Leerlingbezoekdag op het Clusius te Alkmaar

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Leerlingbezoekdag op het Clusius te Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 20:36

Jaja ik had er al de hele tijd zin in en vandaag heb ik het gedaan..

Ik weet al 3jaar dat ik naar die school wil en al 4jaar dat ik dierenartsassinstente wil worden en me hele leven dat ik iets met dieren wil doen

We moesten er half2 wezen was er 1uur al
Het was echt leuk we kregen eerst informatie en een rondleiding. Toen gingen we iets met honden doen. We moesten ze laten zitten en alles. Dat was eigelijk wel simpel maar heeel leuk

Daarna werd ons weer iets uitgelegt en hadden we even 10min. pauze. Toen mochten we iets met geiten doen had LOL

We moesten ze zeg maar onderzoeken. We moesten kijken of hun tanden en tandvlees goed was. Kijken hoe ze conditie was en of ze vacht en huid goed was.
Haha ik vond het echt leuk. Was al 2x op een opendag geweest van die school. En ga in januari weer heen..

Ik weet zeker dat ik naar die school wil. Wie waren er nog meer op die leerlingbezoekdagen geweest? *o/*

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23528
Geregistreerd: 09-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:43

Ik heb op die school gezeten en eerlijk gezegd was ik net zo enthousiast als jij toen ik begon.
Helaas is de opleiding mij (en met mij vele) nogal tegengevallen, en het belangrijkste.. er is bijna geen werk te vinden na je opleiding.
Zowel na de dierverzorging als na de paraveterinair (DA-assistent). Een vriendin van mij kon zelfs bijna geen stageplaats vinden.
Met mij hebben nog 2 klasgenoten een baan in de dierenbranche kunnen vinden.
Vind het echt heel leuk dat je zo enthousiast bent, maar denk er alsjeblieft goed over na.

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 22:39

ja maar ik weet heel zeker dat ik het wil. Want ik weet al heel lang dat ik paravetrinair wil worden

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23528
Geregistreerd: 09-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:30

oke, heel veel plezier en succes gewenst op je opleiding dan

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 17:51

dankje wel

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re: Leerlingbezoekdag op het Clusius te Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:26

ik wil ook wel, maar me ouders zijn er op tegen omdat ik nu havo doe willen ze liever niet dat ik mbo ga doen strx

mja, jij veel plezier met je opleiding!!

Belker

Berichten: 15359
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:06

Verplaatst. gaat niet over paarden.

Bonny_CT

Berichten: 5107
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: grootebroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:21

ik ben daar begonnen met paardenhouderij.. naar een paar maanden gestopt omdat het met de open dagen daar lijkt of je veel meer mag gaan doen dan dat het in werkelijkheid is.. Ik doe nou paardensport in deurne en dat is echt veel beter dan daar... Verder is het wel een leuke school en zijn de leraren ook aardig.. Maar ik denk dat de praktijk die je daar krijgt heel erg tegenvalt namate je met de opleiding bezig bent. maar evengoed, veel plezier verder

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 15:32

ik wil wel studeren voor paravetrinair he..
niet in het paardengebied. ookal lijkt dat me ook heel leuk hoor

Bonny_CT

Berichten: 5107
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: grootebroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:44

jah dat snap ik dat je die opleiding niet gaat doen, ik weet ook niet hoe het daar mee gaat, maar dat is mijn ervaring met het clusius. Let daar wel op dus..

Thats_Me

Berichten: 10953
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:26

Ik heb ook op die school gezeten. Ik vond het opzich wel erg leuk heb zelf de 4 jarige opleiding dierverzorging gedaan en niet paraveterinair. Vooral de eerste 2 jaar heb je redelijk wat praktijk (lees stallen uitmesten) op stage's leer je ook veel over de verzorging en omgaan met dieren. Pas na die 2 jaar kan je je specialiceren voor paraveterinair. Over deze opleiding heb ik weinig goeds gehoord. De dagen dat je op school zit verveel je je omdat er niks te doen is en stage's zijn moeilijk te vinden laat staan werk. Dus weet goed waar je aan begint en als je het zeker weet gewoon doen! Dan heb je tenminste 4 jaar gehad dat je lekker bezig bent geweest met dieren en kan je altijd nog verder kijken. Tenminste dat was/is mijn instelling .. En ja de open dagen geven geen goed voorbeeld hoe het echt is ze moeten mensen trekken dus proberen het zo leuk mogelijk aan te kleden.

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 13:32

ik wil die opleiding ook doen ! sterker nog ik ga hem doen.. ook op het clusius .. ik wil graag iest met dieren doen, wil eigelijk naar deurne .. maar dan moet ik op kamers in me eentje ... :S en ik ben al niet zoon held... dus, ik wil eerst dierenarts assistente doen 4 jaar en dan cursusen op deurne of veder met paarden ...

Bonny_CT

Berichten: 5107
Geregistreerd: 06-11-04
Woonplaats: grootebroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:02

in deurne zit je met alle studenten in 1 flat van school.. Dit is dus met iedereen van die school in 1 flat.. Je kan samen met iemand op een kamer of alleen...

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 18:26

hrappur schreef:
ik wil die opleiding ook doen ! sterker nog ik ga hem doen.. ook op het clusius .. ik wil graag iest met dieren doen, wil eigelijk naar deurne .. maar dan moet ik op kamers in me eentje ... :S en ik ben al niet zoon held... dus, ik wil eerst dierenarts assistente doen 4 jaar en dan cursusen op deurne of veder met paarden ...



Wat leuk dat ga ik ook doen.. 2jaar dierverzorging en dan 2jaar dierenarstassinstente..

en daarna zie ik wel verder

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:45

ik wil mis later iest op het gebied van paarden doen een beetje alternatief of zo ......

moet je persee 2 jaar dieren verzorging doen ? maar wil wel dieren arts assistente worden .....!!!

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:42

Tja als je echt een goede opleding wilt moet je naar barneveld! Dat is de beste school om in die branche te komen. De rest is eigenlijk maar een slap aftreksel.

Een vriendin zit in barneveld en daar komen mensen vanuit het hele land naartoe speciaal voor die school! Je moet er zelf aangenomen worden en andere scholen komen naar barneveld om er lessen te geven die ze in huis niet kunnen doen. Mijn vriendin heeft zelfs mensen in haar klas die van een andere dierenschool kwamen (en ja ook die door TS genoemde) en die vinden het een wereld van verschil. Het niveau is er vele malen hoger. En er zijn veel maar praktijkruimtes op school zelf.

Daarbij zijn er verschillende grote stagebedrijven die alleen maa rmensen uit barneveld willen hebben (denk aan dierentuinen, paardenkliniek in utrecht en het dolfinarium)

Ik zou het wel weten hoor. Kies niet voor iets wat lekker dichtbij is. Maar voor een opleiding met kwaliteit. Zeker als er heel moeilijk een baan in is te vinden.

Thats_Me

Berichten: 10953
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:51

als ik mijn opleiding dus op alkmaar vergelijk met de mensen uit barneveld is er eigenlijk geen verschil. Hebben hetzelfde soort vakken gehad. De 1 iets meer dit en de ander iets meer dat dus dat valt hardstikke mee. Ook dat met stage's valt mee hoor je moet gewoon een goede brief schrijven met jou motivatie dan maak je net zoveel kans als iemand anders. Zijn toch aantal uit onze klas bij dierentuinen trechtgekomen met stage's! Het klopt wel dat barneveld meer praktijkruimte heeft. Al moet ik zeggen dat Alkmaar in de laatste jaren ook erg veel aan het ontwikkelen is. Wij zijn ook maar 3x weekje naar barneveld geweest en de helft van die lessen hadden we in princiepe ook gewoon op school kunnen doen. Maar tja is wel gezellig zo'n weekje weg.

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 14:44

hrappur schreef:
ik wil mis later iest op het gebied van paarden doen een beetje alternatief of zo ......

moet je persee 2 jaar dieren verzorging doen ? maar wil wel dieren arts assistente worden .....!!!


ja eerst 2jaar dierverzorging en dan kan je 2jaar dierenartsassistente doen en ben je klaar

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 14:45

flowerxxx schreef:
Tja als je echt een goede opleding wilt moet je naar barneveld! Dat is de beste school om in die branche te komen. De rest is eigenlijk maar een slap aftreksel.

Een vriendin zit in barneveld en daar komen mensen vanuit het hele land naartoe speciaal voor die school! Je moet er zelf aangenomen worden en andere scholen komen naar barneveld om er lessen te geven die ze in huis niet kunnen doen. Mijn vriendin heeft zelfs mensen in haar klas die van een andere dierenschool kwamen (en ja ook die door TS genoemde) en die vinden het een wereld van verschil. Het niveau is er vele malen hoger. En er zijn veel maar praktijkruimtes op school zelf.

Daarbij zijn er verschillende grote stagebedrijven die alleen maa rmensen uit barneveld willen hebben (denk aan dierentuinen, paardenkliniek in utrecht en het dolfinarium)

Ik zou het wel weten hoor. Kies niet voor iets wat lekker dichtbij is. Maar voor een opleiding met kwaliteit. Zeker als er heel moeilijk een baan in is te vinden.



jah dat heb ik ook gehoort maar das mij toch te ver weg
We gaan daar wel 1x in het jaar op werkweek zeide de mensen daar

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 14:46

hammie schreef:
als ik mijn opleiding dus op alkmaar vergelijk met de mensen uit barneveld is er eigenlijk geen verschil. Hebben hetzelfde soort vakken gehad. De 1 iets meer dit en de ander iets meer dat dus dat valt hardstikke mee. Ook dat met stage's valt mee hoor je moet gewoon een goede brief schrijven met jou motivatie dan maak je net zoveel kans als iemand anders. Zijn toch aantal uit onze klas bij dierentuinen trechtgekomen met stage's! Het klopt wel dat barneveld meer praktijkruimte heeft. Al moet ik zeggen dat Alkmaar in de laatste jaren ook erg veel aan het ontwikkelen is. Wij zijn ook maar 3x weekje naar barneveld geweest en de helft van die lessen hadden we in princiepe ook gewoon op school kunnen doen. Maar tja is wel gezellig zo'n weekje weg.


daarom het lijkt mij heel erg leuk

hrappur

Berichten: 1778
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 14:55

flowerxxx schreef:
Tja als je echt een goede opleding wilt moet je naar barneveld! Dat is de beste school om in die branche te komen. De rest is eigenlijk maar een slap aftreksel.

Een vriendin zit in barneveld en daar komen mensen vanuit het hele land naartoe speciaal voor die school! Je moet er zelf aangenomen worden en andere scholen komen naar barneveld om er lessen te geven die ze in huis niet kunnen doen. Mijn vriendin heeft zelfs mensen in haar klas die van een andere dierenschool kwamen (en ja ook die door TS genoemde) en die vinden het een wereld van verschil. Het niveau is er vele malen hoger. En er zijn veel maar praktijkruimtes op school zelf.

Daarbij zijn er verschillende grote stagebedrijven die alleen maa rmensen uit barneveld willen hebben (denk aan dierentuinen, paardenkliniek in utrecht en het dolfinarium)

Ik zou het wel weten hoor. Kies niet voor iets wat lekker dichtbij is. Maar voor een opleiding met kwaliteit. Zeker als er heel moeilijk een baan in is te vinden.


ja als je dat zou kunne betalen graag !!
ik ben nog geen 18 dus heb geen studie beurs of iest....
ik ben bijna 17 als ik begin.
dus reis kosten zijn duur .. kamers is duur en de opleiding is duur.
dan lijkt mij deurne leuker met de opleiding horse en healt !!!

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:32

Een collega op mijn bijbaan is eerst ook naar een andere school gegaan net als een kennis. Beide deden ook dierverzorging of paraveterinair. Ze vonden het beiden een wereld van verschil toen ze in barneveld kwamen. En bij stages is gewoon bekend dat mensen die daar vandaan komen een streepje voor hebben. Zoals ik al vertelde zijn er bedrijven waar je zonder dit diploma niet eens binnen komt.

Het is maar net waar je voor kiest. Ik zou gaan voor een opleiding met kwaliteit. Binnen 1 jaar krijg je studiefinanciering en met een uitwonende beurs is een kamer in barneveld prima te betalen (het is daar niet zo duur heb 2 vriendinnen op kamers daar).
Als je ouders het schoolgeld en/of boeken betalen is het wel te doen. En je kunt natuurlijk altijd zelf een lening aanvragen om het 1e jaar te overbruggen.

Volgens mij kan je vanaf 16 jaar tegoemoetkoming studiekosten aanvragen en ik heb wel eens gehoord over andere regelingen voor leerlingen die jong op kamers moeten vanwege een opleiding.

Ik was zelf ook net 18 toen ik op kamers ging. Heb gekozen voor kwaliteit en een school die hoog aangeschreven stond. Ken verschillende mensen die dierenopleidingen hebben gedaan en er is gewoon heel erg moeilijk werk in te vinden. Er zijn wel heel erg veel scholen en leerlingen die een opleiding aanbieden. Maar in dit geval is er te veel aanbod (leerlingen) en te weinig werk! Studies met paard of groen scoren nu eenmaal heel er goed. De reden dat veel scholen zo'n opleiding beginnen. Dat zegt echter niets over de kwaliteit. Zijn hier al veel topics over geweest met mensen die klaar zijn met dit soort opleidingen. En niet altijd positief.

Ik zou zelf kiezen voor de beste school. En niet voor de makkelijke weg om maar lekker dichtbij te gaan zitten. Maar ja dat moet iedereen zelf weten natuurlijk.

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 11:43

Voor mijn gevoel is Alkmaar heel goed.
En dat is nu niet bepaalt dichtbij hoor vanaf volendam.
T lijkt mij een hele goeie school dus ik ga daar heen en vind me te jong voor kamers. Ik ben net 16 als ik naar die school ga dus..


En ik heb van veel mensen gehoort en leerlingen dat ze het er heel leuk vinden en hadden

sasie
Berichten: 93
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: hier

Re: Leerlingbezoekdag op het Clusius te Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 16:17

hey let wel op dat je na het 2 jaar dierverzorging eerst nog een intake gesprek .
krijgt dus het is niet altijd zeker dat je meteen verder kan met paraveterinair .
er zijn maar een klein aantal plaatsen beschikbaar.