Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:57

Ik werk 4x9, reistijd is geen werktijd. Vind het wel lekker om een dag in de week vrij te hebben

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:58

verootjoo schreef:
AnnemiekvM schreef:
Er is werk genoeg, wie weet in de toekomst?


In het onderwijs bedoel je?
Daar ben ik niet geschikt voor :=
Ik wil mijn eigen werk doen met alle schoolvakanties vrij :')

Zoals ik al schreef moet ik daar niet aan denken maar onze arbeidsvoorwaarden bieden hier wel genoeg ruimte voor. Je kunt verlof bij kopen tot het wettelijk maximum en dan heb je voldoende om alle schoolvakanties vrij te nemen.

lianne125

Berichten: 1428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:37

Ik werk bij mijn ene baas 35 uur per week (5x7) en bij mijn andere baas 8 uur. Dus in totaal 43 uur verdeeld over 6 dagen. Wel 2 totaal verschillende beroepsgroepen. Ik vind het vrij veel en heb wat weinig tijd voor mijzelf maar het is helaas financiële noodzaak.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:45

Ik ben sinds een maand aan wat anders begonnen: ipv 7 dagen per week zoveel mogelijk werken, maar als zzp-er nauwelijks overhouden werk ik nu 4 dagen per week op locatie en drie dagen ben ik thuis beschikbaar. Dit komt neer op 1 tot max drie uur op die drie dagen. En doe ik dus waar ik zin in heb, de bedrijfstelefoon sleep ik wel mee.

Een heerlijkheid om meer thuis te zijn en een salarisgarantie te hebben

denisesilver

Berichten: 2886
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:51

5x8 40 uur dus. Zou tzt wel 8 uur minder willen gaan werken. De woensdag- en vrijdagmiddag vrij. Maar dat moet financieel natuurlijk maar net kunnen. Voorlopig vind ik mijn werktijden prima, en ik zit goed op mijn plek, dus ook lekkerder in mijn vel. Dan is zo'n werkweek beter vol te houden.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 23:53

Op papier 38 uur, in werkelijkheid komt het meestal neer op 45 (5x9) en in de drukke periode voor de kerst soms wel 60+.

Werk volledig thuis dus geen reistijd. Daarnaast doe ik opvang / rehab van wilde vogels aan huis. Ik kan gedurende de dag makkelijk even van m’n bureau weglopen. Dus als er een vogel wat extra aandacht nodig heeft of er eentje naar de dierenarts moet is dat mogelijk.
De vrijheid en flexibiliteit vind ik heel fijn dus meestal vind ik het niet zo erg dat ik wat langer werk.
Enige nadeel vind ik dat je hier maar 20 vakantiedagen per jaar krijgt. Dan verlang ik weleens terug naar een van mijn oude werkgevers in NL waar ik er 38 had :+

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 00:47

Ik werk drie dagen van 8-17u en een keer per 3 à 4 weken een avond van 16.30 tm 19.30u bij een huisartsenpraktijk en heb nog een nagelsalon aan huis waar ik zo'n 6/7 klanten gemiddeld per week doe.

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 07:43

Urielle schreef:
Storm schreef:
Pittig Urielle, maar het siert je enorm dat je je dochter helpt en zo aan je toekomst aan het denken bent. Waarschijnlijk doe je dit omdat je zelf nog aan het betalen bent voor je eigen studieschuld. Nogmaals, het siert je en ik vind het enorm knap.

Wat lief van je!

Inderdaad, ik heb zelf financieel geen opvoeding gehad, in de schulden gezeten toen ik uit huis ging, voor mijn studie veel te veel geleend :x en ik wil de kinderen een schuldvrije start geven. En daarnaast heb ik zelf te weinig pensioen opgebouwd, dus dat wil ik ook tijdig rechttrekken zodat ik niet op m'n 83e dood aan mijn bureau gevonden wordt omdat ik moet doorwerken :') Kinderen op het droge en zelf een leefbaar pensioen in Italië, tot die tijd dat huis inzetten als opbrengsteigendom... Als me dat lukt denk ik dat ik het uiteindelijk nog goed gedaan heb.


Klinkt als een goed plan waar over is nagedacht. Gaat je zeker lukken! +:)+

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:34

Ik werk 5 dagen in de week.
4 dagen van 8 tot 13.00 uur en 1 dag van 8 tot 16.00 uur. Totaal 28 uur. Heerlijk die middagen vrij en alle tijd voor de paarden. En veel vrije dagen.

karrij
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:48

Achterom schreef:
karrij schreef:
Hier nog een zzp'er, heerlijk zou echt niet meer in loondienst willen :D

Ik werk 3 dagen,maandag en woensdag een hele dag , dinsdag en donderdag een halve dag, vrijdag's vrij.

Zo fijn je eigen tijd in te vullen, wel een overvolle werkagenda, maar dat zie ik als een luxe probleem, met een best riant salaris voor het aantal uren dat ik werk :D

Hier hetzelfde!

Werk ongeveer 20-25 uur in de week aan mijn bedrijven (in de zomer doorgaans flink meer door alle evenementen), tegen een lekker salaris. Nooit meer in loondienst :))

Ik moet er niet aan denken om ZZP'er te zijn, vind het wel helemaal prima in loondienst :j
Heb leuk afwisselend werk, er zit ook zeker een stukje zingeving in, pensioen relatief goed geregeld, ziekte ook...[/quote]


Pensioen en ziekte is bij mij ook goed geregeld hoor, moet je doorberekenen in je tarief, dat zit bij mensen in loondienst ook in je brutosalaris. Heerlijk om je eigen vakantie;s in te mogen delen en geen gezeur van collega's, je eigen tijd indelen, wil ik minder of meer gaan werken, wil ik meer verdienen, alles maar dan ook alles mag Ik zelf bepalen, zooooo fijn :+

karrij
Berichten: 1052
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:54

daantjuhhh schreef:
karrij schreef:
Hier nog een zzp'er, heerlijk zou echt niet meer in loondienst willen :D

Ik werk 3 dagen,maandag en woensdag een hele dag , dinsdag en donderdag een halve dag, vrijdag's vrij.

Zo fijn je eigen tijd in te vullen, wel een overvolle werkagenda, maar dat zie ik als een luxe probleem, met een best riant salaris voor het aantal uren dat ik werk :D

Dat is voor mij in loondienst niet anders.

Ik kan vrij nemen wanneer ik wil.
Ik hoef het niet te vragen, maar alleen te melden zodat men weet dat ik niet bereikbaar ben.
Verder kan ik mijn dagen indelen zoals ik wil.

Dan heb je mazzel, je hoeft dus nooit aan niemand verantwoording af te leggen? Goed voor elkaar!
Maar toch eigen baas zijn is wel erg fijn hoor en meeeeeeer dan genoeg werk en ik verdien net zoveel als de meesten in een hele werkweek verdienen, en dat in 24 uur (gemiddeld) en ik plan 8 weken vakantie per jaar. Mijn pensioen goed geregeld en mijn AOV is goed geregeld!

Maar hey het is geen wedstrijd natuurlijk wie wat het prettigst vindt natuurlijk, maar voor mij geen loondienst meer dan aankomende 12 jaar (dan mag ik met pensioen )

Met het voordeel van een vast goed salaris.

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:23

Ik heb jaren 2 baantjes gehad en werkte dan 13 dagen achter elkaar en dan 2 dagen vrij. Puur om financieel rond te komen als alleenstaande ouder met 2 pubers. Sinds mei vorig jaar werk ik nog maar 3 dagen per week en in het hoogseizoen 4 of 5 dagen per week 8 uur per dag. Financieel red ik het net maar de vrije tijd is me dat nu zoveel waard. Pensioen ben ik ook niet zo mee bezig. Geen idee of dat over 30 jaar nog wel bestaat. Voor nu laat ik het even zo en anders zoek ik er weer een baantje bij. Eerst maar even genieten!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:51

Ik werk 32-36 uur per week, verdeeld over vier dagen waarvan eentje thuis. Reistijd op kantoordagen is 20-25min enkele reis. Ik heb een eigen bedrijf met personeel dus er ligt altijd wel werk wat ik zou kunnen oppakken. In principe houd ik daarom vrij strikt mijn werkdagen aan maar soms ontkom ik niet aan een vergadering of wat managementtaken in de avonduren. De vrije woensdag is me wel echt heilig, dan ben ik er 100% voor mijn dochter. Medewerkers weten ook dat ik alleen voor bloedspoed bereikbaar ben en verder weinig van me hoeven te verwachten op die dag.
En nu heb ik zwangerschapsverlof en heb ik mezelf ruim een half jaar vrij gegeven, hoe lekker!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:55

Ik werk 25 uur, verdeeld over 3 dagen. 2 dagen van 8 uur en 1 van 9. Ik doe dit zo ivm de kinderen, als die groter zijn ga ik denk ik wel terug daar 4x8 of zelfs 4x9.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:01

Ik werk 32 uur in 4 dagen. Heb rond 7.5 week per jaar vakantie. Nu mijn dochter op school zit, zit ik te denken om de 32 uur over 5 dagen te verdelen. Vrije middagen, die ik met mijn dochter kan toebrengen ipv haar naar de BSO te sturen (ze gaat nu 3 dagen naar de BSO)

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:05

ikke schreef:
[quote="Marije_jiplover"

Herkenbaar, ikke!
Zo blij met verlof buiten de schoolvakanties.

En ik zou het liefst ook gewoon werken op Hemelvaartsdag, kerst en tweede paasdag, met extra vrije dagen die ik zelf in mag plannen als het mij uit komt.
Helaas kan dat bij mijn werkgever niet.

Even geduld en binnenkort bij ons komen praten. Zeer waarschijnlijk zit dit in de nieuwe CAO dat je geen vaste feestdagen meer hebt maar deze naar eigen inzicht mag opnemen.
Vorig jaar positief een proef gedaan en dat is positief ontvangen door alle partijen.
[/quote]
Geen idee in welke branche jij werkt, maar ik heb het verder prima naar mijn zin bij mijn huidige werkgever.

Kans dat ik gekwalificeerd ben voor een baan in een willekeurige andere branche met een vergelijkbaar inkomen als ik nu heb, acht ik niet zo groot ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34642
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:38

Hier nog een schoolgaande dochter dus zitten vast aan de vakanties. In mijn werk is het juist handig als je buiten het seizoen op vakantie kan. Nu was het puzzelen om het vakantie rooster rond te krijgen omdat collega's ook met kleinkinderen op vakantie willen en dan dus ook ineens in het hoogseizoen weg moeten. Maar het is rond. Ik lees hier 8 weken vakantie, 12 weken per jaar. Dat is echt wel heel veel en een grote luxe. In de zorg is het altijd spannend of je je vakantie ook kan plannen op het moment dat je zelf wil. Als de roosters niet rond komen moet je schuiven, of soms zelfs je vakantie iets inkorten en het weekend ervoor of erna werken.

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:04

Ik werk 19 uur op contract , 5 dagen in de week . Maar wordt eigenlijk altijd tussen de 30 / 34 uur per week . Vindt het gelukkig leuk werk dus vindt ik het niet erg .

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:21

Marije_jiplover schreef:
ikke schreef:

Even geduld en binnenkort bij ons komen praten. Zeer waarschijnlijk zit dit in de nieuwe CAO dat je geen vaste feestdagen meer hebt maar deze naar eigen inzicht mag opnemen.
Vorig jaar positief een proef gedaan en dat is positief ontvangen door alle partijen.

Geen idee in welke branche jij werkt, maar ik heb het verder prima naar mijn zin bij mijn huidige werkgever.

Kans dat ik gekwalificeerd ben voor een baan in een willekeurige andere branche met een vergelijkbaar inkomen als ik nu heb, acht ik niet zo groot ook.

Nee, de kans is vrij groot dat jouw achtergrond bij ons niet past als ik het nog goed heb wat jij doet maar wat ik aan wil geven is dat die verschuiving in arbeidsvoorwaarden er dus wel is.

Wat ik opvallender vind is dat de keuzes die wij hebben (heet bij ons IKB of keuzebudget) om je sec arbeidsvoorwaarden zelf in te delen eigenlijk niet echt door komen in het bedrijfsleven.
De azijnpissers noemen het een sigaar uit eigen doos, maar als je dat zegt, begrijp je het systeem niet.
Het gaat er niet om of je meer betaald krijgt maar dat je de keuze hebt om dat budget (vakantiegeld, ADV, vaste eindejaarsbonus en nog wat posten) in te zetten naar eigen inzicht. Ik koop relatief veel verlof en laat een stukje maandelijks uitbetalen maar collega's maken hele andere keuzes omdat ze een andere persoonlijke situatie hebben.

DGL

Berichten: 303
Geregistreerd: 23-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:40

Ik werkte tot kort geleden op papier 36 uur en in de praktijk een stuk meer. En dan kreeg je tijd voor tijd, maar als je dan die uren op wilde nemen kon het nooit. Of waren ze ineens vervallen... Snapte toen pas waarom ze me geen 40 uur contract wilden geven. Slimme manier van personeelskosten besparen.
Nu bij een nieuwe werkgever werk ik 32 uur, verdien ik netto meer, en is de werkdruk gewoon normaal. Ik ben zeer tevreden en als het financieel mogelijk blijft dan blijf ik heerlijk 4 dagen werken. Zo'n extra dag vrij is echt luxe! :D

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:52

DGL schreef:
Ik werkte tot kort geleden op papier 36 uur en in de praktijk een stuk meer. En dan kreeg je tijd voor tijd, maar als je dan die uren op wilde nemen kon het nooit. Of waren ze ineens vervallen... Snapte toen pas waarom ze me geen 40 uur contract wilden geven. Slimme manier van personeelskosten besparen.
Nu bij een nieuwe werkgever werk ik 32 uur, verdien ik netto meer, en is de werkdruk gewoon normaal. Ik ben zeer tevreden en als het financieel mogelijk blijft dan blijf ik heerlijk 4 dagen werken. Zo'n extra dag vrij is echt luxe! :D

Ehm, dat is diefstal!
Moet een werkgever één keer proberen bij mij; dan heeft ie per kerende post een advocaat in z'n nek hangen!
Er zijn werkgevers die weten dat dit geen bluf is.....

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:52

Ik werk 40 uren per week verdeeld over 5 dagen.
Persoonlijk zou ik graag een dag minder werken zodat ik wat meer tijd voor mezelf heb maar ik maak me dan weer zorgen over pensioen en algemeen minder financiële buffer hebben.
Stom eigenlijk ook want je weet gewoon niet wat de toekomst brengt maar toch.

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hoeveel uren/dagen per week werk je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:53

Ik werk 4x8 uur dus 32 uur. De woensdag tegenwoordig vaste vrije dag en werk 80 a 90% van de dagen thuis en dat blijft ook zo.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:26

amigamia schreef:
Ik werk 19 uur op contract , 5 dagen in de week . Maar wordt eigenlijk altijd tussen de 30 / 34 uur per week . Vindt het gelukkig leuk werk dus vindt ik het niet erg .



waarom dan niet voor 32 uur contract? Je snijd jezelf wel in de vingers zo kwa salaris. Of worden die uren gewoon betaald?

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:28

Ik werk 32 uur per week in de thuiszorg. In de maand werk ik; twee weken 5 dagen, een week 4 dagen en een week 3 dagen.
wij hanteren in principe een vast basis rooster. Werk dag is 8 uur.

Reistijd: 5 minuten enkele reis fiets.