Vrijwilligerswerk met paarden in (Zuid)Afrika

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Vrijwilligerswerk met paarden in (Zuid)Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 20:15

Hoi,

Ik ben eind van dit jaar hopelijk klaar met mijn PhD en was van plan om 3 maanden naar Zuid Afrika te gaan. Om een beetje kosten te besparen en wat langer op 1 plek te hangen, leek het mij tof om vrijwilligerswerk (tegen kost en inwoning) te doen op een ranch, het liefst een plek die safari's te paard aanbied.

Ik heb 1 bedrijf gecontact, zij zoeken echter mensen die op dit moment actief rijden incl wedstrijden en die minimaal 3 maanden kunnen blijven om jonge paarden in te rijden. Ik zou het liefst +- 4 weken blijven, en heb de laatste 10 jaar nauwelijks gereden, daarvoor ongeveer 10 jaar, vooral in Endurance/western/natural horsemanship.

Ik zie alleen super veel bedrijven die geld vragen om te mogen komen helpen -O-

Iemand een gouden tip voor me?

LadyFiesta
Berichten: 690
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:34

Echt Zuid-Afrika of is Namibië ook een optie?
Ik kan je voor Zuid-Afrika geen tips geven maar ik denk dat je met 4 weken niet zo’n aantrekkelijke vrijwilliger bent.. dus dat je er daarom rekening mee moet houden dat het niet zo makkelijk gaat. Met inwerken en begeleiden is 4 weken gewoon best kort, dat kost organisaties veel tijd.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Vrijwilligerswerk met paarden in (Zuid)Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:50

Heb je al op workaway gekeken?

kampioen2be
Berichten: 366
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Vrijwilligerswerk met paarden in (Zuid)Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 20:53

Volgens mij heeft African Horse Safari ook een optie voor vrijwilligerswerk, maar volgens mij moet je dan wel iets betalen....

Nyaleti

Berichten: 6303
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:15

Helaas betekent vrijwilligerswerk hier iets anders dan in Afrika. Je zult dus bijna niets vinden tegen kost en inwoning maar voornamelijk projecten die jou bakken met geld kosten. Dit geld niet alleen voor werk met paarden trouwens maar met al het vrijwilligerswerk.

Die projecten / organisaties die tegen kost en inwoning wat te bieden hebben zoeken mensen die een aantal maanden blijven of echt goed kunnen rijden, logisch (nu zeg ik niet dat jij niet goed kan rijden maar na 10 jaar moet je echt wel weer even inkomen). Je moet ingewerkt worden etc en je kan niet in één week nuttig ingezet worden om Safaris te begeleiden natuurlijk.

African horse Safaris zoekt soms iemand maar dat is ook voor 3 maanden met een bak aan ervaring.

Bekijk eens African Dream horse. Ja, kost jou geld en heeft wel een vrij hoog penny gehalte (veel jonge meiden) maar ze zorgen top voor hun paarden, je gaat meerdere keren per week op safari en je rijd paard tussen de zebra's en giraffe.

Workaway is ook interessant, stonden een tijd geleden nog enkele paard gerelateerde plekken op in Zuid Afrika en Namibië.

Edit: kijk even in het "wat is dat toch met Afrika?" Topic. Daar is nu iemand een reis aan het maken in Zuid Afrika met zooveel mogelijk paardrij ritten. Misschien is zij onderweg nog wat tegen gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:20

Ik zou kijken op Workaway, daar heb je de grootste kans dat je voor relatief weinig geld of inderdaad tegen kost en inwoning wat kan vinden. Ik weet niet of Holistic Horse Women er nog op zit, maar die kun je sowieso vinden op Facebook (Holistic Horse Women Co-Operative) en eventueel via daar benaderen. Dat zal echter ook niet gratis zijn, maar die bedragen staan wel in verhouding tot wat je levensonderhoud ter plaatse zou kosten en zijn dus ook niet die extortionate bedragen die andere "vrijwilligers"organisaties - meestal met name gericht op rijke Amerikanen - vragen.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-23 23:29

Bedankt voor de reacties!

Ik heb in 2018 via Workaway een maand in Canada op een ranch gewerkt, dus had zoiets in mijn hoofd ja.. Dat was prima te doen met inwerken, ik wist na een paar dagen alle namen van de paarden, wie naast wie kon op de trailer, wat ze aten etc. Ook gewoon alleen trail rides begeleid.

Ik vind het echt belachelijk om te gaan betalen.. Ik hoef ook zeker niet persee te rijden, 1 rit zou tof zijn maar snap dat ik geen gratis vakantie ga krijgen.. En zo klinkt bv African Dream Horse wel, dat is imo echt niet werken...

Namibië is ook zeker een optie, en ik zou het ook wel kunnen verlengen naar 8 - 10 weken, maar ik wil daarna graag nog door naar Kaapstad om te kitesurfen, en ik heb in totaal maar 3,5 maand de tijd...

Ik ga zeker Workaway even bekijken, ik was vergeten dat je moet betalen om te kunnen reageren dus dacht misschien kan ik daar buiten wel iets vinden...

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Vrijwilligerswerk met paarden in (Zuid)Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 09:23

Ik heb bij workaways wel 1 of 2 weken ergens gewerkt. Je moet toevallig zo’n plek vinden. Ik denk wel dat het de moeite waard is om te betalen voor workaway en zo iets leuks te vinden waar je zelf niet bakken met geld aan hoeft uit te geven.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16194
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Vrijwilligerswerk met paarden in (Zuid)Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:35

Gezien dit topic over vrijwilligerswerk gaat past het beter op School, Studie, Werk.
Het topic word daarheen verplaatst.
BUE->STW

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:42

De beste manier om een periode ergens vrijwilligerswerk te doen zonder ervoor te betalen, is door een dijk van een e-mail te schrijven en deze te sturen naar elke stal die je aanspreekt. Niet via die betaalde websites, gewoon googlen op paarden safari's en allemaal mailen.
En ik kan het weten, ik heb het 12 jaar geleden gedaan en kijk waar ik nu nog steeds zit :+