Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennyj01 schreef:Ik ben iemand die het studeren echt inplan. Bekijk de stof en maak een tijdsplanning. En in die tijd moet het ook gebeuren. Voor mij werkt dat prima. Anders begin ik te laat of overvalt de hoeveelheid me. Of ik kan het niet meer loslaten. Voldoende is voldoende. Het hoeft geen 8 of 9 te zijn.
MoppieFilou schreef:Ik vind het vooral moeilijk om thuis pauze te nemen, omdat mijn stapel werk praktisch naast mij ligt en ik dus nooit helemaal tevreden ben met wat ik gedaan krijg.
MoppieFilou schreef:Als ik een avondje niets doe zal dat vast niet veel verschil maken in hoe goed ik mijn leerstof uiteindelijk ken, maar als ik iedere dag 2u langer pauzeer telt dat natuurlijk wel op als je dat over anderhalve maand bekijkt...
Citaat:Wat planningen maken betreft, hier ben ik mee gestopt want krijg ik alleen maar stress van. Dit omdat ik nooit alles geleerd krijg zoals ik zou willen, wat resulteert in steeds achter staan op de planning en dus stress.
Jennyj01 schreef:MoppieFilou schreef:Ik vind het vooral moeilijk om thuis pauze te nemen, omdat mijn stapel werk praktisch naast mij ligt en ik dus nooit helemaal tevreden ben met wat ik gedaan krijg.
Ik denk dat hier je grootste knelpunt ligt. Niet tevreden zijn met wat er al af/gedaan is. Ik kan daar juist heel erg van genieten. Meestal ga ik dan even lekker wat met mijn hond doen. Het buiten zijn geeft mij letterlijk weer ruimte om de volgende batch aan stof op te kunnen nemen.
MoppieFilou schreef:Goof, als ik de hele dag thuis ben begin ik meestal rond 10u30, en stop ik rond 23u. Inclusief lessen en practica volgen, dus gewoon de tijd dat ik voor school bezig ben. Tijdens de examens eerder 9u30-23u30. Tussendoor neem ik eigenlijk enkel pauzes om te eten, te douchen of de dieren te verzorgen. Dat wil zeggen in totaal zo'n 2,5u denk ik. Na het studeren kijk ik nog even tv voor ik ga slapen. Gedurende het semester (tijdens de lesperiode) lopen de pauzes vaak wel wat langer uit. Ik plan ook regelmatig "uitstapjes" (kan even goed naar de winkel of de kapper bv gaan zijn, maar ook leuke dingen met vriendinnen). Tijdens de blok en examens plan ik normaal enkel "uitstapjes" met de feestdagen en net na een examen.
Als ik een avondje niets doe zal dat vast niet veel verschil maken in hoe goed ik mijn leerstof uiteindelijk ken, maar als ik iedere dag 2u langer pauzeer telt dat natuurlijk wel op als je dat over anderhalve maand bekijkt... Ik vind het vooral moeilijk om thuis pauze te nemen, omdat mijn stapel werk praktisch naast mij ligt en ik dus nooit helemaal tevreden ben met wat ik gedaan krijg. Ik kan dus eigenlijk niet genieten van ontspanning, omdat ik er steeds mee in mijn hoofd zit. En op die manier bereikt pauze nemen zijn doel niet, dus neem ik maar geen pauze
Iris82 schreef:Iedereen moet niet vergeten dat TS diergeneeskunde in België studeert en dat dat echt een ENORME sh$tload aan stof is waar ze doorheen moet. Niet te vergelijken met een Nederlandse studie.