Opleiding switch van bbl naar bol

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennyPower

Berichten: 1487
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 01:31

FennyPower schreef:
hoefnageltje schreef:
Het is al een keer genoemd, maar vergeet vooral niet om zorgtoeslag aan te vragen.
Aanvragen kost niets, en als je er geen recht op zou hebben, dan krijg je dat vanzelf te horen.
De enige inspanning die je ervoor moet doen, is het wel zelf aanvragen.
(kan volgens mij ook niet achteraf)

Voor je zorgtoeslag wordt alleen gekeken naar jouw inkomsten.
Staat los van inkomsten van je ouder, en jouw zorgtoeslag heeft ook geen invloed op uitkering ouder.

Zorgtoeslagen vraag je aan via
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _toeslagen


Ik ben zorgtoeslag! Hier moet ik straks nogmaals voor zitten omdat er wat gaat wijzigen. En binnenkort weer wanneer ik begin met de opleiding. :)


'Heb' bedoel ik hier natuurlijk, leuke telefoon correctie haha.

Zebrastreep

Berichten: 9828
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 01:50

Op veel stageplekken in de zorg krijg je ook nog stagevergoeding. Het is geen vetpot maar het kan wel handig uitkomen.

En op school ook aangeven als je financieel ik de knoei komt financieel hun kunnen je op weg helpen zoals hierboven genoemd.

Of je er naast wilt gaan werken , moet je je wel voornemen dat de zorg echt wel een pittige sector kan zijn en met name lerende mentaal best wat van je kan vragen. Ik heb geen bijbaan erbij gehad omdat ik stagevergoeding kreeg en ook in het weekend stage moest lopen en dus ook geen tijd had voor een bijbaan. Maar had er ook niet aan moeten denken eerlijk gezegd. Ik had het al druk zat met school en stage.

Wel wil ik je meegeven dat de zorg ook een sector is met hoge werkdruk en veel vraag en soms ook wat boven je pet door tekorten. Mocht je moeite hebben om hiermee om te gaan trek direct bij je slber aan de bel. Ik heb ook hele vervelende situaties meegemaakt en je moet echt wel stevig in je schoenen staan en voor jezelf opkomen. Er zijn momenten dat je jezelf behoorlijk tegen komt. Sommige momenten daarvan vond ik ook behoorlijk lastig.