Kappers (in opleiding) verzamel u!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Kappers (in opleiding) verzamel u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-23 23:38

Ik vroeg me af of er meer kappers op Bokt te vinden zijn?

Lijkt me wel toch? :')

Ondanks dat ik officieel gezien nog geen kapper ben, en ik nog naar school ga, heb ik wel mijn vak gevonden en ben ik helemaal blij met de dingen die ik doe.

Zit nu in het eerste jaar (al is dat bijna afgelopen natuurlijk).

Ik ga volledig naar school, en loop 1/2 x per week stage bij een kapsalon waar ik het heel erg naar mijn zin heb. Ik ga van de week vragen of ik mijn volgende schooljaar daar ook mag blijven aangezien ik het zo naar mijn zin heb.

Heb relatief laat de keuze gemaakt om de kappersopleiding te doen, gemiddelde leeftijd van mijn klasgenoten zit op 17 en ik word van de zomer 25 :')

Ik kwam op het idee om de kappersopleiding te doen, nadat de kapper waar ik altijd heen ging, aan me vroeg of ik het niet leuk zou vinden om de kappersopleiding te doen, zeker nadat ik eigenlijk altijd model voor hun geweest ben met onderandere coiffure award.

Nu wil ik dat ook doen, maar dan als kapper :+

Hoe ervaren jullie het vak en waar houden jullie je vooral mee bezig? En nog leuke verhalen of dingen die bij gebleven zijn?

Het lijkt me heel gezellig om te kletsen en eventueel te sparren over vanalles wat met het vak te maken heeft!

Durquia

Re: Kappers (in opleiding) verzamel u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 00:01

Wat leuk dat je op die manier geïnteresseerd bent geraakt in het vak!
En dat je het dan ook nog heel erg leuk vindt! Er haken altijd erg veel af in het eerste jaar.

Ik ben kapster, heb m’n eigen salon nu 5 jaar waar ik me voornamelijk richt op haar kleuren, dat vind ik toch wel het leukste om te doen al vind ik voor de afwisseling het herenvak ook nog altijd erg leuk, genoeg variatie. Voor ik m’n eigen salon heb geopend heb ik 11 jaar in een salon gewerkt en ook nog freelance gewerkt voor een bekend kappersmerk als educator

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-23 09:28

Ja klopt! Wij zijn begonnen met +- 30 meiden denk ik, we hebben nu de helft over.

Een heel aantal is overgegaan naar BBL, een aantal gestopt en 1 heeft een ongeluk gehad en is even afwachten of zij terug kan keren.

Kleuren vind ik tot nu toe ook het leukst, al zit ik zelf ook vaak onder de meest gekke kleurtjes. De kappers waar ik model voor sta/stond zijn ook educators en ambassadeurs van een groot merk en dat lijkt mij in de toekomst ook echt tof om te doen.

Maar goed eerst de opleiding afronden en aan t werk :+
Heb grote dromen haha.

Ik heb gekozen voor de dames variant niveau 4, maar heb besloten dat ik voor keuzedeel graag barbier erbij wil doen aangezien we een aantal weken terug zijn begonnen met heren coupes knippen op de pop en dat mij dat verbazingwekkend goed afging en dat ik dat ook echt leuk vind.

Heb t geluk gehad dat ik op stage ook mocht oefenen op modellen met heren knippen. En dat ze me heel graag willen helpen.

Wel heel anders hoor dit vak, heb hiervoor psychologie gedaan, dus een beetje banketstaaf met een klant komt wel goed :')

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 11:28

Sterre98 schreef:
Ja klopt! Wij zijn begonnen met +- 30 meiden denk ik, we hebben nu de helft over.

Een heel aantal is overgegaan naar BBL, een aantal gestopt en 1 heeft een ongeluk gehad en is even afwachten of zij terug kan keren.

Kleuren vind ik tot nu toe ook het leukst, al zit ik zelf ook vaak onder de meest gekke kleurtjes. De kappers waar ik model voor sta/stond zijn ook educators en ambassadeurs van een groot merk en dat lijkt mij in de toekomst ook echt tof om te doen.

Maar goed eerst de opleiding afronden en aan t werk :+
Heb grote dromen haha.

Ik heb gekozen voor de dames variant niveau 4, maar heb besloten dat ik voor keuzedeel graag barbier erbij wil doen aangezien we een aantal weken terug zijn begonnen met heren coupes knippen op de pop en dat mij dat verbazingwekkend goed afging en dat ik dat ook echt leuk vind.

Heb t geluk gehad dat ik op stage ook mocht oefenen op modellen met heren knippen. En dat ze me heel graag willen helpen.

Wel heel anders hoor dit vak, heb hiervoor psychologie gedaan, dus een beetje banketstaaf met een klant komt wel goed :')

Haha zeker een heel belangrijk onderdeel van het vak, je moet echt sociaal ingesteld zijn want een half uur niks zeggen dan zie je de klant niet weer ;)

Blijkt dat we dezelfde onderdelen van het vak leuk vinden dan :)

Sterre98

Re: Kappers (in opleiding) verzamel u!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-23 13:46

Ja toevallig! Van de week een beetje geprutst op mijn oefenhoofd met opscheren en opknippen. Viel me nog alles mee en g eindresultaat voor de eerste keer vond ik heel geslaagd :D