[ENQ] emoji gebruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabri

Berichten: 1410
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 23:45

Ik word ook oud. Snap de idee van de pet en de puppy en zandloper en de rest ook kennelijk niet. Misschien had ik er net meer dan 1 goed -O-

NogSteedsGek

Berichten: 1127
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Re: [ENQ] emoji gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 00:32

Ingevuld!

De pet is een cap in het Engels en "to cap" is vervolgens weer liegen.

senna21

Berichten: 11881
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 00:49

Ik heb de antwoorden ingevuld zoals ik ze begreep/kende voor het lezen van de vragen, dus zonder de context. Sommigen lijken logisch, maar bijvoorbeeld de zandloper niet.

Autumnn

Berichten: 8061
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 02:47

Wildgirl schreef:
Ook ingevuld. Ik zal wel te oud zijn maar ik gebruik voor de voorbeeldzinnen hele andere smileys :')


Ik ook. Ik voel me oud :')

Suzanne F.

Berichten: 49308
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [ENQ] emoji gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 08:55

Ik vind sommige echt heel onlogisch. Die huilsmiley bij de puppy snapte ik wel maar zou hem zelf nooit gebruiken. Die zandloper en die cap gingen me echt veel te ver. Echt hoor, wie verzint dat nou.

KSHancox
Berichten: 1262
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:20

Zandloperfiguur lijkt me best logisch, toch? Cap/no cap wist ik dan toevallig door meerdere Engelstalige vrienden.

Ik zal wel jong van geest zijn ofzo... :D

Volgende enquête over emoji's en sexting? Ben nu benieuwd hoe up to date bakkers zijn wat dat betreft. :')

Melzazu
Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-10-19

Re: [ENQ] emoji gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:50

Ik vond het een grappige enquête. Volgens mij had ik bijna alles goed maar dan werd er gevraagd: heb je deze emoji wel eens in deze context gezien.
Euh nee het merendeel niet :D

Dat vond ik dan wel weer grappig. Dat er blijkbaar veel mensen zijn die ze op deze manier gebruiken maar dus net zoveel (of misschien meer) mensen die ze dus totaal niet op die manier gebruiken.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 12:29

Oh, nu voel ik me weer jong. Ik kende 90% :o

Shadow0

Berichten: 43527
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 22:31

paars schreef:
Mijn conclusie: Bokt heeft beter begrijpbare emojis dan veel andere platformen *\o/* .
Ik had iig de meeste ‘fout’.


Dit is ook mijn conclusie. De Bokt-smileys ken ik, snap ik, en heel vaak wil ik de smileys ook gebruiken voor precies een emotie.

En dan kom ik in Whatsapp of Twitter en dan zijn ze daar helemaal niet, alleen maar hele lelijke met soms ook rare uitdrukkingen.

De zandloper had ik wel goed trouwens, niet omdat ik die emoji ken maar wel omdat ik ongeveer weet hoe het internet werkt...