Voorlopige aangifte 2023

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fitzroy

Voorlopige aangifte 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-23 22:00

Even een vraag want bij de Belastingtelefoon kwam ik er niet door. Ik krijg 2 aanslagen, 1 inkomstenbelasting en 1 voor de ziektekostenpremie.
Nu wil ik alleen de laatste wijzigen, maar zoals ik het op miin belastingdienst zie, moet ik dan de hele aangifte weer invullen? Klopt dat? Want als we het dan toch over “leuker kunnen we het maken, wel makkelijker” hebben, is dit wel een voorbeeld ervan. Ik hoef maar 1 bedrag te wijzigen, dat is alles.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Laura_1986

Re: Voorlopige aangifte 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:06

Je kunt niet één van de twee wijzigen. Ze zijn namelijk allebei gebaseerd op je (verwachte) inkomsten.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:39

Je moet idd de hele aangifte wijzigen. De aanslag zvw komt voort uit hetgeen je hebt ingevuld in de IB aangifte. Hier rollen dan de beide aanslagen uit. Ze horen bij elkaar.

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska(Jamboree TNxOl Metta) future is bright

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 23:38

Ja ik kreeg ze ook vandaag, het is gebaseerd op 2021. Bij mij is de situatie echt totaal niet meer te vergelijken en zou ik het liefst ook willen wijzigen, maar dit is zo enorm veel werk dat ik het maar eerst ga betalen..

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-23 06:40

Nou, dat laatste dus, Christiene. Maar eigenlijk heb ik geen zin om de Belastingdienst te spekken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 06:56

Ik snap het spekken niet zo goed, wat je teveel betaald krijg je volgend jaar weer terug.
Maar je kunt dit aanpassen (alleen voor beide, want het is gebaseerd op dezelfde prognose). Ik heb dat in het verleden wel gedaan. Volgens mij stond in de brief toen hoe je dat kon doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-23 08:31

Nou, ik ontvang meer rente op mijn spaarrekening dan ik van de Belastingdienst krijg. Dus als ik teveel betaal kan ik het teveel betaalde beter op mijn spaarrekening zetten. ;)

En ja, ik weet dat ik het aan kan passen maar dan moet ik dus de hele aangifte door.

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:56

Fitzroy schreef:
Nou, ik ontvang meer rente op mijn spaarrekening dan ik van de Belastingdienst krijg. Dus als ik teveel betaal kan ik het teveel betaalde beter op mijn spaarrekening zetten. ;)

En ja, ik weet dat ik het aan kan passen maar dan moet ik dus de hele aangifte door.

Dat valt wel mee toch? Gewoon je inkomen lager zetten en kijken wat er dan uitkomt..

Ik heb mijn VA in december ingediend en betaal nu alvast de helft al dmv de VA. Beetje spelen met mijn verwachte winst en zo kon ik dat ongeveer berekenen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie