werkzaam in de incassobranch, geen directe relevante ervaring, meer voor verbreding eigen kennis. De eerste 2 modules met wat hang en trek werk inmiddels gehaald, echter loop ik nu aan tegen de derde module.
Het gaat hierin om een casus waarin ik een aantal zaken aan moet kunnen geven aan desbetreffende clienten. Ik moet uit de casus 7 juridisch relevante feiten halen, waarna ik het juridisch kader voor de client kan schetsen, om daarna de rechts positie weer te geven en om daarmee de rechtsvraag te beantwoorden. Daarna zou ik de client moeten kunnen informeren in welke fase van de procedure de zaak zich bevindt en wat de volgende stap zou moeten zijn.
Uiteindelijk is de bedoeling dat ik hiervoor een adviesbrief schrijf (hiervan is gelukkig wel een model aangeleverd)
Alleen nu komt het. De informatie van deze module over het leren lezen van casussen en het hiermee kunnen selecteren van de juridisch relevante feiten is nihil. Ik ben al in contact geweest met de docent, maar het enige wat die aangeeft is dat hij in zijn jaren als advocaat altijd erg dankbaar was met zijn secretaresse en dat je het alleen leer door het veel te doen

Is er iemand op bokt die mij op weg zou willen helpen? In dit geval gaat het alleen om de oefen casus. Ik heb goede hoop dat wanneer ik die snap ik de uiteindelijke eindcasus zelf kan doen