Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Yvette81 schreef:Dus je bent een jaar ziek, je werkgever moet het betalen, en op het moment dat je weer kan werken ga je ergens anders werken?
Ik weet niet of het mag maar ik vind het niet kunnen.
Dan had je eerder al ontslag moeten nemen ipv je werkgever met jouw lasten opzadelen.
verootjoo schreef:Werk je wel al 100%? Of ben je nog aan het opbouwen?
Je ziek houden tot je 4weken ‘bewezen’ hebt je werk aan te kunnen mag toch helemaal niet
En je kunt trouwens elk moment solliciteren dus als je huidig werk niet bevalt zou ik solliciteren naar een andere baan.
Blue_flower schreef:En, ben je überhaupt beter op dit moment dan om je eigen werk weer uit te gaan voeren?
Wat voor contract heb je?
verootjoo schreef:Je ziek houden tot je 4weken ‘bewezen’ hebt je werk aan te kunnen mag toch helemaal niet
verootjoo schreef:Werk je wel al 100%? Of ben je nog aan het opbouwen?
Je ziek houden tot je 4weken ‘bewezen’ hebt je werk aan te kunnen mag toch helemaal niet
En je kunt trouwens elk moment solliciteren dus als je huidig werk niet bevalt zou ik solliciteren naar een andere baan.
Yvette81 schreef:Dus je bent een jaar ziek, je werkgever moet het betalen, en op het moment dat je weer kan werken ga je ergens anders werken?
Dan had je eerder al ontslag moeten nemen ipv je werkgever met jouw lasten opzadelen.
Hutcherson schreef:verootjoo schreef:Werk je wel al 100%? Of ben je nog aan het opbouwen?
Ja dat mag wel. Het moet minimaal 4 weken duurzaam goed gaan voordat ze bij de arbo het traject kunnen gaan afsluiten. Die wordt na die 4 weken volledig herstel (en dus de beter melding) nog 6 weken on hold gehouden waarbij als je uitvalt met dezelfde klachten (dus niet je gebroken been als je nu uitviel met burnout klachten) je weer terugvalt in dat ziektetraject.
upendo schreef:Yvette81 schreef:Dus je bent een jaar ziek, je werkgever moet het betalen, en op het moment dat je weer kan werken ga je ergens anders werken?
Oh, oh, oh, wat een bijzondere reactie..
Die burn-out komt ergens vandaan? Als werkgever dan besluit om ook nog een aantal beslissingen maken in het nadeel van personeel, waarom zou je dan loyaal moeten blijven aan je werkgever terwijl zij dat ook niet naar jou zijn?
Dan moet je maar ontslag nemen terwijl je in de ziektewet zit en deze veranderingen ook niet had voorzien? Lekker makkelijk. Laten we de beweegredenen van TS om het op deze manier te doen niet in twijfel trekken, ze zal er vast grondig over hebben nagedacht. Oordelen zijn er al genoeg in de wereld.
TS;
Ik zou eens met de bedrijfsarts in overleg gaan over mongelijkheden voor een tweede spoor traject. Mogelijk kan daar ook nog. Als jij opnieuw risico loopt op uitval en je ziet dit met deze samenkomst van omstandigheden gebeuren zou ik niet je zekerheid meteen overboord gooien. Mogelijk met de hulp van een loopbaancoach en werkervaringsplek kun je een fijne overstap maken.
Hutcherson schreef:verootjoo schreef:Werk je wel al 100%? Of ben je nog aan het opbouwen?
Ja dat mag wel. Het moet minimaal 4 weken duurzaam goed gaan voordat ze bij de arbo het traject kunnen gaan afsluiten. Die wordt na die 4 weken volledig herstel (en dus de beter melding) nog 6 weken on hold gehouden waarbij als je uitvalt met dezelfde klachten (dus niet je gebroken been als je nu uitviel met burnout klachten) je weer terugvalt in dat ziektetraject.