Welke laptop voor kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Welke laptop voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 10:12

Voor onze zoon zijn we op zoek naar een laptop. Dit zodat hij daar straks schoolwerk op kan doen, maar hij vindt het ook heel leuk om vlogjes te maken en daar wat mee te doen.

Ik heb zelf een bakbeest van een MacBook voor mijn werk en wil dus niet dat hij daar mee bezig gaat. Vandaar dat we een eenvoudige laptop er bij willen kopen voor de kinderen.
Maar de vraag is, welke moeten we hebben!? Ik heb weinig verstand van Chromebooks en windows laptops, dus alle input is welkom :D

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welke laptop voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:14

Ik durf het niet te zeggen, maar hier gebruiken ze Chromebooks op school. Ik zou dan dus sneller voor iets gaan dat hij ook op school gebruikt?

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke laptop voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:19

Ik zou zelf niet voor een chromebook gaan.
Het nadeel is dat je altijd afhankelijk bent van internet toegang en het werken in de cloud.

Ik ben zelf zeer tevreden met mijn lenovo Yoga en denk dat ik voor mijn oudste er straks ook een koop als hij na de zomer naar de middelbare gaat.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke laptop voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 10:30

Jokonootje, dat is dus inderdaad waarom ik twijfel tussen Chromebook en gewone laptop. Kan je met een Chromebook ook met een externe schijf werken ipv een cloud? 128GB harde schijf is wel erg karig natuurlijk
Chromebook kent hij inderdaad wel van school, maar die kinderen zijn ook super snel handig met iets anders

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:44

Liselot schreef:
Jokonootje, dat is dus inderdaad waarom ik twijfel tussen Chromebook en gewone laptop. Kan je met een Chromebook ook met een externe schijf werken ipv een cloud? 128GB harde schijf is wel erg karig natuurlijk
Chromebook kent hij inderdaad wel van school, maar die kinderen zijn ook super snel handig met iets anders


Ik heb mijn laptop toen aangeschaft voor mijn studie die ik ging doen.
Onder mijn mede studenten waren er 4 met een chromebook maar die hebben alle vier spijt van hun keuze gehad waardoor ze alsnog een ander moesten kopen.
Er zal vast een mogelijkheid zijn om te werken met een externe schijf maar dan verlies je ook het "voordeel" van de chromebook.
Dan kun je net zo goed werken met een gewone laptop lijkt me.
Maar er zijn vast mensen met meer kennis van laptops.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke laptop voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:28

Is het geen idee om een tweedehands Macbook te kopen? Altijd fijn als de laptops goed samenwerken.
Zo heb ik zelf een oude Macbook Pro uit 2015 als tweede laptop, gewoon voor films te kijken, mee te slepen op weekendjes weg en naar klanten, en om vanaf de bank wat te kunnen werken. Dat ding is nog steeds snel genoeg voor video en fotobewerking. Kost geen drol, en werkt zo fijn!

Emoreoa
Berichten: 217
Geregistreerd: 24-08-15

Re: Welke laptop voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:30

Op de middelbare school had iedereen bij ons een Chromebook. Was echt perfect, ding werkte altijd goed. Bij ons maakte ze altijd gebruik van Google Drive om in te werken.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:30

chromebook hoor ik alleen maar vreselijke verhalen over. Ik heb zelf een HP pavilion en die bevalt me super. Ook omdat deze zo dubbel te vouwen is dat je het kunt gebruiken als tablet. Er handig met bijvoorbeeld een film kijken of iets. Vind het een super laptop en kan er veel mee.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Welke laptop voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:42

Ik zou ook gaan voor een MacBook, tweedehands om de kosten wat te drukken. Vooral om het beheer en samenwerking met andere apparaten. Zolang ik er iets mee moet dan kies ik voor Apple.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:47

Hier ook een Lenovo, IeaPad 3, enorm tevreden over!
Goede accu ook, dat vind ik ook wel iets om op te letten...

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Welke laptop voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 13:06

Lenovo is sowieso een fijn merk vinden we hier :)

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 13:07

8nnemiek schreef:
Is het geen idee om een tweedehands Macbook te kopen? Altijd fijn als de laptops goed samenwerken.
Zo heb ik zelf een oude Macbook Pro uit 2015 als tweede laptop, gewoon voor films te kijken, mee te slepen op weekendjes weg en naar klanten, en om vanaf de bank wat te kunnen werken. Dat ding is nog steeds snel genoeg voor video en fotobewerking. Kost geen drol, en werkt zo fijn!


Zat ik ook al aan te denken :o :o Moet alleen mijn man (die van Android is) mee zien te krijgen hahahaha

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:17

Hier een HP laptop, zowel privé als voor werk en super tevreden.
Voor werk een Probook, voor privé een Envy x360 die je ook als tablet kan gebruiken.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Welke laptop voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:50

Ik ben fan van refurbished HP Elitebooks. Daar kan ik mee basketballen, zo degelijk. En goed portable, ook.

Themba

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Welke laptop voor kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:52

Hier werden door school een aantal laptops uitgekozen die voldeden aan de eisen.
de goedkoopste was goed voor schoolspul de duurdere was goed voor ong fotobewerking enz. Onderhoud gaat ook via school scheelt een hoop gedoe als er wat mee is.