Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
Citaat:Houd er rekening mee dat veel hoefsmeden, zeker in het zuiden, verwachten dat de eigenaar bij het beslaan is om de benen omhoog te houden. Dat is waarover ik me verbaasde.
996981 schreef:Houd er rekening mee dat veel hoefsmeden, zeker in het zuiden, verwachten dat de eigenaar bij het beslaan is om de benen omhoog te houden. Dat is waarover ik me verbaasde.
Duitse hoefsmeden zijn in mijn ervaring over het algemeen kwalitatief minder sterk. Wij hebben zelden paarden uit Duitsland die écht goed beslagen zijn
GamblersCup schreef:996981 schreef:Houd er rekening mee dat veel hoefsmeden, zeker in het zuiden, verwachten dat de eigenaar bij het beslaan is om de benen omhoog te houden. Dat is waarover ik me verbaasde.
Duitse hoefsmeden zijn in mijn ervaring over het algemeen kwalitatief minder sterk. Wij hebben zelden paarden uit Duitsland die écht goed beslagen zijn
Hier gebeurt dat echt absoluut niet, dat de eigenaar de hoeven hoog moet houden![]()
En hier lopen enorm veel echt goede smeden rond, zeker voor speciaal beslag en correctie. Hier en daar iemand die wat minder goed is. Ik denk echt dat het hetzelfde is als overal; goede en minder goede. Dus ik zou bovenstaande echt lezen als „de hoefsmeden in Duitsland waar 996981 toevallig mee in aanraking is gekomen waren niet zo goed naar haar mening“.
GamblersCup schreef:En dan nóg kun je niet heel Duitsland over een kam scheren.
Ik woon hier ook al 20 jaar, ben heel wat verhuisd, heb zelf heel wat hoefsmeden gehad, heb een enórm paardennetwerk over de afgelopen 40 jaar opgebouwd in Nederland, maar vooral Duitsland en die hebben ook allemaal verschillende hoefsmeden uit verschillende streken. Ik heb héél wat gezien en ervaren. Dus zo "kwalitatief minder in Duitsland" is dus geen feit. En dat is wat ik aan wil geven, voordat TS denkt dat de ervaring van 1 iemand staat voor Duitsland.
996981 schreef:Duitse hoefsmeden zijn in mijn ervaring over het algemeen kwalitatief minder sterk. Wij hebben zelden paarden uit Duitsland die écht goed beslagen zijn
Gebruikers op dit forum: Bytespider, Natasja22 en 5 bezoekers