Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimbers schreef:Ik zie veel die vanuit de ouderenzorg de overstap maken en die het toch onderschatten. Het is heel ander werk.
Ik hoop dat je fijne collega's hebt waar je je ei wat bij kwijt kan en dat je nog veel gelegenhheden krijgt om te observeren. Lees je goed in over de cliënten maar laat tegelijkertijd je beeld van die persoon er niet door vertroebelen.
Op wat voor soort groep sta je?
SusanH schreef:Als helpende plus vind ik sowieso dat je beter zou passen in een groep waar meer lichamelijke verzorging wordt geboden. Bij mij in de organisatie werken op groepen waar veel agressie voorkomt geen helpenden, alleen niveau 3 en hoger. Er zijn zoveel doelgroepen binnen de gehandicaptenzorg, ook ouderen, jongeren die nog veel willen leren. Het is zo breed en zo leuk. Vind ik in ieder geval. Je moet mij ook niet meer op een groep met veel agressie neer zetten. Heb ik jarenlang gedaan, maar vind het heel fijn dat dit op de woongroep waar ik werk nauwelijks voor komt.
SusanH schreef:Als helpende plus vind ik sowieso dat je beter zou passen in een groep waar meer lichamelijke verzorging wordt geboden. Bij mij in de organisatie werken op groepen waar veel agressie voorkomt geen helpenden, alleen niveau 3 en hoger. Er zijn zoveel doelgroepen binnen de gehandicaptenzorg, ook ouderen, jongeren die nog veel willen leren. Het is zo breed en zo leuk. Vind ik in ieder geval. Je moet mij ook niet meer op een groep met veel agressie neer zetten. Heb ik jarenlang gedaan, maar vind het heel fijn dat dit op de woongroep waar ik werk nauwelijks voor komt.
Wpaard schreef:Het incident is gebeurd door 1 man en die staat ook bekend als 1 van de agressievere cliënten en dat zijn hier niet veel gelukkig.
Ik werk in deze organisatie op meerdere groepen en een hecht team is er niet echt omdat er veel wisseling is qua collega's. Veel zijn er weg gegaan. Dus is het ook best lastig.
Ik woon zelf in regio Drenthe dichtbij grens van Groningen.