Wat zijn "simpele" banen nachtdienst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

Wat zijn "simpele" banen nachtdienst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 07:51

Ik wist het even niet anders te benoemen als "simpel" mijn excuses hiervoor als ik daarmee mensen op de tenen trap.

Ik heb een mbo 4 opleiding onderwijsassistent behaald in 2014.
Verder heb ik geen opleidingen gevolgd en om eerlijk te zijn krijg ik mezelf ook totaal niet gemotiveerd om nog een andere opleiding te volgen (depressie en thuis/financiële situatie spelen hierin een grote rol) hier wil ik niet verder op ingaan.

Ik werk nu al meer dan 10 jaar. Ik heb een half jaar in nachtdienst gewerkt maar iedereen om me heen zei dat ik normale dagdienst moest gaan zoeken en uiteindelijk ook die overstap gemaakt. Ik werk nu al een aantal jaar met tijden tussen 7uur en 18 uur, dit wisselt een beetje per bedrijf waar ik tijdelijk gewerkt heb (uitzendbureaus)

Nu voelde ik me om eerlijk te zijn veel beter in mijn vel toen ik nachtdiensten draaide 23u-08u waren mijn werktijden toen. Dit was een simpel baantje bij dhl. Puinhoop opruimen van de middagdienst en klaar zetten voor de ochtenddienst.

Ik ben dus eigenlijk wel nieuwsgierig wat voor een banen er voor het oprapen liggen die dus redelijk te krijgen zijn zonder een aansluitende opleiding en diploma's/certificaten.

Ik ben wel in het bezit van een heftruckcertificaat. Maar ik zou het liefst iets totaal anders doen dan logistiek in een magazijn werken. Ik zoek wel een baan waarin ik een mens ben en geen nummer.

Geen standaard uitzendbureau ga maar productie draaien.
Maar liefst gewoon een normaal bedrijf, los van een uitzendbureau.

Het volgen van interne opleidingen specifiek voor die baan zou mij nog wel lukken, omdat ik dan gericht bezig ben. Een bedrijf dat dus doet omscholen terwijl ik aan het werk ben is dus ook zeker een optie.

Owja, regio waar ik woon is Zuid-Limburg. Das misschien wel handig te vermelden. Ivm het aanbod aan mogelijkheden.

Albert

Re: Wat zijn "simpele" banen nachtdienst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:05

Baan in de beveiliging?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:20

En in de zorg? Ik werk nachtdiensten en verschillende locaties gewerkt. Afhankelijk van welke locatie is mijn werk erg rustig. Wel diploma nodig maar eventueel met een lefgozer opleiding in anderhalf jaar te volgen. Zorgaanbiedes bieden dit aan :j bbl opleiding, incl salaris.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:23

Nacht receptie hotel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:04

Tankstation? Zou dat zelf niet durven als vrouw. Maar misschien ben je dapperder dan ik.

Vriend heeft ook nachtdiensten in de zorg (forensisch) gedraaid, maar daar waren teveel crises om het simpel te noemen :+ . Wellicht dat een andere doelgroep makkelijker is, maar denk dat je dan wel een diploma moet hebben?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:38

DuoPenotti schreef:
Nacht receptie hotel

Wilde ik ook noemen. Als je je niet snel verveelt, dan is dat een optie.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 09:39

In een hospice? Ik weet dat zij heel lastig mensen kunnen vinden die de nachtdienst willen draaien. En het is geen intensieve zorg geven, mentaal moet je het wel kunnen. Enorm dankbaar werk, dat wel.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:21

ontherun schreef:
In een hospice? Ik weet dat zij heel lastig mensen kunnen vinden die de nachtdienst willen draaien. En het is geen intensieve zorg geven, mentaal moet je het wel kunnen. Enorm dankbaar werk, dat wel.

Hospice draaien op vrijwilligers en nachtdiensten worden ingevuld door zorgmedewerkers.
Je moet nog steeds medicatie ed geven.

Sommige hospices werken bijv alleen met verpleegkundigen in de nacht.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:25

Versnelde opleiding tot verzorgende ig?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:28

Ik heb een aantal jaar op de taxicentrale gewerkt in de nachtdienst.
Was heel leuk werk, je moet alleen wel stevig in je schoenen staan met al die chauffeurs :')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:45

chanicha schreef:
Ik heb een aantal jaar op de taxicentrale gewerkt in de nachtdienst.
Was heel leuk werk, je moet alleen wel stevig in je schoenen staan met al die chauffeurs :')

Of zelf als taxichauffeur

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 14:47

Beveiliging idd. Stuur mij even een pbtje anders, ik werk in een justitiele inrichting. (gevangenis)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:01

Beveiliging :o
Ligt er wel aan op wat voor locatie je werkzaam bent natuurlijk.
MOmenteel noodopvang azc, heeeeeeel weinig te beleven

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:05

Ik lees enkele keren beveiliging maar ts vraagt het volgende
Citaat:
k ben dus eigenlijk wel nieuwsgierig wat voor een banen er voor het oprapen liggen die dus redelijk te krijgen zijn zonder een aansluitende opleiding en diploma's/certificaten.

Betreft beveiliging.
Dat ligt aan de locatie en zelfs aan de dag.
Ik heb nachten gehad dat we tussen rondes door film keken.
Maar ook nachten dat je nog geen 5 minuten stil had gezeten.
En dan van agressie tot mensen begeleiden met compleet team naar de Paaz afdeling tot mensen begeleiden en van koffie voorzien bij de familie opvangkamer.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:24

Nachten in de zorg zijn meestal niet 'simpel', in de zin dat er best nog wat moet gebeuren (medicatie geven, verschonen, en handelen bij calamiteiten; soms ook nog wat andere klusjes). Het meest simpel lijkt me inderdaad nachtreceptie in een hotel. Daar heb je ook geen diploma voor nodig. Voor de zorg zeker wel, en voor de beveiliging lijkt me ook.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:06

Hee ts, zie je pb. Ik heb je er eentje gestuurd!

Succes!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:20

Misschien bij distributiecentra? Bol.com/Albert Heijn etc.
En inderdaad wat al is genoemd; receptie bij hotels of taxichauffeur.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:26

Nachtdiensten in de zorg wil ik je afraden.
Zeker als er veel calamiteiten zijn neem een cliënt die valt maar er kan ook iemand terminaal liggen en die moet dan wel om zoveel tijd juiste dosis morfine krijgen.
Daarnaast is het vaak mensen verschonen ec.

Misschien werken bij de receptie van een hotel zoals eerder aangegeven,
Ik weet dat je hier een diploma voor nodig heb maar misschien iets in de pattiseur wereld dat is voornamelijk in de nacht

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:30

Misschien niet een vraag waar je op zit te wachten maar zijn nachtdiensten wel zo passend irl tot een ( eerdere?) depressie? Zouden avonddiensten nog een optie zijn? In de zorg is er ook als ondersteunend personeel genoeg in de avonddiensten werk te vinden.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 19:59

_Carien schreef:
Misschien niet een vraag waar je op zit te wachten maar zijn nachtdiensten wel zo passend irl tot een ( eerdere?) depressie? Zouden avonddiensten nog een optie zijn? In de zorg is er ook als ondersteunend personeel genoeg in de avonddiensten werk te vinden.

Op bovenstaande wil ik even inhaken

Verder wil ik de mensen die tot nu toe gereageerd hebben bedanken voor de tips, er komen wat dingetjes voorbij waar ikzelf nog niet aan gedacht had.

Nu even inhaken.
De periode dat ik nachtdiensten draaide had ik juist een hele grote rust in mijn lichaam, ik kon mijn tijd anders verdelen waardoor ik een soort van vakantie gevoel bleef houden en veel tijd voor mijn pony's, lekker in het licht vrij zijn en dus vitamine d binnen krijgen. Ik had naar mijn gevoel veel meer ontspanning. En ik kon ook overdag gaan en staan waar ik wilde.

Ik heb trouwens geen relatie en ook geen grote vriendenkring, waaraan ik mij moet aanpassen. Dus ik kan doen en laten wat ik wil.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 20:11

Ik ken het hoor, werk ook alleen nachtdiensten maar dan in de zorg.
Wil echt niet anders meer.