herkansingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Roosje_

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-03-05

herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 20:54

EEY!
Hoeveel herkansingen hebben jullie eigenlijk voor een tentamenweek? Wij hadden er 1 voor afgesloten vakken (dus vakken die we in 5VWO hadden afgesloten), 1 voor tentamenweek in november (of daar in de buurt iig eerste testweek van het jaar),en 1 voor de laatste 2 testweken!

Dus dat is eigenlijk bar weinig, want we horen van een andere school dat ze onbeperkt kunnen herkansen.. grr

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:30

twee per periode/proefwerkweek, je mag wel maar 1 vak twee keer herkansen per jaar..
best lekker want ken idd ook scholen die geen herkansingen hebben ofzo Clown
dit keer ga ik economie (4,5 was nog hoog want het gemiddelde was een 3,2 ofzo) en aardrijkskunde (5,6 dus valt nog mee) herkansen

Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 23:04

Bij ons op school hebben in het eindexamenjaar 4 herkansingen, waarvan max. per toetsweek er 2 mogen gebruiken. Ik heb er al twee gebruikt, omdat ik geen toetsweek meer heb én omdat ik nog twee onvoldoendes heb gehaald, ga ik die laatste 2 nog gebruiken.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:08

Wij hebben geen toetsweken. We hebben periodes en per periode krijg je 1 herkansing. Ik heb dit jaar.... 5 herkansingen geloof ik. Best weinig Scheve mond

_Roosje_

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-03-05

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 12:06

BrittKitt schreef:
twee per periode/proefwerkweek, je mag wel maar 1 vak twee keer herkansen per jaar..
best lekker want ken idd ook scholen die geen herkansingen hebben ofzo Clown
dit keer ga ik economie (4,5 was nog hoog want het gemiddelde was een 3,2 ofzo) en aardrijkskunde (5,6 dus valt nog mee) herkansen


pff, wij mogen ook alleen cijfers herkansen lager dan een 5.5

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:12

Wij hebben 3 tentamenweken & dan examens.
De eerste mag je 1 vak herkansen, de 2e ook, en bij de 3e tentamenweek telde alles 3x en mocht je niks herkansen.
Grom.

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:27

Wij mogen van de 3 die herkansbaar waren er 2 herkansen, wel beter dus, maar ik had er liever de vorige toetsweek 1 meer gehad!!

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:20

Ik zou het niet eens weten maar ik heb van de week toetsweek gehad en ik heb 2 herkansingen gedaan..

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:32

Ik mag alles herkansen gelukkig, want dat heb ik wel nodig deze periode... over 2 weken laatste herkansingsperiode en dan zitten de tententamenweken van dit jaar erop.... op naar de examens! Nagelbijten / Gniffelen

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:29

Wij mogen ook vrij veel herkansen.
Er waren dit jaar 3 toetsperiode's, dus in totaal hebben we 3 toetsen per vak gehad. En wij mogen nu van elk vak 1 toets herkansen.
Zo ga ik bijvoorbeeld een toets van Scheikunde herkansen, die al uit 5 hoofdstukken bestaat. En van wiskunde mogen wij 4 hoofdstukken herkansen.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:39

_Roosje_ schreef:
BrittKitt schreef:
twee per periode/proefwerkweek, je mag wel maar 1 vak twee keer herkansen per jaar..
best lekker want ken idd ook scholen die geen herkansingen hebben ofzo Clown
dit keer ga ik economie (4,5 was nog hoog want het gemiddelde was een 3,2 ofzo) en aardrijkskunde (5,6 dus valt nog mee) herkansen


pff, wij mogen ook alleen cijfers herkansen lager dan een 5.5


wij mogen alles herkansen! zelfs al heb je een 9.8 en wil je een 10 ofzo Clown

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:14

_Roosje_ schreef:
BrittKitt schreef:
twee per periode/proefwerkweek, je mag wel maar 1 vak twee keer herkansen per jaar..
best lekker want ken idd ook scholen die geen herkansingen hebben ofzo Clown
dit keer ga ik economie (4,5 was nog hoog want het gemiddelde was een 3,2 ofzo) en aardrijkskunde (5,6 dus valt nog mee) herkansen


pff, wij mogen ook alleen cijfers herkansen lager dan een 5.5


Maar krijg je dan wel het 'echte herkanste cijfer' of maar een 5,5?
Anders slaat heb nergens op, dan verknal ik er 1 expres om mn toetsdruk te verspreiden. Zou een mooie boel worden als een 5,4 een 9 gemaakt mag worden en een 5,6 blijft staan...

In elk geval: wij hebben er 1 per periode

_Roosje_

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-03-05

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 19:19

Myra1 schreef:

Maar krijg je dan wel het 'echte herkanste cijfer' of maar een 5,5?
Anders slaat heb nergens op, dan verknal ik er 1 expres om mn toetsdruk te verspreiden. Zou een mooie boel worden als een 5,4 een 9 gemaakt mag worden en een 5,6 blijft staan...

In elk geval: wij hebben er 1 per periode


Nee, we krijgen wel het echte herkanste cijfer. Dus haal je 5.3 en dan herkans je hem en je haalt een 9 dan telt die 9 gewoon. En inderdaad.. als je dan een 5.6 haalt en je kan verder niks herkansen.. dan baal je ontzettend Knipoog Maar gelukkig willen sommige leraren dan toch nog wel iets extra fout rekenen zodat je het toch kan herkansen.
[/quote]
[/quote]

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:42

mogen er 4 herkansen over een jaar. Van vorig jaar niks.

Hebben geen pww gehad, elke week gewoon 2 toetsen. Onze herkansingen zijn over 2 weken, heb die week ook al gewoon sk-toets dus 5 pw die week en gewoon les! HELP!

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:04

wij mogen er maximaal 4 herkansen Tong uitsteken

Manou

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-05-04

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:26

wij mogen er twee per jaar herkansen, waarvan maar een voldoende mag zijn.
bij ons telt inderdaad het cijfer wat je voor de herkansing haalt, maar je moet wel de eerste toets boven de drie hebben, anders mag je niet zomaar herkansen ( om mensen die helemaal niks doen tegen te gaan)

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:50

Wij mogen er inderdaad 4, alleen ik ga er maar eentje maken, omdat ik verder geen onvoldoendes gehaald heb en mijn punten met een her niet meer echt omhoog kan halen.

Ik ga alleen een 5,8 voor wiskunde herkansen omdat ik hier graag net 2 tienden beter voor wil staan eigenlijk. Wat reserves.

vivanes
Berichten: 1356
Geregistreerd: 12-05-04

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:42

Wij mogen door het jaar heen helemaal niets herkansen. Alleen op 26 april mag je 2 SE's herkansen. Maar dat moeten dan wel SE's zijn waarbij staat aangegevenin het PTA dat je ze mag herkansen en je punt moet lager zijn dan een 6.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:49

Wij mochten dit jaar 2 tentamens herkansen. Alleen van de eerte en tweede periode. Maar ik heb alles toch wel voldoende dus was beetje onzin voor mij om iets te herkansen aangezien het waarschijnlijk toch niet al te veel invloed zou hebben op mn cijfer Lachen

Kimmm

Berichten: 1739
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Tiel

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:46

bij mij op school is het allemaal heel erg vaag geregelt... heb net mn laatste herkansingen erweer opzitten Haha! ik zit in havo-5 en ik havo-4 mogen we van het gehele jaar maar 2 toetsen herkansen, maar alleen als het dossiertoetsen zijn (cijfers die ook meetellen voor het examen het volgende jaar) en 2 herkansen in havo-5 (en dan maakt het verder niet uit welke en welk vak)... ik ben in havo-4 blijven zitten Bloos en heb daarom in dat jaar niets herkanst, want stond er goed voor! daarom mocht ik deze week 4 toetsen herkansen! Clown klinkt volgens mij super vaag en als ik het na lees snap ik het zelf niet helemaal haha! maargoed Knipoog heb mn verhaal weer gedaan! nu hopen dat het goed is gegaan! Bloos

Walco_Aqua

Berichten: 2032
Geregistreerd: 11-01-05

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 15:01

_Roosje_ schreef:
EEY!
Hoeveel herkansingen hebben jullie eigenlijk voor een tentamenweek? Wij hadden er 1 voor afgesloten vakken (dus vakken die we in 5VWO hadden afgesloten), 1 voor tentamenweek in november (of daar in de buurt iig eerste testweek van het jaar),en 1 voor de laatste 2 testweken!

Dus dat is eigenlijk bar weinig, want we horen van een andere school dat ze onbeperkt kunnen herkansen.. grr


Bij ons is het precies hetzelfde en ik vind dat super weinig Boos!

_Roosje_

Berichten: 294
Geregistreerd: 18-03-05

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 20:57

Walco_Aqua schreef:
_Roosje_ schreef:
EEY!
Hoeveel herkansingen hebben jullie eigenlijk voor een tentamenweek? Wij hadden er 1 voor afgesloten vakken (dus vakken die we in 5VWO hadden afgesloten), 1 voor tentamenweek in november (of daar in de buurt iig eerste testweek van het jaar),en 1 voor de laatste 2 testweken!

Dus dat is eigenlijk bar weinig, want we horen van een andere school dat ze onbeperkt kunnen herkansen.. grr


Bij ons is het precies hetzelfde en ik vind dat super weinig Boos!


hihi, ik ook Knipoog

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:03

Tindra schreef:
Wij mogen ook vrij veel herkansen.
Er waren dit jaar 3 toetsperiode's, dus in totaal hebben we 3 toetsen per vak gehad. En wij mogen nu van elk vak 1 toets herkansen.
Zo ga ik bijvoorbeeld een toets van Scheikunde herkansen, die al uit 5 hoofdstukken bestaat. En van wiskunde mogen wij 4 hoofdstukken herkansen.

Voor elk vak 1!
Wat veel!

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:59

he net mijn herkansingen erop zitten, gister 2 en vandaag 2. Dat waren ze weer, de enige toetsen die ik nu nog heb zijn de examens Verdrietig

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: herkansingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 13:47

Wij mogen 1 vak herkansen die we al hebben afgesloten(dus geen examenvak) en 1 examenvak herkansen. (1 van de proefwerken die in de 5e zijn gegeven, en dan moet je aan de leraar vragen of je die mag herkansen)

Ik heb wiskunde herkanst, alhoewel ik er al goed voor stond(7.8) maar ik sta overal goed voor, aan gezien ik voor 1 pw van wiskunde wta 8x meetelde een keer een 4.6 had gehaald heb ik dat herkanst, en had nu een 7.9, en het SE-cijfer is nu een 8.3, dus een half punt omhoog! Knipoog