Wie weet al wel wat die gaat studeren na z'n VWO??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ro0sj

Berichten: 492
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Kapel-avezaath

Wie weet al wel wat die gaat studeren na z'n VWO??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 13:48

Ik zit nu in V5 en heb nog geen flauw idee wat ik wil gaan doen, ik zit zelfs nog te twijfelen of een hbo niet leuker is, omdat je dan iets meer pratijkl hebt en wat minder wetenschappelijk.

Ik heb het profiel Economie en Maatschappij met M&O als keuzevak, m'n cijfers zijn aardig goed.

Ben benieuwd...

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Wie weet al wel wat die gaat studeren na z'n VWO??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 22:59

ooehw.. ik ga dit topic volgen.. ik zit in 3 tto/ gymnasium (met gymnasium stop ik waarsch. volgend jaar) en ga ook E&M doen met waarsch. m&o als keuze vak.. ik heb ook nog geen idee..

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:03

Ik wil rechten studeren

Ro0sj

Berichten: 492
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Kapel-avezaath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 12:12

skipperfan schreef:
Ik wil rechten studeren



Zit je ook in de 5e? En waar wil je rechten gaan studeren?

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:28

Ik zit nu in V6. Volgend jaar ga ik de lerarenopleiding aardrijkskunde en de opleiding 'Homeopathie voor dieren' volgen.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:14

Cupid schreef:
Ik zit nu in V6. Volgend jaar ga ik de lerarenopleiding aardrijkskunde en de opleiding 'Homeopathie voor dieren' volgen.

even offtopic. Is dat opleiding in Amersfoort of in dat omgeving? (alleen op zaterdag ofzo?)

(ik doe havo 4 en ik weet nog niet wat ik wil )

_Marleen_

Berichten: 2921
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Edam

Re: Wie weet al wel wat die gaat studeren na z'n VWO??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:00

Heey,

Ik zit nu in de 3e van het atheneum, ga waarschijnlijk kiezen voor het profiel Natuur & Gezondheid, want ik wil heel graag dierenarts worden

xxx

TessB
Berichten: 672
Geregistreerd: 13-05-04

Re: Wie weet al wel wat die gaat studeren na z'n VWO??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:08

Ik zin nu in V6 en wil psychologie gaan studeren..

Annemarie

Berichten: 3426
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Wageningen/Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:11

Ik volg dit even..zit nu in V4..maar heb nog geen idee.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:45

Ik zit nu in 5 gymnasium en weet nog niet wat ik hierna wil gaan studeren.
Weet wel dat het een technische studie wordt (wat wil je met natuur & techniek , met als bijvakken Grieks en informatica), maar wat? Technische informatica lijkt me wel interessant, maar ook iets met wiskunde, of Advanced Technology (dat is een beetje van alles, techniek en de maatschappij). Ben vrijdag naar de voorlichtingsdagen in Twente geweest en ga de rest van het jaar nog maar naar meer universiteiten toe..
Er is zoveel keuze..

Vlover

Berichten: 672
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Rosmalen (Den Bosch)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:47

Ik zit nu in 4vwo(N&G met Wiskunde B1+2 en economie) en ik weet bijna zeker dat ik NIET wil gaan 'studeren'(aan de universiteit dus).
Ik denk dat ik een MBO of HBO opleiding ga doen.
Sommigen verklaren me voor gek, maar ik wil super graag hoefsmid worden..

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Wie weet al wel wat die gaat studeren na z'n VWO??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:57

Ik ga naar de PABO, gewoon een HBO studie dus. Ik vond tussen de universitaire studies niet echt leuk, en ik wist eigenlijk al een hele tijd dat ik 'iets' met kinderen wilde en het onderwijs trok me ook altijd al. Dus was de keuze snel gemaakt

Wel veel gezeik van mensen gehad "dat het zo zonde is om 'maar' pabo te gaan doen met mn vwo". Kan ik gelukkig niet echt van wakker liggen, of ik nu 5 jaar havo en 4jaar Pabo doe of 6jaar VWO en 3 jaar Pabo

Annemarie

Berichten: 3426
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Wageningen/Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:48

Ik ga zowiezo kijken bij de opendag van de Uni in Wageningen, bij Dierwetenschappen.

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:18

zit in vwo 6 E&M met bijvak m&0 zelfde als jou dus en ik wil economie studeren in utrecht met als profileringruimte international business of sociale economie

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:24

Hmmm, ik weet ook niet wat ik wil. Ik heb m'n Havo diploma en zit nu in 5V. Misschien stop ik na dit jaar en ga ik een HBO opleiding doen, maar welke En als ik m'n vwo af maak, wat wil ik dan gaan doen. *Zucht* het is zo lastig als je het niet weet.

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:40

MoonChloe schreef:
Cupid schreef:
Ik zit nu in V6. Volgend jaar ga ik de lerarenopleiding aardrijkskunde en de opleiding 'Homeopathie voor dieren' volgen.

even offtopic. Is dat opleiding in Amersfoort of in dat omgeving? (alleen op zaterdag ofzo?)

(ik doe havo 4 en ik weet nog niet wat ik wil )


Ja, dat is inderdaad in Amersfoort.

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:49

Ja, ik weet al bijna zeker dat ik dierwetenschappen aan de universiteit in Wageningen wil gaan doen na het vwo(zit nu in de 5e), als ik het examen tenminste haal . We zijn afgelopen weekend naar de opendag daar geweest, en het leek me een erg leuke studie, waar je ook weer net andere dingen en breder leert dan bij diergeneeskunde.

loveSaros

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:51

Ik zit helaas pas in 2vwo, maar ik weet al een paar jaren lang dat ik veearts wil worden. Dus ik ga voor het profiel Natuur en Gezondheid.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:59

Ro0sj schreef:
skipperfan schreef:
Ik wil rechten studeren



Zit je ook in de 5e? En waar wil je rechten gaan studeren?


Ja in 5havo, hierna wil ik nog 2 jaar vwo gaan doen
Rotterdam zou ik wel graag willen studeren, is ook het dichtst bij

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: Wie weet al wel wat die gaat studeren na z'n VWO??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:31

Ik zit nu in 4 Gymnasium, profiel E&M. Maar ik heb nog geen idee wat ik hierna wil. Ik wilde eigenlijk dierenarts worden, maarja ik snap helemaal niks van natuur en wis en scheikunde dus ik heb daarvoor niet het goede profiel...

kizz_rianne

Berichten: 3289
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie weet al wel wat die gaat studeren na z'n VWO??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 02:33

Kellebel88 schreef:
Ik ga naar de PABO, gewoon een HBO studie dus. Ik vond tussen de universitaire studies niet echt leuk, en ik wist eigenlijk al een hele tijd dat ik 'iets' met kinderen wilde en het onderwijs trok me ook altijd al. Dus was de keuze snel gemaakt

Wel veel gezeik van mensen gehad "dat het zo zonde is om 'maar' pabo te gaan doen met mn vwo". Kan ik gelukkig niet echt van wakker liggen, of ik nu 5 jaar havo en 4jaar Pabo doe of 6jaar VWO en 3 jaar Pabo


ik heb me vanavond bedacht dat ik het onderwijs ook nog altijd wel leuk vind.. maar is het zo dat als je vwo doet dat je dan pabo in maar 3 jaar kan afsluiten??

ik zit trouwens in 4TVWO profiel N&G extrakeuzevakken wiskunde B2 en informatica (maar misschien verander ik het wel).

Heb geen idee wat ik aan dit profiel heb, maar de gezondheidszorg in het algemeen spreekt me wel aan.. Ik weet alleen niet of ik wel arts oid wel worden.. (of bioloog ) maarja rechten studeren of iets economisch lijkt me al helemaal niks!!

wat blijft over:
N&T -> NEEEE meer natuurkunde scheikunde en wiskunde kan ik niet aan!!

C&M -> tsja, dan heb je heel veel met kunst en geschiedenis en talen te maken.. tsja geschiedenis vind ik nóg erger dan economie.. talen gaan op zich wel en kunst daar heb ik niet zo veel mee ookal vind ik het wel bijvoorbeeld heel leuk om m'n eigen sieraden te maken : (denkt aan modeschool ofzo)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:37

Cupid schreef:
Ja, dat is inderdaad in Amersfoort.

Een kennis van mij doet dat ook

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:59

ik zit nu in VWO4 en ik weet al zeker dat ik na m'n eindexamen rechten wil gaan studeren op de RUG.

anders iig iets in de gammarichting. maar ik ben er vrij zeker van dat t rechten wordt.

__Marije__
Berichten: 5443
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Wolvega

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:03

Ik zit in 4VWO, heb de 1e t/m 3e op het gym gezeten maar nu beide talen laten vallen
Ik wil geneeskunde studeren, het liefst in maastricht of Nijmegen

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Wie weet al wel wat die gaat studeren na z'n VWO??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:28

Ik ga dit jaar examen doen en daarna Sport & Bewegen in Zwolle studeren. Als ik daarmee klaar ben ga ik, als ik dat dan nog wil, journalistiek doen aan de RUG.