Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 17:47

ik ga volgend jaar op kamers, maar overal op de ib-groep lees ik dingen voor mensen boven de 18 Verward maar hoe zit dat dan met mij? ik word dit jaar pas 17! Nagelbijten / Gniffelen krijg ik dan gewoon de kinderbijslag van mijn ouders ofzo?

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:00

Volgens mij wel. Maar er wordt waarschijnlijk wel iets veranderd want je bent uitwonend. Anders moet je gewoon ff een e-mailtje sturen naar de IB groep.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:21

Ik ben nog niet eens 17 idd Nagelbijten / Gniffelen

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:27

Ik dacht ook dat tot 18 gewoon kinderbijslag is en daarna studiefinanciering of zo'n bijdrage voor als je nog op school zit.
Maar hoe snel hebben jullie school dan wel niet gedaan, dat je 16 bent en dan al gaat studeren ???

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 17:51

ik word in de examenweek 17, de 27e mei.. niet snel school gedaan hoor Clown gewoon nooit blijven zitten en dan de havo afmaken Schijnheilig
maar dan ben ik dus in het eerste jaar van de hbo 17.. (als alles goed gaat ben ik dus klaar als ik 21 ben Pling )

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:39

Wat betreft leeftijd is er geen ondergrens voor stufi als je HBO of universiteit doet. Als je nog geen 18 jaar bent, heb je recht op studiefinanciering vanaf het kwartaal volgend op de begindatum van je studie. Begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering. Lachen

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:43

Girl In The Mirror schreef:
Wat betreft leeftijd is er geen ondergrens voor stufi als je HBO of universiteit doet. Als je nog geen 18 jaar bent, heb je recht op studiefinanciering vanaf het kwartaal volgend op de begindatum van je studie. Begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering. Lachen

Weet je dat zeker? Dan is dat zeker veranderd ofzo, want volgens mij was dat eerst niet zo (niet zo gek lang geleden nog). Dan had je echt pas recht op studiefinanciering (en dus ook OV) vanaf je 18e.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 19:48

vooral die ov is ook wel handig als ik in leeuwarden zit Schijnheilig anders moet ik telkens 40 euro betalen om een weekendje naar huis te gaan Clown

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:51

Kan je niet iets van tegemoetkoming krijgen? Waarschijnlijk staat er op ib-groep.nl wel meer info, moet je daar ff kijken Knipoog

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 23:45

PolitieTed schreef:
Girl In The Mirror schreef:
Wat betreft leeftijd is er geen ondergrens voor stufi als je HBO of universiteit doet. Als je nog geen 18 jaar bent, heb je recht op studiefinanciering vanaf het kwartaal volgend op de begindatum van je studie. Begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering. Lachen

Weet je dat zeker? Dan is dat zeker veranderd ofzo, want volgens mij was dat eerst niet zo (niet zo gek lang geleden nog). Dan had je echt pas recht op studiefinanciering (en dus ook OV) vanaf je 18e.

Ja, weet ik heel zeker. Staat nl. op de site. Voor MBO opleidingen geldt het wel dat je 18 moet zijn, maar voor HBOs en Uni's niet. Je krijgt stufi en een OV Lachen

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:03

Ik was ook 17 toen ik net begon met mijn HBO opleiding. In de eerste maand heb je nog geen ov of studiefinanciering, maar per oktober krijg je dat wel idd. Ik heb het nu wel over HBO, met MBO zit dat weer anders.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 17:59

nou die eerste maand heb ik toch hard nodig Clown het is toch per welke maand je opgeeft bij de ibgroep?

Jan_ty

Berichten: 1081
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Oost-Groningen

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:48

Ja idd, je krijgt studiefinanciering vanaf het moment dat je een opleiding gaat volgen/gaat studeren. Ik word ook pas in september 17, en ga volgend jaar ook een opleiding doen. Lachen

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:35

Girl In The Mirror schreef:
Wat betreft leeftijd is er geen ondergrens voor stufi als je HBO of universiteit doet. Als je nog geen 18 jaar bent, heb je recht op studiefinanciering vanaf het kwartaal volgend op de begindatum van je studie. Begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering. Lachen


Moeten je ouders wel je kinderbijslag inleveren Knipoog
[/quote]

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Studiefinanciering, hoe zit dat voor je 18e?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:49

Ik ben 17, zit op 't HBO en krijg gewoon lekker stuffie en heb Ov hoor Tong uitsteken