Opleiding fysiotherapie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kikka

Opleiding fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 17:13

Zijn er bokkers die deze opleiding volgen, en waar dan?

Is het een zware opleiding ? Doe je veel praktijk?

Ik las er iets over in de Fancy, en daar stond dat je het ook met C&M kan doen, maar biologie lijkt me best handig

Roept u maar

iris_oo

Re: Opleiding fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:17

Ben ik ook wel benieuwd naar
Ik heb C&M maar geen biologie .
En het lijkt me wel leuk

Rochiril

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:22

Ik heb nu bijna mijn HBO opleiding International Tourism Management & Consutancy af, en zit erover te denken om ook nog een HBO fysiotherapie erachter aan te doen. om uiteindelijk te specialeren naar dieren fysiotherapeut, voor mij paarden dus.
ben ook wel eens benieuwd naar ervaringen, en ook naar hoe het zit met de kans op een baan, etc
hou t topic in de gaten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:24

ik ga hem volgend jaar doen en heb n&g

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:00

Ik doe het in nieuwegein

C&M kan wel, maar biologie en scheikunde is wel makkelijk als je het gehad hebt.

robunny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:16

mijn pa heeft het gedaan in utrecht bij tim v/d laan...
hij had bio,wis,engels,duits,ak en ges. natuurkunde en scheikunde heeft hij daar gevolgd maar dat is zo'n 25 jaar geleden hihi

suc6...

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:31

Staat ook op mijn lijstje opleidingen warvoor ik me in ga schrijven

Ben dus ook wel benieuwd. Ik ga hem dan overigens volgen aan het HvA (Amsterdam).

hrappur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:31

Goddess schreef:
Ik heb nu bijna mijn HBO opleiding International Tourism Management & Consutancy af, en zit erover te denken om ook nog een HBO fysiotherapie erachter aan te doen. om uiteindelijk te specialeren naar dieren fysiotherapeut, voor mij paarden dus.
ben ook wel eens benieuwd naar ervaringen, en ook naar hoe het zit met de kans op een baan, etc
hou t topic in de gaten

dit wou i9k ook heel graag doen.. specialiceren in dieren.
helaas doe ik nivo vmbo.... en havo zit er niet in ( heb dyslecktie en heb geen exstra taal dus mag geen havo doen)

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:30

Heel veel praktijk in de opldeing. Heb het zelf 1 jaar gedaan en was blij dat ik weg kon. Niks voor mij. Veel te schools. En je moet echt voor mensen willen leren, niet alleen het doel dierenfysio te worden want dan red je die 4 jaar niet is mijn ervaring...

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:55

Ik wil misschien ook fysio gaan doen, dat is het enige dat me wel redelijk leuk lijkt. Ik doe NG.

Volgens mij hebben ze bij ons gezegd dat het met CM wel kon, maar dat je er dan wel bio bij moest?

NadjaHu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:41

Ik doe nu t 4e jaar fysio in Groningen. Vindt het echt en super leuke studie! Is absoluut hard werken maar dat is alles natuurlijk... Heel veel praktijklessen wat voor mij ook een grote reden was dat ik dit ben gaan studeren.
Ik had n&g maar het kan ook met c&m idd maar kennis van biologie en scheikunde is wel erg handig!
Hierna wil ik graag ook dierfysio gaan doen maar daarvoor moet je geloof ik eerst 2 jaar prakijkervaring opdoen, dus eerst werken.

Rochiril

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:38

Ik zat laatst hier in Breda op de website van Avans te kijken en volgens mij nemen die gewoon alles aan, maakt niet uit welk profiel of vakken. Heb VWO gedaan en had alleen biologie 1. heb er nu wel nog een HBO opleiding bijna opzitten. Maar vraagt het zoveel scheikunde??? Biologie kom ik nog wel mee weg, maar scheikunde..... hmmm wordt moeilijk denk ik. binnenkort maar eens naar de open dagen.

Hoe zit het met de kans op een baan? is dit redelijk te doen, of is hopeloos, zoals mijn huidige studie?

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:47

Scheikunde hoef je niet heel goed te kennen hoor. Maar af en toe gaat het over reactievergelijkingen en afkortingen van stoffen enzo. Als je daar bekent mee bent is het best wel handig

sam_antha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:47

Ik sta ook ingeschreven voor volgend jaar (als ik dit jaar slaag natuurlijk) Het lijkt mij een hele leuke opleiding dus hoop dat ik toegelaten wordt

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:37

Waar gaan jullie de opleiding doen als jullie ingeloot worden en slagen?
(Of waar doen jullie de opleiding voor degenen die al bezig zijn )

Jessie88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:40

Ik doe deze opleiding, 1e jaars aan de Hogeschool in Nijmegen. Tot nu toe bevalt het mij goed! Je kunt deze opleiding met alle profielen doen, mits je biologie hebt gekozen in je pakket. Volgens mij kan je ook een biologie-cursus volgen in de vakantie, maar daar weet ik verder niks over. Ik heb het profiel N&G gevolgd en ik kan je zeggen dat dat erg handig is, omdat je met biologie en scheikunde al een redelijke basiskennis hebt op dat gebied in de opleiding. Verder bestaat de opleiding vooral uit praktijklessen, je leert vaardigheden en gaat deze oefenen op elkaar. De eerste 2 jaar leer je alle vaardigheden en theorie en in het 3e en 4e jaar ga je vooral stage lopen. Dit klinkt heel easy, maar het is een pittige opleiding. Als je niet goed gemotiveerd bent, dan kan ik het nu al afraden.

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:02

Heey,

Ik heb zelf vorig jaar ook Fysiotherapie gedaan. Ik vond het een hele zware opleiding en had ongeveer 15 vakken in 10 weken tijd. Je hebt dan zeg maar 7 lesweken en 3 weken waarin de toetsen en dergelijke vallen. Je hebt veel praktijklessen maar ook genoeg aan theorie.
Je moet wel gemotiveerd zijn en alles goed bijhouden anders ben je de l*l, hier en daar een uitzondering daar gelaten.
Ik ben met de opleiding gestopt omdat ik teveel last had van me faalangst en omdat de toetssoort niet voor mij was weggelegd.
Het is een mooie opleiding en de stage was ook echt super.

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:06

Ik ben net afgestudeerd
Leuke opleiding, veel praktijkvakken maar de werkgelegenheid is momenteel zeer slecht (is mijn ervaring )

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:09

Ik wil heel graag dierfysiotherapeut worden, maar ik zie zo op tegen die 4 jaar humaan
Dus dan maar niet...
Waarom zetten ze nou niet gewoon een 4 jarige opleiding voor dierfysio op? Hoef je tenminste niet eerst humaan te doen. Daar wil ik nl toch niets mee doen

sam_antha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:24

Leo_ke schreef:
Waar gaan jullie de opleiding doen als jullie ingeloot worden en slagen?
(Of waar doen jullie de opleiding voor degenen die al bezig zijn )

in Rotterdam

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:25

Djilan schreef:
Ik wil heel graag dierfysiotherapeut worden, maar ik zie zo op tegen die 4 jaar humaan
Dus dan maar niet...
Waarom zetten ze nou niet gewoon een 4 jarige opleiding voor dierfysio op? Hoef je tenminste niet eerst humaan te doen. Daar wil ik nl toch niets mee doen

Omdat er naar dierfysio vrijwel geen vraag is, en je toch eerst op mensen moet oefenen. Spieren leren kennen bij dieren, en precies weten waar ze liggen door in te tekenen lijkt me erg moeilijk bij dieren nl.

Haagsemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:49

Mijn vriend is 4e jaars.
Het is geen gemakkelijke studie, je moet een hele hoop leren en veel onderzoeken.
Veel medische dingen staan in artikelen in het Engels en dan geen huis tuin en keuken engels.

Je loopt in het begin niet super veel stage.
Je moet ook wel lichamelijk zelf een beetje op orde zijn, want anders krijg je echt last van je rug of wat dan ook, omdat je best zware handelingen verricht

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:01

Oh dat is wel een beetje... poedersuiker

Ik ben oa cassière en heb een typisch 'kassaschoudertje' overgehouden. Mijn spieren daar verkrampen en gaan steken als ik te lang achter de kassa zit of in een dezelfde houding zit/sta. Maar ook wanneer ik juist teveel belast krijg ik er pijn.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:25

Ik zit in het 3e jaar in Leiden, is een hele leuke studie! Het is niet makkelijk, er vallen ook best veel mensen af in het 1e jaar..
Hoe verder je bent hoe meer stage je gaat lopen, dus meer praktijk!

Biologie is inderdaad niet meer verplicht, maar wel ontzettend handig! Als je kunt kiezen zou ik in je vooropleiding zeker biologie doen, natuurkunde is handig maar niet per se nodig (een beetje inzicht is wel weer handig!), scheikunde is ook niet echt nodig.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:24

verootjoo schreef:

Omdat er naar dierfysio vrijwel geen vraag is, en je toch eerst op mensen moet oefenen. Spieren leren kennen bij dieren, en precies weten waar ze liggen door in te tekenen lijkt me erg moeilijk bij dieren nl.

Waarom zou dat bij dieren moeilijker zijn dan bij mensen?
En naar de opleiding dierfysio geen vraag of naar dierfysiotherapeuten zelf?
In het eerste geval kun je toch gewoon 1 locatie in NL nemen waar de opleiding gegeven wordt? En mischien zouden er wel veel meer mensen dierfysio worden als ze niet eerst humaan hoefden te doen....