MBTI - Entertainer, welk werk doe jij?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janine1990

MBTI - Entertainer, welk werk doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-23 19:55

Volgens mij is dit al mijn derde topic over loopbaan in de afgelopen jaren :')

Ik ben inmiddels 4,5 jaar logistics planner, wat inhoudt dat ik een kaasfabriek plan op productieniveau. Daar komt best wel het een en ander bij kijken. Officieel is het een MBO+ functie, vergeleken met andere fabrieken in ons netwerk (wij maken nogal veel verschillende kazen, ca. 75 recepturen de meeste andere fabrieken hebben een max van 20 met een veel lager tonnage op weekbasis) is het links en rechts misschien wat uitdagender en moet je toch echt wel wat in je snotje hebben zullen we maar zeggen.

Ik heb HBO gedaan, Bedrijfskunde en heb mijn kennis van logistiek best goed weten te gebruiken de afgelopen jaren. Toen ik kwam draaide er net een nieuwe fabriekslijn en daar lag een grote uitdaging. Tegenwoordig draait het heel erg goed en is het voor mij een riedeltje geworden.

Met hulp van mijn leidinggevende en onze HR manager ben ik verder aan het kijken. Nu komen er de komende tijd diverse functies vrij op onze locatie. Ik werk graag op deze locatie en ben er best wel aan gehecht. Een opdracht die ik van HR mee kreeg was het kijken naar veel vacatures en opschrijven wat aanspreekt. Ik ben maar begonnen met het kijken naar de plussen en minnen van mijn huidige werk en toen ik als plus opschreef dat ik de dynamiek en druk erg leuk vindt, maar het ontbreken ervan als het rustig is dacht ik ineens aan de MBTI die ik recent moest doen en waar weer hetzelfde uit kwam als altijd: Ik ben de Entertainer, het turbulente type ook nog... En die houdt van werken met mensen en werken onder druk. Ik zou het goed doen als ambulancemedewerker :Y)

Maar ik ben nog niet echt van plan om me om te scholen... En toen dacht ik weer eens aan Bokt...
Hier zitten vast ook genoeg entertainers! Wat doen jullie voor werk? En wat is er leuk aan, en wat niet?

Oh en als je niet weet wat je bent?
https://www.16personalities.com

Overigens... ik hang niet alles op aan die test, maar ik merk wel dat het redelijk overeen komt met mijn eigen voorkeuren binnen mijn huidige werk.
"When Entertainers come in to work, they want to see a touch of chaos, and to navigate it with a crack team of capable friends who are all too happy to take action by their sides."

MarlindeRooz
Correspondent

Re: MBTI - Entertainer, welk werk doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:09

Waarom wil jij je niet omscholen? Hoe jonger je dat doet hoe beter. :D

Je kan in ieder geval proberen mee te lopen met een ambulance denk ik?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-23 20:13

MarlindeRooz schreef:
Waarom wil jij je niet omscholen? Hoe jonger je dat doet hoe beter. :D

Je kan in ieder geval proberen mee te lopen met een ambulance denk ik?

Omdat ik me op school altijd kapot heb verveeld en ik er gewoon geen tijd voor wil maken.
Er zijn leukere dingen in het leven dan school.

En aangezien ik niet bepaald wild ben van bloed, botbreuken, pijn en verdriet, lijkt me de ambulance wel de laatste plaats waar ik moet zijn :')
Het gaat meer om de dynamiek van het werk dan de werkelijke inhoud.

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:17

Ah op die fiets, ja dan snap ik dat je niet op de ambulance wil.

Ik ben zelf een totaal ander type volgens die test dus met banen kan ik je niet helpen. Misschien wat in de sales of als recruiter oid. Je kan ook een loopbaanadviseur inhuren. Dat ben ik zelf ook van plan wanneer ik afgestudeerd ben. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-23 20:24

Ja die krijg ik ook via mijn werk, alleen nu lijken zich op relatief korte termijn een paar opties aan te dienen en wil ik niet dubbelop drukte hebben als ik die vacature inderdaad zou gaan vervullen.

Sales en recruitment is waarschijnlijk ook te eentonig voor mij. Ik vind het bijvoorbeeld fantastisch als er een grote storing is bij ons, of bij andere fabrieken waardoor ik hemel en aarde moet bewegen om alle eindjes weer aan elkaar te knopen. Voor het concern natuurlijk niet goed dat zich storingen voordoen, maar ik ga er gewoon heel erg goed op.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:53

Ik ben ENFP (campaigner) maar kan me ook wel vinden in de ENFJ, en ik denk ook wel dat ze relatief dicht bij elkaar liggen.
Verder heb ik wel een aantal van je topics meegelezen en herken er best wat in!

Ik werk als technische manager in een bedrijf dat een uniek ingrediënt voor de veevoedingsindustrie produceert. Mijn werk bestaat uit een aantal klantgerichte taken (ondersteuning van sales mensen met het geven van technische presentaties voor klanten) maar ook ontwikkelen en updaten van presentaties, ik doe admin/ coördinatie en ontwikkeling van (protocollen voor) onderzoek etc; beetje project management achtig.
Ik ben wel technisch/onderzoekend ingesteld, heb ook een PhD gedaan, maar ook veel te extrovert voor de academische wereld ;-).
Vooral de afwisseling en probleem-oplossend werken vind ik erg leuk.

Ik kan me bijv voor jou voorstellen dat project management jou wel past?
Ik denk dat je iig een beetje op zoek moet naar “spin in het web” achtige vacatures..

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

[So that I never feel alone again]

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-23 22:28

Sodera schreef:
Ik ben ENFP (campaigner) maar kan me ook wel vinden in de ENFJ, en ik denk ook wel dat ze relatief dicht bij elkaar liggen.
Verder heb ik wel een aantal van je topics meegelezen en herken er best wat in!

Ik werk als technische manager in een bedrijf dat een uniek ingrediënt voor de veevoedingsindustrie produceert. Mijn werk bestaat uit een aantal klantgerichte taken (ondersteuning van sales mensen met het geven van technische presentaties voor klanten) maar ook ontwikkelen en updaten van presentaties, ik doe admin/ coördinatie en ontwikkeling van (protocollen voor) onderzoek etc; beetje project management achtig.
Ik ben wel technisch/onderzoekend ingesteld, heb ook een PhD gedaan, maar ook veel te extrovert voor de academische wereld ;-).
Vooral de afwisseling en probleem-oplossend werken vind ik erg leuk.

Ik kan me bijv voor jou voorstellen dat project management jou wel past?
Ik denk dat je iig een beetje op zoek moet naar “spin in het web” achtige vacatures..

Ik vind inderdaad op dit moment projectmanagement het meest aansprekende omdat ik begrijp wat ze doen, maar het is zooo technisch als ik kijk naar wat er op de rol staat bij ons. Ik ben best wel technisch, als het gaat om thuis klussen... De techniek bij ons in de fabriek daarentegen... %) Ik ben al blij dat ik het proces begrijp :')

Mijn leidinggevende heeft kortgeleden ook de optie shiftmanager geopperd, dat zou betekenen dat ik in 5-ploegen kom, daar heb ik totaal geen ervaring mee.
Voordelen:
- Directe bijdrage aan bedrijfsresultaat
- Veel contact met mensen

Nadelen:
- 5 shiftmanagers, betekent 5 meningen... Het is als vrouw in een mannenwereld eerst al jaren opboksen tegen al die heren als het gaat om een planning, laat staan als ik ze moet vertellen wat ze moeten doen :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:34

Op basis van jouw omschrijving en mijn ervaring in industriële productie dacht ik ook gelijk aan productieleider.
Maar kan mij voorstellen dat je dat te technisch vindt.
Je kan de Vapro proberen om technisch bij te scholen.

Maar is veiligheidskundige dan niet iets voor je?

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:34

Ik ben ook ENFP en ik werk als CISO. Ik merk ook dat ik op mijn best ben als alles kapot gaat, heerlijk is dat. Voordeel van mijn werk is dat elke dag anders is, veel ontwikkelingen, altijd nieuwe problemen. Maar helaas ook soms saaie dagen met administratie of beleid schrijven.

Nee

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:38

Op zich hoef je voor project management niet perse super-technisch alles te begrijpen…
Je moet vooral zorgen dat je je kunt omringen met mensen die het wél weten en je dus kunnen adviseren.
Als project manager ben je vooral het proces aan het managen, minder de inhoud van het proces over het algemeen. Dus niet wat voor moertje ze moeten gebruiken, maar wel wanneer en met wie en wat daarna komt en zorgen dat dat moertje er is en iemand de bout heeft aangeleverd en de sleutel om dat te doen etc ;-)

Als vrouw in een mannenwereld… Ja die ken ik daarbij ook zeker wel. Ik zeg verder niks ;-).

Lolacabana, wat is CISO??

Verder denk ik als laatste, het leven is niet altijd een feestje.. er zijn altijd rúkdagen of saaie dagen.
Zolang >50% van de dagen een ruime voldoende zijn, is het zoals het is..
Niet elke dag is een feestje, helaas!

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

[So that I never feel alone again]

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:51

Sodera schreef:

Chief Information Security Officer. Ik houd mij bezig met informatiebeveiliging op strategisch en soms tactisch niveau. Is trouwens een stuk minder technisch dan je zou bedenken, vooral omdat ik niet de diepte in hoef. Daarvoor heb ik ICT die mij daarover adviseert.

Vrouw in een mannenwereld, herkenbaar! Ik sta blijkbaar bekend als die vrouwelijke blonde CISO, met hakken en jurkjes :')

Nee

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:13

Ik zit aan evenementen manager ye denken. Genoeg brandjes om op te lossen steeds. Alleen ik vrees dat dat geen vacature is die open komt te staan in de fabriek haha

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 08:07

Wat vind je, behalve dynamiek en druk nog meer leuk aan je werk? Als je alles los laat, wat voor inhoud zou je dan graag terug willen zien in jouw baan?
Eigenlijk alle functies in een operationele organisatie hebben wel een (groot) stuk dynamiek en brandjes blussen in zich, dus dat alleen geeft je nog steeds veel ruimte om verschillende kanten op te gaan?
Hoe snel zie jij patronen? Hoe snel ben je uitgekeken op dingen?
Heleboel vragen, maar hopelijk helpt het jou iets verder.
Ik ben zelf een ENFP en heb best wat jaren in (kaas) fabrieken gewerkt in verschillende functies, zoals leidinggevende in productie, QA, continuous improvement, zowel bij jouw werkgever als bij de concurrent, als je vragen hebt wil ik daar per PB best meer over vertellen.
Inmiddels werk ik als consultant en eigenlijk past dat veel beter bij mij, nog steeds dynamiek en afwisseling en veel meer tijd/ruimte voor mijn mens-gerichte kant.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-23 13:37

Roodvos schreef:
Op basis van jouw omschrijving en mijn ervaring in industriële productie dacht ik ook gelijk aan productieleider.
Maar kan mij voorstellen dat je dat te technisch vindt.
Je kan de Vapro proberen om technisch bij te scholen.

Maar is veiligheidskundige dan niet iets voor je?

Dat zal bij ons productiemanager zijn, die vacature is er helaas niet... Tenzij die een andere stap wil maken. Het lijkt me inderdaad erg leuk, maar de shiftmanagers die je bij ons onder je krijgt dan zijn niet de makkelijkste. Daar werk ik ook op dit moment liever naast dan boven. Naast dat ik er één van heb gedate :') Maar daar kan ik verder gewoon heel goed mee nu.

Productiemanager is voor mij niet te technisch, omdat er apart managers maintenance zijn, die alles aan mij kunnen uitleggen.

Veiligheidskunde zou ik voor naar school moeten, maar vind ik persoonlijk te weinig operationeel en daarnaast erg bureaucratisch. In mijn werk heb ik last van ze, en ik wil niet dat mensen last van mij hebben :P

Sodera schreef:
Op zich hoef je voor project management niet perse super-technisch alles te begrijpen…
Je moet vooral zorgen dat je je kunt omringen met mensen die het wél weten en je dus kunnen adviseren.
Als project manager ben je vooral het proces aan het managen, minder de inhoud van het proces over het algemeen. Dus niet wat voor moertje ze moeten gebruiken, maar wel wanneer en met wie en wat daarna komt en zorgen dat dat moertje er is en iemand de bout heeft aangeleverd en de sleutel om dat te doen etc ;-)

Als vrouw in een mannenwereld… Ja die ken ik daarbij ook zeker wel. Ik zeg verder niks ;-).

Verder denk ik als laatste, het leven is niet altijd een feestje.. er zijn altijd rúkdagen of saaie dagen.
Zolang >50% van de dagen een ruime voldoende zijn, is het zoals het is..
Niet elke dag is een feestje, helaas!

Vorig jaar heb ik ook in een projectgroep gezeten, die projectmanager heb ik leuke gesprekken mee gehad en hij gaf aan dat ik ook wel geschikt zou zijn als projectmanager, op basis van mijn inzicht, het gemak waarmee ik verbanden leg en hoe goed ik mensen kan verbinden.

Lolacabana schreef:
Sodera schreef:

Chief Information Security Officer. Ik houd mij bezig met informatiebeveiliging op strategisch en soms tactisch niveau. Is trouwens een stuk minder technisch dan je zou bedenken, vooral omdat ik niet de diepte in hoef. Daarvoor heb ik ICT die mij daarover adviseert.

Vrouw in een mannenwereld, herkenbaar! Ik sta blijkbaar bekend als die vrouwelijke blonde CISO, met hakken en jurkjes :')

Waar zit de hectiek en dynamiek in jouw werk?
Ik verwacht overigens dat dit bij ons voornamelijk centraal zit :j

Ik heb de betwijfelenswaardige 'pech' om nog single te zijn... Als ik in de fabriek ben worden er ten minste 3 koppelpogingen gedaan _O- Hoe zit dat bij jou?

Ladyson schreef:
Ik zit aan evenementen manager ye denken. Genoeg brandjes om op te lossen steeds. Alleen ik vrees dat dat geen vacature is die open komt te staan in de fabriek haha

Haha, nou dat lijkt me dus inderdaad heel erg tof! Om die reden doe ik ook graag mee als er rondleidingen etc. worden gegeven. Ik nodig vaak mensen uit van centraal om een dagje te komen kijken in de fabriek.

Roulette_ schreef:
Wat vind je, behalve dynamiek en druk nog meer leuk aan je werk? Als je alles los laat, wat voor inhoud zou je dan graag terug willen zien in jouw baan?
Eigenlijk alle functies in een operationele organisatie hebben wel een (groot) stuk dynamiek en brandjes blussen in zich, dus dat alleen geeft je nog steeds veel ruimte om verschillende kanten op te gaan?
Hoe snel zie jij patronen? Hoe snel ben je uitgekeken op dingen?
Heleboel vragen, maar hopelijk helpt het jou iets verder.
Ik ben zelf een ENFP en heb best wat jaren in (kaas) fabrieken gewerkt in verschillende functies, zoals leidinggevende in productie, QA, continuous improvement, zowel bij jouw werkgever als bij de concurrent, als je vragen hebt wil ik daar per PB best meer over vertellen.
Inmiddels werk ik als consultant en eigenlijk past dat veel beter bij mij, nog steeds dynamiek en afwisseling en veel meer tijd/ruimte voor mijn mens-gerichte kant.

Jou ga ik even een pb'tje sturen!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie