Het leed dat solliciteren heet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:30

Tink89 schreef:
Je kunt ook eens kijken in het onderwijs of de kinderopvang. Genoeg scholen (afhankelijk van de regio he ik wel wat suggesties) die dieren hebben en daar best een onderwijsassistent bij kunnen gebruiken bijvoorbeeld. Of groene kinderopvangen die bbl-trajecten aanbieden. Zou zoiets passend kunnen zijn?


Opzich zou zo'n functie zeker passend zijn, dus suggesties zijn zeker welkom. Als er een opleiding nodig is hangt het een beetje af van hoe en wat. Ik wil ongeveer 2 dagen werken. Studie prima maar ik wil er niet extra opvang voor moeten regelen. Dat is gewoon niet haalbaar op dit moment met onze kinderen. Ik weet dat we daar allemaal niet gelukkig van gaan worden...

Tink89
Berichten: 2944
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:37

Voor onderwijsassistent hoef je geen bevoegdheid oid te halen (al is het wel van belang dat je een beetje pedagogisch handig bent). Welke regio zit je?

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:43

Tink89 schreef:
Voor onderwijsassistent hoef je geen bevoegdheid oid te halen (al is het wel van belang dat je een beetje pedagogisch handig bent). Welke regio zit je?


Arnhem. Hoeft dat officieel niet nee? Want de mbo is er toch? Nou verwacht ik met een mbo dat het te doen moet zijn overigens...

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:34

Nou met een beetje geluk kan ik mij hier na morgen weer afmelden.
Morgen arbeidsvoorwaarden gesprek voor een plek waar ik mee heb gelopen en ben aangenomen.
Super spannend wel, mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik dat graag...

Freyr
Berichten: 696
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:58

Succes morgen! Zit je in een sector waar jij echt moet solliciteren of waar er bij wijze van spreken wordt gevochten om je?

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 05:41

Helaas in een sector waar je nog wel echt moet solliciteren.
Dan woon ik ook nog eens ver weg. Kan door wachttijden bij kinderopvang alleen beperkte dagen en niet eens de dagen waarop ze me het liefst wilden hebben. Du ben wat dat betreft niet eens de ideale kandidaat.
Wel heb ik 20 jaar ervaring en ben ik natuurlijk gewoon de fijnste collega :D
Naja, vooral de ervaring en zelfstandigheid is waar ze voor gaan en ik had een goede klik met beide directe collega's.

Sjofel

Berichten: 315
Geregistreerd: 15-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:08

*\o/* heel veel succes met je gesprek!!!

Hier (dankzij een bokker :D ) een leuke werkplek gevonden. Vorige week arbeidsvoorwaardengesprek gehad en daar zijn we uit gekomen, ook al verder kennis gemaakt met collega's en cliënten nu nog wachten op mijn contract. Die zit ergens in de pijpleiding, hoop dat die er is voordat ik moet beginnen haha.

Wat mij tot nu toe in positieve erg opvalt zijn de collega's en ook teamleiders. Allemaal heel positief, hebben plezier in hun werk en vele hebben een heerlijke dosis humor :Y) Én ze staan positief tegenover mijn studie, dat was bij andere bedrijven soms ook nog wel een dingetje.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:52

Sjofel gefeliciteerd! Wat leuk! Klinkt super goed.

Ik heb het gesprek erop zitten. Ze boden gelijk salaris waar ik op hoopte maar in het ergste geval ook nog net onder had willen zitten. Helaas geen volledige reiskosten vergoeding maar denk dat ik op dit moment niet heel veel beter kan krijgen. Straks of morgen even met mijn collega bellen om afspraken te maken qua inwerken.

Sjofel

Berichten: 315
Geregistreerd: 15-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:58

Jij ook gefeliciteerd *\o/*

Reiskosten kan inderdaad nogal verschillen per werkgever.. wel fijn dat je een salaris kreeg aangeboden naar tevredenheid :j

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 13:34

Hier woensdag een 2de gesprek. Checken of het team mij ligt en ik in het team pas + de werkzaamheden een beetje bekijken. Als dat van beide kanten goed is kan er gelijk aan de slag.

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 20:24

Ik sluit ook 'graag' aan bij dit leed. Weer twee afwijzingen vandaag. Volg op dit moment traineeship voor online marketing en het is afschuwelijk bedrijf. Ik ben er dan ook liever vandaag weg :\ dan morgen.

Helaas te weinig ervaring om aan het werk te komen in de marketing.
Genoeg ervaring in de zorg maar daar wilde ik juist uit.

Ondertussen aan verder zoeken. Ik ben zo gemotiveerd om te leren en te werken. Maar je moet net ergens binnen komen en de kans krijgen.

Luxorvalkje
Berichten: 1942
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 22:36

8Eveline schreef:
Ik sluit ook 'graag' aan bij dit leed. Weer twee afwijzingen vandaag. Volg op dit moment traineeship voor online marketing en het is afschuwelijk bedrijf. Ik ben er dan ook liever vandaag weg : dan morgen.

Helaas te weinig ervaring om aan het werk te komen in de marketing.
Genoeg ervaring in de zorg maar daar wilde ik juist uit.

Ondertussen aan verder zoeken. Ik ben zo gemotiveerd om te leren en te werken. Maar je moet net ergens binnen komen en de kans krijgen.


Als het je ligt: traineeship in de IT. Zoveel baankansen

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:49

Luxorvalkje schreef:
8Eveline schreef:
Ik sluit ook 'graag' aan bij dit leed. Weer twee afwijzingen vandaag. Volg op dit moment traineeship voor online marketing en het is afschuwelijk bedrijf. Ik ben er dan ook liever vandaag weg : dan morgen.

Helaas te weinig ervaring om aan het werk te komen in de marketing.
Genoeg ervaring in de zorg maar daar wilde ik juist uit.

Ondertussen aan verder zoeken. Ik ben zo gemotiveerd om te leren en te werken. Maar je moet net ergens binnen komen en de kans krijgen.


Als het je ligt: traineeship in de IT. Zoveel baankansen

Ja ik zag het, helaas weinig talent in en ook weinig interesse waardoor motivatie om te leren er ook niet is.
Zit nu te kijken naar tussenbaan. Dan maar geen relevante ervaring in marketing op mijn cv. Want in de praktijk leer ik weinig tot niets.
Kreeg van lieve bokker berichtje <3 nog even wachten tot vacatures komt en wie weet.

Eelmo

Berichten: 2946
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:33

Ik ben nog steeds op zoek ook -O- Ben er onderhand echt wel een beetje klaar mee. Inmiddels ook maar op een aantal vacatures gereageerd die me wel goede cv vulling lijken, maar ik zeker niet voor langere tijd zou willen doen. Ik vind het dan wel lastig om mijn motivatie te verantwoorden, zeker straks in een (eventueel) gesprek.

Ik heb gisteren een gesprek gehad waar mij flink het vuur aan de schenen werd gelegd en ik achteraf ook niet zo goed weet of ik daar wel zou willen werken. Naar mijn idee werden er tussen de regels door een aantal aannames over mij gedaan die a) niet kloppen en b) gewoon niet zo tof zijn. Maar ik bevind me nu ook niet bepaald in de luxepositie om te zeggen 'dan niet hoor' 8)7 Volgende week hoor ik of ik door mag naar gespreksronde 2, het zal mij benieuwen.

8Eveline schreef:
Ondertussen aan verder zoeken. Ik ben zo gemotiveerd om te leren en te werken. Maar je moet net ergens binnen komen en de kans krijgen.


Ja, same. Heel herkenbaar. Ik wil zó graag weer maar blijkbaar is dat steeds niet wederzijds }:0

Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:45

Hoe is het gegaan Eelmo? In welke sector zoek je iets?

Eelmo

Berichten: 2946
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 08:52

Ik mag op 2e gesprek, dus blijkbaar was mijn 'dan niet' gevoel eenzijdig :+ Door ziekte is het gesprek verplaatst, dus nog even in spanning.

Ik zoek in de sector ecologie :)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:15

Ik heb binnenkort een arbeidsvoorwaardengesprek maar man man man wat een gedoe is dat om in te plannen. Wordt ook heel laat gereageerd terwijl ik ook dingen moet regelen als ik daar naar toe moet.

Vind het ook ene beetje onzin dat het per se op kantoor moet :o Maar goed ik wil het gesprek wel hebben want ik zit in dubio nog of ik de overstap wel ga maken en dan is het fijn om te weten wat voor voorwaardes er zijn.

kampioen2be
Berichten: 366
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:44

Ik kom mij na een tijdje mee te hebben gelezen nu toch ook echt melden.
Helaas vandaag te horen gekregen niet op gesprek te worden uitgenodigd. Wel meteen een nieuwe sollicitatie uitgezet bij ander bedrijf, hopelijk daar meer kans.
Ik heb zelf de 'pech' dat mijn studie (geschiedenis) niet makkelijk aansluit op de arbeidsmarkt.

Solliciteren jullie wel of niet op functies die niet aansluiten op vooropleiding? Ik kijk bijvoorbeeld ook naar sales functies, en daar geven ze vaak bij aan dat ze een commerciële afgeronde studie als eis hebben.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:46

kampioen2be schreef:
Ik kom mij na een tijdje mee te hebben gelezen nu toch ook echt melden.
Helaas vandaag te horen gekregen niet op gesprek te worden uitgenodigd. Wel meteen een nieuwe sollicitatie uitgezet bij ander bedrijf, hopelijk daar meer kans.
Ik heb zelf de 'pech' dat mijn studie (geschiedenis) niet makkelijk aansluit op de arbeidsmarkt.

Solliciteren jullie wel of niet op functies die niet aansluiten op vooropleiding? Ik kijk bijvoorbeeld ook naar sales functies, en daar geven ze vaak bij aan dat ze een commerciële afgeronde studie als eis hebben.


Ik doe het wel, ja je krijgt vaker een afwijzing binnen maar soms kun je net die ene hebben die je wel die kans wilt geven. En dan krijg je de ervaring.
Ik denk ook dat je motivatiebrief veel voor je doet (helemaal bij sales functies) want dan moet je jezelf toch wel kunnen verkopen

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:12

kampioen2be schreef:
Ik kom mij na een tijdje mee te hebben gelezen nu toch ook echt melden.
Helaas vandaag te horen gekregen niet op gesprek te worden uitgenodigd. Wel meteen een nieuwe sollicitatie uitgezet bij ander bedrijf, hopelijk daar meer kans.
Ik heb zelf de 'pech' dat mijn studie (geschiedenis) niet makkelijk aansluit op de arbeidsmarkt.

Solliciteren jullie wel of niet op functies die niet aansluiten op vooropleiding? Ik kijk bijvoorbeeld ook naar sales functies, en daar geven ze vaak bij aan dat ze een commerciële afgeronde studie als eis hebben.

Een kennis van mij heeft ook geschiedenis als achtergrond. Hij heeft carrière gemaakt in het verzekeringswezen.Hij is wel een beetje 'onderaan' begonnen, maar kon zich snel opwerken.

kampioen2be
Berichten: 366
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:19

Ik zie verzekeringen vaker langskomen! Ik ben nu ook echt aan het nadenken 'wat wil ik eigenlijk' wat de keuzes niet makkelijker maakt. Nu liggen er meerdere opties open, en ik twijfel telkens over wat ik moet doen. Ik kan ook nog altijd kiezen om toch een master te doen, maar dan is het alleen maar uitstel; heb ik over een jaar precies hetzelfde als wat ik nu meemaak.
Ik kijk ook naar traineeships, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ga dit weekend mijn CV ook goed bekijken, wat dingen veranderen daar kan vast geen kwaad.

Eelmo

Berichten: 2946
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:06

kampioen2be schreef:
Ik kom mij na een tijdje mee te hebben gelezen nu toch ook echt melden.
Helaas vandaag te horen gekregen niet op gesprek te worden uitgenodigd. Wel meteen een nieuwe sollicitatie uitgezet bij ander bedrijf, hopelijk daar meer kans.
Ik heb zelf de 'pech' dat mijn studie (geschiedenis) niet makkelijk aansluit op de arbeidsmarkt.

Solliciteren jullie wel of niet op functies die niet aansluiten op vooropleiding? Ik kijk bijvoorbeeld ook naar sales functies, en daar geven ze vaak bij aan dat ze een commerciële afgeronde studie als eis hebben.


Mijn vriend heeft ook een bsc geschiedenis en die werkt inmiddels als adviseur informatiemanagement. Hij is begonnen met een traineeship. Dat schijnt toch nog wel een richting te zijn waar veel vraag is en geschiedenis als achtergrond een plusje is. Denk aan gemeentes etc. :)

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:05

kampioen2be schreef:
Ik zie verzekeringen vaker langskomen! Ik ben nu ook echt aan het nadenken 'wat wil ik eigenlijk' wat de keuzes niet makkelijker maakt. Nu liggen er meerdere opties open, en ik twijfel telkens over wat ik moet doen. Ik kan ook nog altijd kiezen om toch een master te doen, maar dan is het alleen maar uitstel; heb ik over een jaar precies hetzelfde als wat ik nu meemaak.
Ik kijk ook naar traineeships, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ga dit weekend mijn CV ook goed bekijken, wat dingen veranderen daar kan vast geen kwaad.

Omdat ik uit zorg sector kom en in andere sector wil werken reageer ik ook veel naar traineeship. Je moet wel goed opletten em zoeken naar ervaringen. Bij aantal krijg je eerste twee maanden vaak niet betaald. Niet handig met vaste lasten.

Super lieve bokker heeft mij geholpen met een gesprek. Maar heb helaas geen talent voor de assessment test dus afgewezen. Ga nog wat proberen binnen bedrijf want daar ligt het niet aan.

Ik baal dat iedereen zegt de arbeidsmarkt zo goed is voor werkzoekenden. Maar voor mij lijkt niet echt zo op. Als ik in zorg had willen blijven was wel anders.

Tink89
Berichten: 2944
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Het leed dat solliciteren heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 01:44

Wat bedoel je met geen talent voor assessments?

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 08:02

Tink89 schreef:
Wat bedoel je met geen talent voor assessments?

Ik bedoel zo test met oa figuurreeksen en nummers die elkaar opvolgen.