Woon-werkverkeer. Hoelang rijden jullie voor werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Woon-werkverkeer. Hoelang rijden jullie voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 12:50

Ik was wel benieuwd hoelang jullie rijden voor werk.

Ik ben op dit moment druk opzoek naar ander werk. Nu heb ik afgelopen een super leuk sollicitatie gesprek gehad en ga ik volgende week een dagje mee om te kijken of het echt wat is voor mij.
Alleen het punt waar ik aan twijfel is dat het 40 minuten enkele reis is (met de auto).

Hoelang rijden jullie maximaal voor werk? En is het ook echt waard om langer te moeten reizen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:51

Is dat met/zonder file en eventueel grote filekans?

Ik vind 30 minuten wel de max maar dat is voor iedereen heel persoonlijk. Ik heb verder weg gewerkt maar merk dat ik dat nu niet snel meer zou doen.

Lokii

Re: Woon-werkverkeer. Hoelang rijden jullie voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:54

Ik rijd 15 minuten enkele reis naar mijn werk. mijn max zou ook liggen op 30 minuten. Maar als de baan echt heel erg leuk is zou ik het niet stuk laten lopen op die extra 20 minuten op een dag.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:55

Ons kantoor zat in Vianen toen ik er kwam werken, ik woonde destijds in Tiel dus was het om en nabij de 30 minuten rijden. Daarna ben ik naar een dorp verderop verhuisd, waardoor mijn reistijd naar 35-40 minuten ging (meestal 45 met file)..

En toen besloot mijn werkgever het kantoor te verhuizen naar Leidsche Rijn :') Dat is 60 km rijden voor mij, over de A15 en de A2. Een groot feest natuurlijk. Meestal doe ik er zo'n 50 minuten over, maar ik probeer de spits te vermijden. Daarbij ga ik ook enkel op woensdagen naar kantoor. Overigens vind ik 60 km / 40-50 minuten rijden echt geen probleem, zo ver is dat niet. Tenzij je 5 dagen per week naar kantoor gaat, dan zou ik het een ander verhaal vinden

Ik heb op opdrachten gezeten in de randstad met 100+ km afstand en dat doe ik nooit meer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:57

Ik rij -wanneer er geen file staat- 35 minuten naar mijn werk en dat is prima te doen. Files maken er meestal 40-45 minuten van, ook prima te doen. Podcast op en hup :D.

Hiervoor moest ik 40min rijden zondere file, maar zorgde de file ervoor dat dit 1 tot soms wel 1,5 uur werd. Dat was echt wel lang als je dat dagelijks moet doen, dus zou ook vooral kijken hoe je reistijd uitkomt mét files. Kan flink wat uitmaken :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:57

Met de auto, 7 minuten enkele reis.
Geen snelweg, alleen een 80 km weg tussen de 2 dorpen.

Voorheen enkele jaren een leuke baan gehad op 40 a 45 minuten enkele reis, met af en toe kans op file.
De reisafstand brak me uiteindelijk toch op en daarom een andere baan dichtbij huis gezocht.
Ook de benzine vergoeding die ik kreeg was veel minder dan wat ik tankte, dus dat was ook een reden.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 10-06-24 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:59

40 minuten zonder file.

In werkelijkheid 9 van de 10x file. Varieert van een paar minuten langere reistijd tot soms wel 1.5uur.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:00

Hoeveel dagen in de week ga je erheen?

Ik heb zo'n 1u45 aan enkele reis, ik reis echter maar max 3 dagen in de week op en neer en blijf ook regelmatig bij collega's slapen. Dit is ook een tijdelijke functie, en aangezien dit maar op 1 plek in het land kan, toch besloten om vier jaar lang dit zo te doen.
Ik zit gelukkig wel meer dan een uur van de totale reistijd in de trein, dan kan ik ook werken en dat scheelt ook weer.

Mijn vriend werkt op zo'n 40minuten fietsen (met de elektrische fiets) van werk af, dat is wat mij betreft ook echt wel een mooie afstand.

Petunia27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:00

Ik rijd nu 50 minuten (zonder file) en met file kan dat vaak oplopen tot 90 minuten. Ik vind het wel echt pittig, maar dan vooral de file momenten. Het ligt er ook een beetje aan wat je na je werk allemaal nog kan en wil doen. Hoe flexibel is je rooster? Zijn er momenten dat je thuis kan werken? Als dat erg flexibel is dan is het goed te doen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:01

12 minuten fietsen of 7 minuten met de auto. Ik vind zelf 30 autominuten de max

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:04

Ik rijd er een uur over, en met file anderhalf uur. Ik probeer zoveel mogelijk buiten de spits te rijden, maar het kan soms helaas niet anders. Ik vind een uur in de auto goed te doen, zeker omdat ik dan vaak met mensen bel, luisterboeken afspeel of gewoon lekker naar muziek kan luisteren en een beetje kan ontspannen.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:04

1,5 uur enkele reis zonder file. Ik reis wel zoveel mogelijk buiten de spits om. Dat vindt mijn werkgever gelukkig gewoon prima. Anders had ik het niet gedaan. Daarnaast ben ik max 2x per week op kantoor, dus dat maakt dat ik het prima te doen vind.
De soort auto waarmee je rijdt weegt bij mij overigens ook wel zwaar. ACC is op zo'n afstand wel echt een dikke plus. :j

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:05

Ik rijd 45 minuten zonder file, in de praktijk ben ik vaak 55-60 minuten onderweg. Soms ga ik met OV, dan ben ik 1,5 uur enkele reis onderweg. In het verleden deed ik dit 4x per week (waarvan 3x met OV) en vond ik dat prima te doen. Toen had ik nog geen kinderen, wel een paard.
Inmiddels wel (kleine) kinderen, geen paard. Dan was dit 4x per week echt teveel geweest, gelukkig is er de mogelijkheid gekomen om deels thuis te werken en ben ik meestal ook flexibel in het moment dat ik reis. Ik ga zo'n 2-3x per week naar kantoor.

Zelf heb ik er niet zo'n probleem mee, vind het goed te doen, maar ben eerlijk gezegd ook niet anders gewend. Op de fiets naar het werk lijkt me wel ideaal, maar ik ben te tevreden met waar ik nu werk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:06

17 minuten :)

Ik heb in het verleden ook op 45 min tot een uur gewerkt. Dat was toen prima, maar ik ben nu die 17 minuten gewend.. Denk dat ik dan 30 min ook als max zou houden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:07

Ik rijd in de spits (start om 8.00) en op vrijdag rijd ik de afstand in 20 minuten.
Op de andere dagen is het drukker en doe ik er wat langer over. Ik vertrek 35 minuten van tevoren zodat ik speling heb. Doorgaans doe ik er niet langer dan 30 minuten over, enige uitzonderingen zijn ongelukken of sneeuw o.i.d.

Ik heb ooit wel 45 minuten (zonder files) enkele reis gereden, maar dat zou ik nooit meer doen.
Doodzonde van mijn tijd.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:10

Ik rijd 1:15 enkele reis ex files. Maar ik ga maar 1x in de week naar kantoor en vaak stap ik rond half 6 sochtends in de auto en rond 3 uur dan weer terug. Dan ga je veelal buiten de files om.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:12

Voorheen had ik een baan waarbij ik echt 2 uur kwijt was, maar dat was het met OV. Ging ik met de auto, dan was het maar max. 45 minuten. Echter had ik geen auto toen ;).

Ik heb ook op 15 minuten rijden gewerkt, en daarna op 5 minuten (of 15 met de fiets). Zit nu op 30 minuten rijden en weinig tot geen file (heerlijk).

Mijn max. ligt echt aan de rit erheen (en terug :+ ). Is het een hele lange weg waarbij je voornamelijk rechtdoor moet? En duurt dat een uur? Dan doe ik dat niet bijvoorbeeld. Dat vind ik echt vreselijk rijden (heel saai vooral).
Of als je veel kans hebt op file en een stuk moet (+/- 45 minuten en met file dan een half uur langer), dan doe ik dat ook niet.
Kun je veel thuis werken en moet je 1 tot 2 dagen naar kantoor? Of kun je buiten de files om rijden? Dan is het al anders voor mij.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:13

15 min met de fiets, heerlijk! En als het regent 10 min met de scooter.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:14

Mijn reistijd is 35 minuten enkele reis zonder file. In de praktijk is het 's ochtends tussen de 35 en 45 minuten en 's middags 45 minuten - 60 minuten. Verschilt enorm per dag. Dinsdag en donderdag zitten dan meer aan de lange kant en woensdag en vrijdag ben ik dan weer zo heen en weer. Ik vind het zelf goed te doen. Ik ga daarnaast ook naar vestigingen in het land en ben dan meer tijd kwijt. Dan reis ik deels in werktijd.

edit: ik vind reistijd ook niet zo erg omdat mijn autorit ook zorgt voor een stukje opstarten en afschakelen :) Met een muziekje of een podcast.
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 10-06-24 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 13:15

Eigenlijk nog best veel die langer dan 30 minuten moeten rijden.
Ik heb ook altijd gezegd dat ik maximaal 30 min. Wil rijden, maar deze baan biedt mooie kansen plus een opleiding dat maakt het voor mij extra aantrekkelijk.

Ze werken daar in 2 diensten bij de vroege dienst zal ik al voor de spits rijden en over zijn (begint om 6.00) dus vrij kleine kans op files dan. De late dienst begint om 9.00, dan is er wel een grootere kans op files.
Ook is het dan de bedoeling dat ik dan fulltime ga werken.

Wat wel een voordeel is, is dat stal op de route ligt, dus zou voor of na werk zo langs stal kunnen rijden zonder eerst naar huis te hoeven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:18

Van deur tot deur reis ik ongeveer een uur. Dat is een paar minuten naar het station met de auto, dan een paar minuten op de trein wachten, dan ongeveer 40 minuten met de trein en dan nog weer een minuut of wat wandelen.

Ik vind tot 45 minuten reistijd eigenlijk niet meer dan normaal.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:19

Mijn reistijd naar het kantoor waar mijn team gevestigd is, is 3,5 uur met OV. Gelukkig is verplichte aanwezigheid slechts 1 keer per maand, anders had ik het niet zo leuk gevonden :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:20

De rit is 30 km en kost me zonder drukte ongeveer een half uur, tot ongeveer 45 minuten met enige drukte (als er geen heel gekke vertragingen zijn). De meeste vertraging heb ik tegenwoordig bij het verlaten van het bedrijventerrein. De ontsluiting naar de snelweg is niet berekend op de drukte van alle nieuwe bedrijfspanden.

Langer dan dat wil ik liever niet rijden. Reistijd vind ik verloren tijd. :o
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 10-06-24 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:20

Ik reis 45 - 60 minuten, afhankelijk van de file. Gemiddels zo'n 50 minuten. Máár, ik hoef maar 2x per week naar kantoor. Ik reis ook nog regelmatig naar klanten en die zitten van Friesland tot Limburg, dus ik vind de KM's niet zo erg :P
Kan het thuiswerken vs kantoor heel makkelijk zelf indelen, dus prima

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:22

Ik ga met het ov. Ik fiets van huis naar station in 15 min, dan 10 min trein en dan weer 10 min fietsen. Dus +- 35 minuten. Goed te doen!
Langer dan dit zou ik niet willen.