Kletstopic ouderenzorg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:20

Hebben jullie geen dienstdoende arts beschikbaar?
Zo ja BELLEN.

Laat de persoon die dit soort dingen verzint maar even oppassen.

Scheelt dat we in mijn werk geheel zelfstandig zijn. Ik zou de HAP gebeld hebben of alsnog de niet meer zonodig medicatie gegeven hebben.
De andere bewoners mogen niet de dupe zijn van een ander.

1 keer, net tijdens covid, de coordinator van het Hospice gebeld.
Jij neemt iemand met een verstandelijke beperking aan, dan ga jij maar de hele nacht bij haar zitten.

Kan ik mijn aandacht aan de andere 2 gasten geven.

Sterkte ermee!


Vandaag mn laatste dag vakantie, morgen hoor ik wanneer ik weer moet gaan werken.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Kletstopic ouderenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:39

Als dit al meerdere nachten zo is, zou door de dagdienst al actie ondernomen moeten zijn na aanleiding van jullie overdracht en anders zou het voor mij ook een reden zijn de dienstdoende arts in de nacht te bellen.

Achterom
Berichten: 23032
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:58

verootjoo schreef:
Plukje schreef:
Ook aandacht voor de medewerkers staat bij ons erg hoog op de agenda. Door blijven werken als iemand niet fit is, is bij ons echt not done en er zijn legio oplossingsrichtingen om medewerkers die ergens last van hebben te ondersteunen.
Qua salaris is het bij ons niet anders dan bij andere zorgorganisaties, maar extra geld komt uiteindelijk toch echt onze eigen portemonnee. Het is niet zo dat VWS geld overhoudt aan het einde van het jaar.


Ik werk ook bij een ouderenzorgorganisatie als behandelaar.

Ik vind de arbeidsvoorwaarden idd goed.

Salaris vind ik dramatisch en vooral de mogelijkheid tot groei hierin. Ik ben masteropgeleid en krijg dan geen cent extra, terwijl ik echt veel extra doe.
Dat er geen geld is voor de zorg is echt onzin, er is genoeg geld. Als het VWS hun achterlijke afdeling zoals bv ‘ontregel de zorg’ opheft en al die mensen terug de zorg in brengt waar ze horen, en dit met al die onzinnige overhead functies gebeurt, hebben we minder problemen met personeel.

Er werken bv kwaliteitsmanagers, projectmanagers, technologiemanagers, die allemaal dingen verzinnen voor ons, wat totaal niet werkt omdat ze zo ver af staan van de werkelijkheid.
Als ik zie wat zij doen, weet ik zeker dat de behandelaren of verpleegkundigen het beter kunnen omdat je doordat je met beide benen op de werkvloer staat je beter weet wat er nodig is en wat er kan.

Bij ons in de organisatie hebben we dit aan de kaak gesteld; wij meer salaris voor meer uitdaging en elders functies schrappen.
Het is bizar ook dat reorganisaties altijd gevolgen heeft voor verpleging en behandeling en er tegelijk doodleuk vacatures staan voor functies die we zelf ook kunnen invullen :o

Wil je dat mensen niet weglopen uit de zorg moet je ze geld en uitdaging geven. Anders gaan ze werken aan de zorg en dat is nou net niet wat we nodig hebben.

Zo, my 2 cents :D

Verder vind ik m’n werk prachtig :D

Ik ben één van die mensen waarvan jij vindt dat je het beter kunt :j En dit soort reacties zouden voor mij op termijn de reden kunnen zijn om het bijltje erbij neer te gooien, want ook ik loop de benen uit mijn lijf. Niet om er zelf beter van te worden, maar juist om te zorgen dat mijn zorg-collega's hun werk kunnen doen.
Zorgovereenkomst afschaffen bijvoorbeeld, klinkt simpel, maar is het niet. De reacties die je terugkrijgt zijn dan vaak ook nog negatief: men ziet alleen maar dat het anders is, voelt alsof er iets bij komt en vergeet voor het gemak dat er veel af gaat. Van sommige collega's kun je een grote bek krijgen als je ze aanspreekt op hetgeen ze (helaas) wél moeten doen.
En vergis je niet: ik doe eigenlijk nooit iets zonder de zorg collega's erbij te betrekken, laat ze meedenken juist om te zorgen dat iets werkt. Want dat kan ik van achter mijn bureau inderdaad niet zomaar bedenken, daar heb ik degenen die ermee werken voor nodig.

Maar als je denkt dat je het beter kunt? Ga maar doen dan :j Mensen zijn altijd welkom om een dagje mee te lopen, zou goed zijn voor het onderling begrip lijkt me. Maar bijna niemand die dat doet. Doe ik zelf wel af en toe, spring in bij de zorg op drukke momenten voor de rotklusjes, want ik heb immers ook gewoon twee handen. Maar ook niet te veel, want als ik dat doe blijft mijn eigen werk liggen.
En omdat we toch een wat kleinere organisatie zijn, is er niemand die mijn werk kan overnemen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kletstopic ouderenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 08:15

Nja, wij doen dat dus ook zelf nu. Veel behandelaren zijn op masterniveau geschoold in innovatie oid, dus zou ook niet weten waarom niet.