Hoe kom je erachter wat je échte passie/roeping/doel is in het leven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hoe kom je erachter wat je échte passie/roeping/doel is in het leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 23:22

Rechten valt heel erg mee hoor. Als je logisch kunt nadenken en verbanden kunt leggen, dan is de studie heel goed te doen. Ik vond het absoluut geen moeilijke studie en had tijd zat om er dingen naast te doen.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Hoe kom je erachter wat je échte passie/roeping/doel is in het leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 23:33

Hoi TS!

Wanneer mensen je vragen wat je wil worden, wordt er altijd enorm gefocust op het kiezen van een beroep. Bekijk het eens in een ander daglicht: wat zijn dingen die je graag zou willen doen? Wat zou je anders willen zien in de wereld? Waar wil je wat aan toevoegen? Wat zijn dingen die je goed kan waar je wellicht wat minder bij stil staat (bijvoorbeeld anderen enthousiasmeren of geduld hebben)?

Meestal als je focust op dat soort vragen, wijst de weg van hoe je daar gaat komen zich vanzelf, of gaat een bepaalde studiekeuze opeens heel logisch voelen.

Maar, ook dan: je hoeft het niet in een keer goed te hebben. Ik heb tijdens mijn studie al enorm gefocust op een bepaalde carriere, en afgelopen zomer kwam ik er na een aantal jaar al mijn energie erin te hebben gestopt achter dat het toch eigenlijk helemaal niet was waar ik gelukkig van werd. Het roer is kortgeleden omgegaan, en ondanks dat dat even schakelen is, heb ik vertrouwen dat het goed gaat komen.

Je leven is van jou en je kan er alles mee doen wat je maar wil. Luister naar jezelf en vergeet niet te genieten van een tijd waar alles nog open is. :) komt goed!