Roosterprogramma gezocht

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2310
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Roosterprogramma gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 17:31

Hoi allemaal,

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik ben op zoek naar een goed roosterprogramma voor een (kleinschalige) zorginstelling. Nu gebeurt alles nog handmatig in Word-schema's (:')) maar doordat we steeds meer cliënten krijgen raakt het overzicht snel kwijt.

Wat we voornamelijk zoeken is dat de medewerkers per client ingedeeld kunnen worden en dat we de nog beschikbare uren per werknemer makkelijk terug kunnen zien.

Iemand tips? Roosterprogramma's die voor een andere sector gebruikt worden mogen uiteraard ook genoemd worden, dan bekijk ik of het passend zou kunnen zijn :)

Alvast bedankt!

Tieme
Berichten: 4973
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 17:35


Exitium

Berichten: 7169
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Roosterprogramma gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:01

Nedap is een redelijk grote speler in de zorg ja, maar aan dat soort pakketten zitten wel aardige prijskaartjes. Word zou ik sowieso nooit gebruiken om te plannen, dan is Excel een veel handigere optie.

Joy_Mennings

Berichten: 2310
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 19:13

Tieme schreef:
Wij gebruiken in de hele organisatie het programma van Nedap. Voor de planning, onze (vakantie)roosters, rapportages van cliënten enz.

https://support.nedap-healthcare.com/to ... s-planning
\

Ik ga er naar kijken, bedankt!

Exitium schreef:
Nedap is een redelijk grote speler in de zorg ja, maar aan dat soort pakketten zitten wel aardige prijskaartjes. Word zou ik sowieso nooit gebruiken om te plannen, dan is Excel een veel handigere optie.

Ja, achteraf gezien is excel inderdaad handiger. Maar er worden nu steeds per persoon en per client roosters gemaakt ipv een overzicht. Maar, daar zit ook het probleem in natuurlijk.

Exitium

Berichten: 7169
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:32

Overzicht is ook mogelijk binnen Excel. Ik werk in een IT-bedrijf (met veel zorgklanten, vandaar dat ik Nedap ken) en heb daar onder meer de weekplanning voor een servicedesk (30-40 man) gedaan. Dat ging prima in Excel.

Dit is het overzicht wat iedereen zag. Tijden zijn begintijden (had iemand die 4x9 werkte maar daar hield ik rekening mee), gele vakjes zijn de mensen die tot 19:00 werkten.

Afbeelding

Via het plusje boven kolom E kom je bij een paar kolommen terecht waar voorkeuren en uitzonderingen voor mensen stonden, die ik bij het plannen zelf gebruikte. Denk aan mensen die op een bepaalde dag geen late dienst kunnen draaien, die pas om 7:30 aanwezig kunnen zijn i.v.m. OV of die op een bepaalde dag graag altijd op een specifiek tijdstip wil beginnen.

Onderaan werd vervolgens alles opgeteld en uitgesplitst per team en tijd, zodat ik een controlesysteem had. Klopt iets niet, dan wordt de cel rood. Bij KT4 zat bijvoorbeeld niemand om 7:00 volgens de planning, maar dat komt omdat dat team apart gepland werd zoals op de eerste screenshot te zien is. Rode cel betekende 'kijken of het acceptabel is of dat het gefixt moet worden'.

Ik zit inmiddels ruim twee jaar op een andere afdeling, maar deze sheet wordt nog steeds gebruikt :D

Afbeelding