Studiehuis (weer) op de schop!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Studiehuis (weer) op de schop!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:50

Dieuwke1989 schreef:
Hoera

Ik, die Citoscore 544 had, gaat keihard op d'r bek in 4 Havo. Vanwege het Studiehuis. Mijn broer, idem dito.

Er is opgeroepen de staat aan te klagen, volgens mij gaan mijn ouders hier aan meewerken . I Would Love To in ieder geval.


Ik had een citoscore van 548 en ik ben ook kei hard op mijn bek gegaan in HAVO 4.
Erg jammer....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132133
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:20

Ik heb je topic verplaatst naar ST.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:24

Ik ga dus geschiedenis geven, ik studeer nog, en ik baal enorm van de onderwijsvernieuwing volgend jaar. Ik kan me voorstellen dat het voor het VMBO wel interessant is om in leergebieden te werken omdat er daar minder kennis gegeven wordt en de samenhang is dan duidelijker.
Maar op HAVO/VWO vind ik het echt verschrikkelijk! Ik vind het helemaal niet leuk om projectbegeleiding te doen, dat ten eerste. Je kunt net zo goed jongerenbegeleider worden en dan voor de klas gaan op die manier. Ik zou M&M moeten geven, nou, ik weet te weinig van economie, aardrijkskunde en maatschappijleer af om daar echt iets zinnigs over te kunnen zeggen (krijg er straks een half jaar les in). Ook denk ik dat er uit gaat komen dat die jongeren te weinig basis mee hebben gekregen dan om zelfstandig te kunnen werken. Je moet eerst iets weten om er mee aan de slag te kunnen. Ik denk ook dat al dat projectwerk die kinderen de neus uitkomt binnen drie maanden, je moet het een beetje afwisselen, die werkvormen. Ik snap niet waarom er niet af en toe ene project georganiseerd kan worden ipv heel het onderwijs opnieuw op zijn kop te zetten. Ik heb wat projecten gezien als voorbeeld en geschiedenis stelt dus echt niks meer voor, heel het leuke van het vak wordt er uit gehaald, er is niks meer op kennisgebied dat de leerlingen nog moeten weten imo.
Ook de scholen en huidige docenten hebben nog nauwelijks informatie, de leermiddelen zijn nog niet klaar en vanaf 2006 is het zover. Elke vier jaar wordt alles omgegooid, over vier jaar gaat dit er weer uit, let maar op. Ik zit nog niet eens in het onderwijs en ik kots er nu al van.

Shadow0

Berichten: 43522
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:53

Ik ben ook zo benieuwd wat de kinderen moeten doen die wel goed kunnen leren, maar niet goed zijn in projecten. Dat vraagt toch hele andere dingen van een mens. Maar die vallen nu volledig buiten de boot.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:11

idd, ik had vroeger al een hekel aan projecten en groepswerk ed dus voor mij zou het niks zijn geweest. Ik denk dat het ook erg moeilijk wordt voor kinderen die gepest worden of die faalangst hebben om steeds dingen te presenteren ed. Met groepswerk zijn het ook altijd dezelfden die er doorfietsen op andermans werk, dat zal met de projecten ook wel zo gaan.
Ik ben nog steeds voor een afwisselende manier van lesgeven (doceren, onderwijsleergesprek, klassediscussies, groepswerk, spelvormen.....) met jaarlijks een groot overkoepelend project.

Maar mijn oude docent vakdidactiek vond dat ik mijn mening maar eens ernstig moest herzien en ik kreeg een 0 op houding, ook al had ik mijn mening onderbouwd.....

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:24

Het werkt bij ons totaal niet dat studiehuis, het heet nu zelfwerktijduren. Zelf werk tijd? Dacht het niet!! Elk uur wordt volgeplant met dingen die je moet volgens, zoals hoorcolleges en practicum.. En dan is het ook nog eens zo dat ik voor 7 vakken het moet volgen terwijl er maar 5 van die uren zijn. Hoe moet ik dat doen dan ?? Pffff ik vind het niks...