Natascha schreef:...
Maar omdat ik op een software bedrijf werk hebben we niet alleen afdelingen maar ook software. Voor die software willen we ook spaces gaan inrichten. Alleen is er buiten de info van confluence zelf nergens info te vinden wat er nou het fijnst en meest efficiënt werkt.
Hah, we zitten wel in dezelfde ruimte dan
Hier wordt het dus ook gebruikt voor documentatie van softwareontwikkeling. En... pffft!
Ik heb nog niet de gouden oplossing (maar ben pas sinds deze week mij in Confluence aan het verdiepen). Ik mis wel heel erg gewoon het hebben van documenten, met lifecycle management en archivering (ik kom uit de SharePoint wereld vandaan).
De enige tip die ik wel alvast kan geven: Structuur, structuur, structuur... Als je meerdere spaces gaat gebruiken voor meerdere software projecten, zorg dat ze dezelfde opzet hebben. Anders kunnen developers en architecten de helft van de tijd niets terugvinden
(Maar goed. Dat is een open deur, en een oude. Ook met documenten wil je dat je standaarddocumenten gewoon een template volgen
)
In ieder geval succes! Uiteindelijk maakt het ook weer niet zo veel uit welke tool je gebruikt: als je het maar gestructureerd en goed gebruikt