Mbo Toerisme?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yooon

Berichten: 607
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Opendeeeh ,,

Mbo Toerisme?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 14:12

Zijn hier ook mensen die Toerisme doen?

Want dat wil ik waarschijnlijk volgende jaar ook doen maar ik zit nog met een paar vragen ...

Wat zijn de toelatingseisen?
Hoelang duren de stage's?
& weet iemand of er in groningen/friesland een school voor is ?

Alvast bedankt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:32

ik heb de MTRO gedaan, jaaaaaaaaaaaaren geleden, toen in Leiden, maar het zal nu allemaal wel heel anders zijn. Vroeger had je gewoon mbo verder niet nu is het allemaal uitgesplits en met niveaus etc.........
ik zou even wat info zoeken op internet, succes !

_Sas_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Deventer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:04

Ik heb ook de MTRO gedaan, vorig jaar mn diploma gehaald. Ik heb richting recreatie gedaan, niveau 4. Ik moest eerst 3 jaar naar school en in het laatste (4e jaar) had ik 2 x 5 maanden stage.

Ik heb een leuke tijd op school gehad (Landstede Zwolle) maar of ik echt veel heb geleerd... nja tijdens de stages wel maar verder op school vond ik het tegenvallen. Wel veel leuke uitjes: Duitsland, Spanje, Tsjechie enz. natuurlijk

Succes met je schoolkeuze!

Yooon

Berichten: 607
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Opendeeeh ,,

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 21:53

Waar ben je heen geweest op stage dan?

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:09

ik heb afgelopen jaar een jaar de opleiding toerisme, recreatie en luchtvaartdienstverlening gedaan, god wat ben ik blij dat ik daar weg ben. ik dacht dat de opleidign hartstikke leuk zou zijn, maar mooi niet dus. Het kan aan de school zelf liggen maar het aanbod van leerstof wat wij kregen was niks bijzonders...

de toelatingseisen zijnover het algemeen hetzelfde als mij een andere mbo opleiidng, maar dit kan ook per school evrschillen, kijk anders ff op www.schoolweb.nl of www.roc.nl

wij zouden in het 2e en 4e jaar 5 maanden op stage meoten

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:50

Ik heb mbo toerisme gedaan in Wageningen, heb daar in 2003 mn diploma gehaald geloof ik.

Toelating is volgens mij mavo. (had ik tenminste)
Na het eerste jaar moesten we kiezen tussen reizen, recreatie of toeristische informatie.

Ik heb in het tweede jaar 5 maanden stage gelopen, en aan het eind vd opleiding ook weer 5 maanden (ik deed de 3 jarige opleiding).

Ik heb er een paar jaar in gewerkt, maar ben nu toch een andere opleiding gaan doen. Alsnog vind ik het toerisme heel leuk. Maar dan wel bij een reisorganisatie en geen reisbureau's. En reisorganisaties zitten hier in de buurt niet zo veel, àls je al een baan kan vinden.

De opleiding vond ik erg leuk. En het werk in princiepe eerst ook (bedrijf ging op een gegeven moment niet zo goed meer wat de sfeer erg verpestte). De studiereizen heb ik ook van genoten, zowel op school (Antwerpen, Mallaga) als op mn werk (oostenrijk, turkije).

Maar misschien kom ik nog wel eens terug in het toerisme!

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:55

madie88 doet deze opleiding in Doetinchem dacht ik (no offence).

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:58

ik ben nu bezig aan mijn 2e jaar MTRO. vind het erg leuk, sommige lesstof is heel saai, maar het meeste is toch wel erg leuk
Als toelatingseisen heeft mijn school dat je in Nederlands, Engels, Duits of Frans en Economie of Wiskunde examen hebt gedaan
Ik ga eind 3e jaar stage lopen en begin 4e. en dan de opleiding afsluiten met een ondernemingsplan te schrijven.

Je hebt veel uitjes. vorig jaar zijn ze naar Frankrijk geweest, op wintersport. Dinsdag vertrek ik naar York, Engeland. En van het voorjaar ga ik naar Barcelona, Spanje

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:59

Mik_beer schreef:
madie88 doet deze opleiding in Doetinchem dacht ik (no offence).


ik was net bezig Kim

MiSz_sUnNy
Berichten: 74
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Mbo Toerisme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:57

ik doe ook mtro maar ik ga ermee stoppe na dit jaar...ik vind het tegenvallen, maar misschien vind jij het wel leuk kan ik niet zeggen natuurlijk

Yooon

Berichten: 607
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Opendeeeh ,,

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 19:32

dankjuliewel

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:18

Ik heb 1 jaar MTRO gedaan. Blij dat ik ermee gestopt ben. Op zich is het een hele leuke opleiding, ik heb het er erg naar mijn gezin gehad. Alleen was het me al snel duidelijk dat het niet iets was, waar ik mijn werk van wou maken, en de stages zag ik ook al helemaal niet zitten. Verder veel stampwerk, verwacht véél topografie, en dan 50 plaatsen/wateren/toeristische attracties in Engeland etc.
Toelating moet je even bij je school waar je heen wilt kijken.
Stages is verschillend per school. Wij moesten 2x 1 dag stage lopen in het eerste jaar. In het derde jaar het tweede gedeelte stage, 4e jaar hele jaar stage. Helaas hoe de opleiding mij was gepresenteerd, leek het alsof je zo eventjes naar het buitenland gestuurd werd. De banden met het buitenland zijn echter niet zo groot. Er is een zéér beperkt aantal stageplaatsen. ZO'n 4 plaatsen per klas. en bijna niets hiervan wordt vergoed aan kosten.
De rest van de mensen loopt stage doorgaans bij een reisbureau, ANWB, of VVV. Tsja.
Wat ik super vond, waren bij ons de vele uitstapjes, naar de vakantiebeurs, stadswandelingen zelf uitzetten, weekje zeeland, twee jaar weekje Spanje, derde leerjaar wintersport!!!

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 04:25

Ik heb ben naar de MTRO geweest in Groningen.
Niet akl te grote school leuke leraren (paar uitzonderingen) leuke uitjes met de klas leuke sfeer.
Opleiding zelf vond ik ook erg leuk maar toch niet wat ik wilde doen.
Ik heb er 3 jaar geleden mijn vriend leren kennen waar ik nogsteeds mee samen ben en zijn zusje zit dit jaar in haar laatste jaar daar.
Het laatste jaar ben je eigenlijk alleen maar op stage.
Mijn schoonzusje heeft net 5 maanden in Engeland gezeten en zit nu 5 maanden in Duitsland maar je kan er ook voor kiezen verder weg te gaan.

_Sas_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Deventer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:28

Girl In The Mirror schreef:
Wat ik super vond, waren bij ons de vele uitstapjes, naar de vakantiebeurs, stadswandelingen zelf uitzetten, weekje zeeland, twee jaar weekje Spanje, derde leerjaar wintersport!!!


Haha heb jij toevallig ook op MTRO Zwolle (Landstede) gezeten? Ik had nl. precies dezelfde uitstapjes

friesepaard

Berichten: 861
Geregistreerd: 02-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:53

Heeft iemand ook de opleiding luchtvaartdienstverlening gedaan en wat is jullie ervaring daar mee?

evabokker

Berichten: 104
Geregistreerd: 27-07-06

Re: Mbo Toerisme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:58

ik ben vorig jaar net begonnen aan de opleiding toerisme & groen....een helemaal nieuwe opleiding in Groningen op het Aoc Terra.
Deze opleiding is niet alleen recreatie maar ook groen, dus vooral het onderhoud van de camping....maar toch heb je ook de receptie werk dat je moet doen!...dus een heel veelzijdige opleiding ik vind hem zelf heel leuk maar voor mijn doen een beetje te veel groen nog.