Studie bijna af, maar welke richting nu

Moderators: Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

FennyPower

Studie bijna af, maar welke richting nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-24 17:24

Als je jong bent is de zoektocht naar een 'droom' baan misschien erg lastig.

Althans ik weet al jaren niet wat ik wil gaan doen en ben nu bijna klaar met een studie die ik maar gewoon gekozen heb omdat ik niet stil wil zitten. (Service medewerker breed)
Nu wil ik nog kijken naar een volgende opleiding maar ik weet nog niet wat en ik zit met mijn handen in het haar.

Ik krijg heel vaak te horen, 'je bent onderzoekend ingesteld. Daar moet je echt wat in gaan zoeken!'
Dit klopt, ik zoek graag dingen op. Ik vind nieuwe informatie altijd leuk om door te lezen. Ik werk graag met mijn handen en ik ben creatief in gesteld. Ik houd van uitdaging en afwisseling.
Maar nog steeds kom ik er niet achter welke beroepen hier bij passen.
Ik ben erg zoekende, ik kom er gewoon niet uit deze keer.

Iemand die toevallig iets weet?

Mbo 3.

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

SnuitjeLove

Re: Studie bijna af, maar welke richting nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:48

Hoe vind je werken met mensen?

Ik heb dezelfde eigenschappen als jou en ondanks dat je het in eerste instantie niet meteen erbij zou bedenken werk en studeer ik als Sociaal Werker. En ik kan alle kwaliteiten inzetten in mijn werk.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-24 19:05

SnuitjeLove schreef:

Ik heb dezelfde eigenschappen als jou en ondanks dat je het in eerste instantie niet meteen erbij zou bedenken werk en studeer ik als Sociaal Werker. En ik kan alle kwaliteiten inzetten in mijn werk.

Is dat niet niveau 4? :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:37

Als je biologie en scheikunde leuk vindt, is mbo3 laborant misschien ook wel iets! Onderzoekend, met de handen bezig, uitdagend :j Ook wel pietje precies, op de details kunnen letten.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-24 19:40

EmmaVZ schreef:
Als je biologie en scheikunde leuk vindt, is mbo3 laborant misschien ook wel iets! Onderzoekend, met de handen bezig, uitdagend :j Ook wel pietje precies, op de details kunnen letten.

Is dit een bbl opleiding? Ik heb er wel eens naar gekeken. Maar volgensmij is het hierin lastig om een werkplek te vinden. Het leek mij wel erg interessant!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:47

Je huidige opleiding kan je hierbij helpen, daar is een studentadviseur bijvoorbeeld voor. Zij kunnen vast met je meedenken en testen met je afnemen.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:03

FennyPower schreef:
SnuitjeLove schreef:

Is dat niet niveau 4? :)

Oh dat weet ik niet, weet wel dat de opleiding op mbo bestaan maar niet welk niveau. Zelf doe ik hbo, maar ik heb ook collega's uit het mbo.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie