Aangezien hier vast mensen zitten met een van deze beroepen kunnen jullie vast meedenken.
Ik denk dat iedereen op de hoogte is van de plannen voor de beroepenstructuur. Van hoe ik het begrepen heb is het idee dat de GZ opleiding straks (per wanneer?) niet meer toegankelijk is voor orthopedagogen.
Aangezien ik nu in m’n laatste jaar van de bachelor pedagogische wetenschappen zit en volgend jaar een master ga doen wil ik hier een bewuste keuze in maken

Ik heb naar de VU (klinische ontwikkelingspsychologie) en UU (clinical child & adolescent psychology) gemaild omdat het in eerste instantie lijkt dat ik toelaatbaar ben tot deze masters dus dan weet ik of dit eventueel opties zijn.
Vraag is alleen, geeft zo’n master mij toegang tot de GZ straks? Of wordt de route enkel via de psychologie bachelor?
En dan ten tweede, als ik wel de orthopedagogiek master kies hoe zit dit dan als je de OG opleiding gaat doen. Ik meen iets gelezen te hebben dat deze opleiding niet gesubsidieerd is (?). Van de GZ is het zo dat de instelling waar voor je werkt deze (meestal) betaald volgens mij. Hoe zit dat met de OG?
Vraag me namelijk af of dit gevolgen gaat hebben voor toekomst. Dat ze wellicht sneller een basis psycholoog aan zullen nemen dan een orthopedagoog.
En als laatste: ik ben nog helemaal niet zeker of ik ooit als GZ wil werken...
Ik had in eerste instantie m’n zinnen gezet op een research master met mogelijkheid tot klinische stage. Alleen ben ik nog niet zeker hoe en wat, moet ook nog naar de open dagen. Keuze staat nog totaal niet vast

Ik wil de klinische opties wel graag open houden.
Ben benieuwd wat jullie zouden doen in mijn situatie