UWV - WW maanden inleveren voor investeren in bedrijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Xyris

UWV - WW maanden inleveren voor investeren in bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-23 16:43

Hoi bokkertjes,

een vriend van me zit door omstandigheden in de WW, dit is zijn eerste maand en hij zit in een proces om zijn eigen bedrijfje te starten. Echter hoorde ik van mijn accountant dat het mogelijk is om een X aantal WW maanden in te leveren t.b.v. het investeren in een eigen bedrijf, zoals een computer.

Ik kan hier niks over vinden en de accountant wist me ook het fijne er niet van te vertellen, behalve dan dat het enkele jaren terug sowieso nog wel kon.

Weet iemand hier toevallig wat van? En hoe dit misschien heet zodat ik hem goed kan inlichten?

Bedankt!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:15

denk dat je voor 100% juiste antwoord maandag uwv moet bellen

voor wecken/drogen/slowcooken inkoop: https://www.facebook.com/groups/1253569438664800

Xyris

Re: UWV - WW maanden inleveren voor investeren in bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-23 17:34

Thanks, dat denk ik ook, maar dacht misschien heeft er hier iemand toevallig wat van gehoord, of weet hoe het heet zodat ik zelf op zoek kan.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:37

Als hij in de WW zit heeft hij als het goed is een arbeidsdeskundige aan hem gekoppeld gekregen. Aan die persoon zou ik deze vraag voorleggen. Elke regeling bij het UWV komt met veel regels. Er is in iedergeval wel een module bij UWV te volgen om iemand uit WW te helpen met opstarten van eigen bedrijf, maar dan moet je wel een goed plan hebben waarmee je snel je eigen maandloon kunt verdienen.
Ze willen je zo snel mogelijk de WW uit hebben, en dat is ook verstandig voor als je later nog een keer een back-up plan nodig hebt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:44

Xyris schreef:
Hoi bokkertjes,

een vriend van me zit door omstandigheden in de WW, dit is zijn eerste maand en hij zit in een proces om zijn eigen bedrijfje te starten. Echter hoorde ik van mijn accountant dat het mogelijk is om een X aantal WW maanden in te leveren t.b.v. het investeren in een eigen bedrijf, zoals een computer.

Ik kan hier niks over vinden en de accountant wist me ook het fijne er niet van te vertellen, behalve dan dat het enkele jaren terug sowieso nog wel kon.

Weet iemand hier toevallig wat van? En hoe dit misschien heet zodat ik hem goed kan inlichten?

Bedankt!

Nee dat kan niet en kon paar jaar geleden ook niet. Voor de juiste informatie bellen of chatten met UWV ook op hun site staat veel informatie
https://www.uwv.nl/particulieren/eigen- ... index.aspx

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:44

Ik zat in hetzelfde schuitje; kreeg WW en wilde een eigen bedrijf starten. De WW kreeg ik toen gewoon doorbetaald en ik hoefde niet te solliciteren. Ik moest toen wel een ondernemingsplan uitwerken, en je neemt deel aan een paar informatieavonden, en daarnaast kan je coach of hoe het heet je verder helpen.
Even bellen en ze kunnen het precies uitleggen of het nog steeds zo werkt, want dat was alweer 5 jaar geleden.
Ik kreeg geen extra geld om te investeren, dat moet je allemaal zelf regelen en eventueel een lening voor afsluiten als je echt veel moet investeren. Dat zul je voor je ondernemingsplan allemaal moeten uitzoeken.

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Xyris

Re: UWV - WW maanden inleveren voor investeren in bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-23 20:37

Thanks allemaal! Er is zover ik weet nog geen enkel contact geweest sinds de aanvraag. Ik kaart het wel aan en dan moet hij zelf maar even navraag doen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie