tijd en wilde het wel eventjes invullen.

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: Enquete voor Werkstuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:52

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?
Ja, mocht er alleen heel lang niet op omdat mijn moeder er heel erg bang voor was.Wou ze altijd even aaien enz.

* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?
Ja, ik denk het wel. Ga het waarschijnlijk missen

* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?
Veel gelukkiger, dan ben ik heel anders als ik bij de paarden ben. Dan ben ik niet de Jennifer die stil, verlegen enz. is maar de Jennifer die levendig spontaan en alles eruit floept. En al mijn zorgen zoals slechte cijfers, ruzies, problemen enz. heb ik dan even niet meer.

* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden)
Nee, liever niet!

* Vind je het duur?
Tis best wel duur ja. Maar ik betaal het niet zelf. Dat doen mijn ouders.

* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden?
Nee, dan ga ik liever een verzorgpony zoeken.

* Praat je met je paard?
Ja, ik vertel echt alles tegen paarden! Ze vertellen niets door en gaan niet zeuren als je iets zegt!

* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?
Ik kan alles kwijt bij de paarden ja. En ik heb zeker het gevoel dat ie luistert of in ieder geval voelt dat ik me slecht/verdrietig/blij enz. voel. Omdat ze soms zo verschrikkelijk lief tegen me kunnen zijn als ik me rot voel.

* Heb je daar goede gevoelens door?
Ja, voel me daarna opgelucht als ik even alles kwijt ben. Even verteld heb wat me dwars zit. dan ben ik het kwijt.

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Re: Enquete voor Werkstuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:34

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?
Van paarden wel vanaf kleins af aan, heb altijd wat met paarden gehad.
* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?
Ik rijdt sinds begin november niet meer, en het is ff wennen, maar niet echt een lege plek meer.
* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?
Jaa, maar niet persé door paardrijden maar gewoon omdat ik iets te doen heb wat ik leuk vind.
* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden)
Jaa, er valt wel redelijk mee te leven (ben zoals ik al zei gestopt sinds november).

* Vind je het duur?
Jazeker.
* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden?
Nee, helaas niet, denk dan eerst aan andere dingen.

* Praat je met je paard?
Heb geen paard, maar ik zei af en toe wel lieve dingetjes tijdens het poetsen enzo.
* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?
Nee. Heb liever iemand waarvan ik weet dat ie luistert en mij steunt als ik het moeilijk heb en kan reageren op mijn verhaal.
* Heb je daar goede gevoelens door?
Zoals ik al zei ik denk niet dat ie luistert. En krijg er geen goede gevoelens door.

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Enquete voor Werkstuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:40

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?
Ja, vanaf mijn 5de zat ik al op een paard en mijn moeder rijd ook paard en mijn vader heeft paard gereden en lesgegeven.
* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?
Ja zeker, ik kom elke dag bij mijn pony. Dus ik zou het dan denk ik wel erg missen.
* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?Ja zeker, geeft elke keer weer een 'kick'. Het is ontzettend leuk om te paardrijden, je vergeet even al je zorgen
* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden) Nee ik zou niet zonder paarden kunnen.

* Vind je het duur?
Ja best wel!
* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden? Uuh mijn ouders betalen het, dus ja....
* Praat je met je paard?
Ja, lekker praten en je gevoelens uiten.
* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?
Ja zeker ik kan mijn paard alles vertellen en ik denk ook wel dat hij naar mij luistert.
* Heb je daar goede gevoelens door?
Ja!

Veel succes verder!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Enquete voor Werkstuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:42

Horsesandme schreef:
Ik heb van een paar personen n paar antwoorden nodig voor in een werkstuk voor maatschappij 2..

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?
Ja, ik ben op mn 3e begonnen en ben nu 14
* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?
Jep.
* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?
Ja
* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden)
Ik denk het niet.

* Vind je het duur?
Jazeker.. Maar het is en blijft een levend dier dat ook eten enz. moet hebben. Tsja, omdat een paard zo groot is enzo kost het nou eenmaal wat meer.
* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden?
Ja, maar ik zou wel minder gaan rijden.

* Praat je met je paard?
Hmm.. soms
* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?
Ja, ik kan er veel bij kwijt. Hij luistert niet, maar voelt wel wat ik denk
* Heb je daar goede gevoelens door?
Geen idee
Bij mijn paard denk ik wel. Ik heb op mn paard leren rijden en hem zelf alles geleerd. Omdat je zo'n goede band hebt, begrijp je elkaar.

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 20:45

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden? JA
* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden? JA, ZONDER PAARD KRIJG IK ECHT HOOFDPIJN :p
* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd? JAAA ZEKER
* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden) JAWEL MAAR LIEVER NIET...

* Vind je het duur? JA
* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden? JA

* Praat je met je paard? SOMS (STA STIL, KOM ES, BRAAF, HEE.....DAT SOORT DINGEN )
* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert? NEE
* Heb je daar goede gevoelens door? NEE

Loje
Berichten: 824
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Enquete voor Werkstuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:43

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?
nee, sinds mijn 6e

* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?
zeker, maar vooral ook omdat ik dan mijn vrienden van de manege minder vaak zie, maar ook het rijden zelf zal ik heel erg missen

* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?
Ja, het is echt ontspanning

* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden)voorlopig niet, ik heb er te veel lol in en het is te gezellig er omheen

* Vind je het duur?
ja, 100 euro per maand voor 2 keer per week rijden vind ik wel duur, maarja, paps betaalt

* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven
paardrijden?als ik het zelf zou moeten betalen weet ik niet of ik ermee door zou gaan, ik denk dan dat ik naar een goedkopere manege zou gaan

* Praat je met je paard?
ik zeg er wel eens wat tegen, maar voer er geen diepgaande gesprekken mee

* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?
op zich wel, maar aangezien hij geen antwoord terug geeft heb ik niet het idee dat het bij hem aan komt. dan praat ik toch liever met mensen

* Heb je daar goede gevoelens door?
nee dus

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Enquete voor Werkstuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:47

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?
Nee, pas vanaf mijn 6e vond ik paarden leuk. En ik ben op mijn 8ste gaan rijden.
* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?
Ja, best wel. Het is een bezigheid waar ik m'n energie in kwijt kan en het is ook een ontspanning voor mij. Ik zou niet weten waar ik die ontspanning kan vinden zonder paardrijden.
* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?
Meestal loop ik wel met een grote lach door de stal ja. Ook denk ik totaal nergens meer aan als ik in gezelschap van paarden ben.
* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden)
Kan het me voorlopig niet voorstellen, omdat ik inmiddels zoveel leuke dingen heb meegemaakt, ervaring heb opgedaan enz.

* Vind je het duur?
Ja het is heel prijzig, maar mijn ouders betalen. En ik heb geen eigen paard, dus ik heb voor mijn verzorgpony's ook geen extra kosten. Behalve dan is een nieuw shabrakje/frontriempje ofzo.
* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden?
Ligt eraan hoe ik financieel zit (ik denk nou over 10 -15 jaar). Misschien heb ik het dan wel veel te druk met werk enz. Ik weet niet. Lastige vraag.

* Praat je met je paard?
Hm, ik voer geen diepzinnige gesprekken ofzo. Maar praat altijd wel tegen ze. En soms krijg ik dan een hinnik als antwoord.
* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?
Als ze aan het eten zijn; nee, dan luisteren ze niet. Ik denk ook niet dat mijn paard het begrijpt wat ik allemaal praat, maar hij zal vast wel denken: 'Oh, heb je baasje weer.'
* Heb je daar goede gevoelens door?
Ik voel me niet anders als ik een hele tijd niet heb gepraat tegen mijn verzorgpaardjes, dus ik heb daar geen goed gevoelens over, maar ook geen slechte.

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Re: Enquete voor Werkstuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:17

Horsesandme schreef:
Ik heb van een paar personen n paar antwoorden nodig voor in een werkstuk voor maatschappij 2..

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?
Ja
* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?
Ja, ik zou er niet zonder kunnen.
* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?
Ja..
* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden)
Nee.. Ik zou absoluut niet zonder paarden kunnen
* Vind je het duur?
Ja, het kost wat maar dan heb je ook wat
* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden?
Ja..

* Praat je met je paard?Ja, ik praat altijd met mijn paard
* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?
Ik denk dat hij het wel hoord
* Heb je daar goede gevoelens door?
Ja

zou je er ook bij willen zetten waarom je dat antwoord geeft?

Ik heb de antwoorden van een paar mensen maar nodig maar ik zou het leuk vinden als een paar hem beantwoorden..

Heel erg bedankt..

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:54

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?
Vanaf mn tiende ongeveer

* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?
Nee, ik rij geen paard meer sinds een rug blessure maar ben nog wel altijd met paarden bezig.

* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?
Ik rijd geen paard, maar de omgang met paarden en de verzorging maakt mij net zo gelukkig als rijden.

* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden)
Kan ik me nu nog niet voorstellen

* Vind je het duur?
Ach wat is duur. Ja het kost veel geld

* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden?
Ik ben nuchter genoeg om te zeggen als ik geen geld meer heb het paard het eerste is wat eruit zal gaan. Klinkt hard, maar het blijft toch eigenlijk luxe.

* Praat je met je paard?
Ik praat tegen mijn paard

* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?
ik denk niet dat hij luisterd, hij krijgt aandacht dat vind ie leuk, maar luisteren als een mens doet een paard niet.

* Heb je daar goede gevoelens door?
Ik praat tegen mijn paard omdat ik dat gewend ben. Hele verhalen om mijn hart te luchten doe ik niet bij mijn paard. Het zijn de dagelijkse praatjes zeg maar...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:59

Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden? ja
* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden? ja, ze maken zon groot deel van mn leven uit
* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd? ja ik kijk er altijd naar uit en als ik me niet zo best voel voel ik me na het rijden weer veel beter
* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden) tijdelijk wel voor bv studie/werk maar niet mn hele leven

* Vind je het duur? ja, kleding tuig paard alles kost veel geld
* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden? ja zolang ik het kan betalen wel, maar je moet wel normaal kunnen leven.

* Praat je met je paard? ja, ze reageren best wel op intonatie enzo
* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert? nee ik vertel geen hele verhalen maar meer beloning of straf of met longeren aangeven wat ik wil dat ze doen.
* Heb je daar goede gevoelens door? nvt

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Enquete voor Werkstuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:09

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?ja
* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?ja
* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?ja
* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden)nee
* Vind je het duur?ja
* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden?weet ik niet, maar het ligt voor mij iets anders is namelijk ook me beroep

* Praat je met je paard?nee
* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?nee
* Heb je daar goede gevoelens door???

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re: Enquete voor Werkstuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:20

* Hou je je hele leven al van paarden & paardrijden?ik vond paarden altijd wel leuk maar toen ik 6 was heb ik het echt ontdekt
* Zou er een lege plek zijn als je niet kon paardrijden?als ik nu opeens niet meer zou kunnen rijden, zou ik dat zeker erg missen ja
* Voel je je gelukkiger door paardrijden/als je paardrijd?ja, en ook als je in het bos rijd, gewoon lekker een beetje nadenken over vanalles, af en toe een beetje crossen , heerlijk
* Zou je nog zonder paarden kunnen? (zou je dus ooit willen stoppen met paardrijden)ik moet er niet aan denken

* Vind je het duur?het is best een dure sport, maar niet te duur, als je bedoeld qua spullen een cap en bodyprotector (waar ik mee rijd) kosten niet niks, maar voor de veiligheid vind ik dat ik liever iets meer betaal dan dat ik straks niet meer zou kunnen rijden
* Heb je het ervoor over om veel te betalen. Als je maar kan blijven paardrijden?Ja, ligt er natuurlijk wel aan hoeveel

* Praat je met je paard?geen hele gesprekken, maar ik geef aan of het paard iets goed doet iets niet, en gerust stellen als een paard iets eng vind < dat vind ik vooral heel belangrijk, dat het paard je dan vertrouwd
* Kan je dan veel bij je paard kwijt en denk je dat ie luistert?nou ik weet eigenlijk niet, ik ga niet als ik gepest zou worden dit mijn paard vertellen , maar ik denk dat het voor sommige mensen fijn is dat ze toch kunnen vertellen wat hun dwars zit, niet dat het paard dat ooit zal snappen
* Heb je daar goede gevoelens door?vertel zelf geen problemen o.i.d. tegen mijn paard

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re: Enquete voor Werkstuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:22

al genoeg reacties???