Werken via Roan in Italië

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Werken via Roan in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 15:58

Hallo Bokkers,

Mijn man en ik willen volgend jaar 3 maanden naar Italië, om te werken, de taal beter te leren en het leven daar te ervaren.

Enkele jaren geleden zijn wij via Roan naar een camping geweest en daar werden we hartelijk ontvangen door een echtpaar die daar als campingmedewerker werkten. Dit lijkt ons dus ook erg leuk. Het gaat om de maanden juli, augustus en september. Perfect voor de camping dus.

Ik heb Roan al een mail gestuurd met wat vragen. Maar ik ben benieuwd of er Bokkers zijn die ervaring hebben met werken via Roan. In Italië of ergens anders.

Brand los *\o/*

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26978
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:59

Omdat dit topic beter op STW past ga ik het dasr naartoe verplaatsen.

BEU --> STW

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Werken via Roan in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:12

Een goede vriendin van mij heeft het een paar jaar gedaan samen met een familielid. Zij vonden het heel leuk, paar keer terug geweest naar dezelfde plek ook. Zorg alleen wel dat je van te voren helder hebt wat in je takenpakket zit, zij (en andere Nederlandse stellen die daar zaten) zijn echt wel tegen wat dingen aangelopen. Soms denk je dat je schoonmakers onder je hebt werken maar blijkt dat je alles zelf schoon moet maken, dat is dan veel meer werk dan waar je je eigenlijk voor had opgegeven. Of je hebt wel schoonmakers maar ze doen hun werk niet goed, dat moet je ook kunnen managen. Of het materieel waar je mee moet werken is waardeloos, parasols die hartstikke kapot zijn bijvoorbeeld. Moet je toch een oplossing voor verzinnen, net als voor zuigende gasten die je om 3 uur 's nachts bellen dat de airco kapot is (terwijl ze daar gewoon niet betaald hebben en het dus hun eigen schuld is).

Maar tegelijkertijd ontmoet je ook veel leuke mensen en heb je een heerlijke zomer met je collega's op de camping, begreep ik altijd van ze.

Dus al met al zijn ze positief maar je moet dus wel stressbestendig zijn en je mannetje kunnen staan.