Studie doorzetten of niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nado
Berichten: 3351
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Studie doorzetten of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:26

Ik ga mee met Tieneke en Ineke hierboven: bij een kwalitatief goede opleiding sluit de toetsing (hw opdrachten voor punten in dit geval) goed aan bij zowel de leerdoelen als bij de leeractiviteiten. Als dat niet zo is, zoals in jouw geval, dan is dat een probleem dat de opleiding moet oplossen. Gebrek aan ‘constructive alignment’ noem je dat, mocht je ze daar morgen op willen aanspreken.

Ik hoop dat het je morgen lukt om het gesprek in te gaan met: ik heb betaald voor deze opleiding en ik heb recht op goed onderwijs. Prima als jullie verdienmodel -want dit is puur geld besparen- is dat jullie maar 1 vraag per les beantwoorden, wat ik overigens van de zotte vind, maar dan moet jullie onderwijs kwalitatief zo goed in elkaar zitten dat het voor iedere student mogelijk is om met die ene vraag per les de opdrachten voldoende te begrijpen en met succes af te ronden. Dat is nu niet het geval, dus moeten jullie a. de onderwijskwaliteit verbeteren en b. ondertussen alle vragen die studenten hebben mbt de opdrachten fatsoenlijk beantwoorden.

Succes!

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 22:29

Ik denk dat dan de opleiding niet goed in elkaar zit als ik eerlijk ben, maar daar ben ik nu te laat mee. Ik ga kijken hoe ver ik kom, en als ik er niks mee kan dan stop ik wel.. en alsnog ff bellen naar NHA

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Studie doorzetten of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 22:30

Nado: bedankt! Dit ga ik zeker zo aanpakken. Je hebt ook helemaal gelijk. Denk door de zwangerschaps hormonen dat ik meteen denk: last maar zitten haha

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Studie doorzetten of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:35

Heb je al geprobeerd om een opgave in te sturen met hoe jij denkt hoe het moet. Krijg je dan feedback met eventueel verbeterpunten?

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Studie doorzetten of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-24 22:42

Paardennamen: ja, ik krijg dan terug: te veel foute, graag opnieuw inzenden. Ze willen namelijk niks “verklappen” want je krijgt er een cijfer voor.

Moet trouwens nogsteeds bellen, dochter was erg onrustig vandaag dus nog niet aan toe gekomen. Heb wel in een vraagmoment van een andere les even duidelijk gemaakt dat 1 vraagmoment voor mij niet genoeg is en dat ik in 500 tekens niet kan verwoorden wat ik niet snap omdat het meerdere opgaves/pagina’s zijn. Daar heb ik nog geen antwoord op gehad en er staat nu bij de desbetreffende lessen: “in behandeling”. Misschien werkt even boos worden wel :)

Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Studie doorzetten of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 08:52

Update: de docent heeft aangeven meer en duidelijkere feedback te geven en meer inhoudelijk. Heel blij mee! Bedankt iedereen voor het meedenken!