Conflict met werkgever

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sansevieria
Berichten: 4216
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Conflict met werkgever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 15:42

Mooi dat het nu toch gelukt is!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:30

Linsey1998 schreef:
Nou je raad het nooit..... Zojuist ben ik gebeld, dat het geregeld is :+

Voor nu is het prima zo, maar ga zeker mijn ogen en oren openhouden voor een andere organisatie.


Geregeld als in dat ze al jouw eisen hebben ingewilligd? En als dat zo is, waarom ga je dan verder kijken? Meld je dit ook bij je werkgever. Absoluut niet verplicht, wel zo netjes. Je had eisen, ze willigen ze in en investeren daarmee in jouw als werknemer. Zeg jij nu op jouw beurt eerlijk dat je wellicht gaat solliciteren?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Conflict met werkgever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:33

Waarom zou ze niet haar ogen/ oren openhouden? het ging niet supermakkelijk met al die reminders, als k het goed begrijp. Komt op mij niet over alsof ze superblij met iemand zijn...
Investeren valt ook wel mee denk.. en daarnaast, je bent niet met ze getrouwd toch? Het blijft een zakelijke overeenkomst...

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:37

Cer schreef:
Waarom zou ze niet haar ogen/ oren openhouden? het ging niet supermakkelijk met al die reminders, als k het goed begrijp. Komt op mij niet over alsof ze superblij met iemand zijn...
Investeren valt ook wel mee denk.. en daarnaast, je bent niet met ze getrouwd toch? Het blijft een zakelijke overeenkomst...


Dat klopt, je bent altijd vrij om te blijven rondkijken. Ik vind het hier (klein team) wel zo fijn als onze medewerkers het zeggen als ze spelen met de gedachte aan weggaan. Dan kunnen we het gesprek daarover aangaan. Maar ieder is uiteraard vrij om te doen wat’ie wil.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:39

Linsey1998 schreef:
Nou je raad het nooit..... Zojuist ben ik gebeld, dat het geregeld is :+

Voor nu is het prima zo, maar ga zeker mijn ogen en oren openhouden voor een andere organisatie.


Wat goed dat het toch is geregeld. *\o/*

Zeker in deze tijd kan het enorm lonen om rond te blijven kijken en dat hoef je zèker niet te melden. Inderdaad, het is geen relatie. Het is werk.

Benzz
Berichten: 2939
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:46

Barbabientje schreef:
technisch gezien heb je nu geen contract meer denk ik. Jij bent nl niet akkoord gegaan met je oude en er is geen nieuw op dr tafel gelegd.

Ik zou gewoon bluffen en zeggen dat je rond aan het kijken bent en dat ze een beter aanbod kunnen doen of dat je weg bent.

Nee, ze moeten namelijk wel een aanzegtermijn hebben gegeven.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:46

chevax schreef:
Linsey1998 schreef:
Nou je raad het nooit..... Zojuist ben ik gebeld, dat het geregeld is :+

Voor nu is het prima zo, maar ga zeker mijn ogen en oren openhouden voor een andere organisatie.


Geregeld als in dat ze al jouw eisen hebben ingewilligd? En als dat zo is, waarom ga je dan verder kijken? Meld je dit ook bij je werkgever. Absoluut niet verplicht, wel zo netjes. Je had eisen, ze willigen ze in en investeren daarmee in jouw als werknemer. Zeg jij nu op jouw beurt eerlijk dat je wellicht gaat solliciteren?


Waarom zou je ooit zo dom zijn om op een werk te zeggen dat je elders gaat solliciteren?

@TS: proficiat! Goed geregeld!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 16:56

Poekkie schreef:
Waarom zou je ooit zo dom zijn om op een werk te zeggen dat je elders gaat solliciteren?

@TS: proficiat! Goed geregeld!


Ze zegt toch niks op? Daar draad je een beetje door.
Hier gaf eens iemand die we graag zagen aan dat ze liever iets anders zocht. We hebben samen gekeken en ik heb iets voor haar gevonden bij een klant van ons.
Werkgever en werknemer zijn gewoon mensen die dingen kunnen bespreken.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:07

chevax schreef:
Werkgever en werknemer zijn gewoon mensen die dingen kunnen bespreken.

Dat zou zo moeten zijn, maar dat is toch ook vaak niet zo hoor.. goed dat t bij jullie wel zo is :j

3heathcliff5
Berichten: 472
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:17

Jeetje, waarom gelijk weer commentaar op het ogen en oren openhouden? Bijna niemand werkt zijn of haar hele leven voor dezelfde werkgever. Gezien de leeftijd van TS zal ze ook zonder enig conflict of ontevredenheid nog wel een paar keer wisselen van werkgever.

Wisselen van werkgever is veelal de snelste manier om stappen te zetten qua inkomen en carrièremogelijkheden.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:26

@chevax: door openlijk tegen een bedrijf te zeggen dat je misschien weg wil zet je je meestal toch wel in een heel kwetsbare positie. Zeker ook ivm bonus en opslag, want ‘je gaat toch weg’. Werkgevers die mee zoeken naar iets anders komt zelden voor. Ik zou het absoluut nooit zeggen tenzij ik al ergens anders de deur open had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:32

chevax schreef:
Cer schreef:
Waarom zou ze niet haar ogen/ oren openhouden? het ging niet supermakkelijk met al die reminders, als k het goed begrijp. Komt op mij niet over alsof ze superblij met iemand zijn...
Investeren valt ook wel mee denk.. en daarnaast, je bent niet met ze getrouwd toch? Het blijft een zakelijke overeenkomst...


Dat klopt, je bent altijd vrij om te blijven rondkijken. Ik vind het hier (klein team) wel zo fijn als onze medewerkers het zeggen als ze spelen met de gedachte aan weggaan. Dan kunnen we het gesprek daarover aangaan. Maar ieder is uiteraard vrij om te doen wat’ie wil.


Snap dat je dat als werkgever fijn vindt :D Kun je alvast kijken voor vervanging, hoef je niet meer in iemand te investeren en ook niet meer na te denken over eventuele promoties :D .

Oftewel, nooit doen als werknemer :') Aangeven dat je niet loyaal bent (wat je goed recht is, maar vervelend voor een werkgever), gaat echt nooit in je voordeel werken.

Als het is vanwege een verhuizing o.i.d. is het wel weer anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:00

Poekkie schreef:
@chevax: door openlijk tegen een bedrijf te zeggen dat je misschien weg wil zet je je meestal toch wel in een heel kwetsbare positie. Zeker ook ivm bonus en opslag, want ‘je gaat toch weg’. Werkgevers die mee zoeken naar iets anders komt zelden voor. Ik zou het absoluut nooit zeggen tenzij ik al ergens anders de deur open had.
Dat zegt meer over de werkgever dan over de werknemer, en daarom snap ik inderdaad heel goed dat mensen daar terughoudend in zijn. Toch heb ik het bij mijn laatste werkgever wel tegen mijn manager gezegd en die stond vierkant achter me. Zeker als iemand een goede werknemer is en de prestaties er niet onder leiden, gun je diegene toch het allerbeste? Het is "maar" een baan hoor, je bent niet getrouwd.

Menino schreef:
Snap dat je dat als werkgever fijn vindt :D Kun je alvast kijken voor vervanging, hoef je niet meer in iemand te investeren en ook niet meer na te denken over eventuele promoties :D .

Oftewel, nooit doen als werknemer :') Aangeven dat je niet loyaal bent (wat je goed recht is, maar vervelend voor een werkgever), gaat echt nooit in je voordeel werken.

Als het is vanwege een verhuizing o.i.d. is het wel weer anders.
Loyaliteit werkt twee kanten op en een bedrijf dat jou naait omdat je eerlijk bent, vind ik een stuk minder loyaal dan de werknemer die zegt dat een functie of bedrijf hun toch niet helemaal past. Sowieso vind ik uitkijken naar een andere baan ook helemaal niet getuigen van disloyaliteit, het is maar een baan - de framing die jij hier gebruikt, is dus exact waarom mensen achter de rug van hun werkgever om "moeten" solliciteren uit angst voor de gevolgen zolang ze nog binnen dat bedrijf zitten.

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:53

Poekkie schreef:
@chevax: door openlijk tegen een bedrijf te zeggen dat je misschien weg wil zet je je meestal toch wel in een heel kwetsbare positie. Zeker ook ivm bonus en opslag, want ‘je gaat toch weg’. Werkgevers die mee zoeken naar iets anders komt zelden voor. Ik zou het absoluut nooit zeggen tenzij ik al ergens anders de deur open had.

Als de werkgever graag van iemand af wil zonder teveel gedoe willen ze wel eens mee helpen zoeken hoor.

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Conflict met werkgever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:54

En nu over een half jaar weer 2 tredes omhoog. Wie niet waagt wie niet wint!

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:59

Fijn dat je eruit bent gekomen. Voor alle partijen beter.

@chevax Tussen je ogen open houden met het oog op wat anders en vertrekken,kan járen tussen zitten.
Daarvoor is de opzegtermijn.

Ik zeg mijn baan op wanneer ik ooit een miljoen win met de Lotto.
Nog even geduld :+

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:01

Rizette schreef:
Poekkie schreef:
@chevax: door openlijk tegen een bedrijf te zeggen dat je misschien weg wil zet je je meestal toch wel in een heel kwetsbare positie. Zeker ook ivm bonus en opslag, want ‘je gaat toch weg’. Werkgevers die mee zoeken naar iets anders komt zelden voor. Ik zou het absoluut nooit zeggen tenzij ik al ergens anders de deur open had.

Als de werkgever graag van iemand af wil zonder teveel gedoe willen ze wel eens mee helpen zoeken hoor.


Als een werkgever iemand graag mag en merkt dat die persoon niet helemaal op z’n plek zit, willen “ze” ook weleens helpen hoor.

Kimbers

Berichten: 5107
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:11

KimD schreef:
Buiten het feit dat het absoluut niet netjes is vraag ik me af of jij überhaupt iets 'hard' kunt maken. Als ze willen verlengen ze niet en zetten ze je buiten. In de huidige maatschappij is het 'voor jou tien anderen' geen banketstaaf natuurlijk, de vraag is hoe sterk je in je schoenen staat en hoe hard je dit wilt aanvechten.

Als ze écht tevreden over je zijn dan hadden ze hier niet zo moeilijk over gedaan denk ik, wellicht wat weerstand geboden maar uiteindelijk toch toegegeven. Een verschil van 500,- vind ik nogal ruim.


Het is helemaal niet voor jou 10 anderen met de extreme tekorten in de zorg.

Nielojram

Berichten: 7842
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Conflict met werkgever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:55

@ts, de branche waar jij inzit, planning in de zorg, is zoveel werk te vinden.

Check eens www.dehora.nl en dan de vacature voor interim-planner.
Ze staan te springen om jou. Bijkomend voordeel, autootje ( nieuwe peugeot 108) van de zaak met een onbeperkte tankpas ;-)

Ik heb er 6 jaar voor gewerkt, had daarvoor al 8 jaar ervaring in het vak, maar heb in zoveel keukens mogen kijken, heel veel van geleerd.

Waarom ben ik er weg? Mijn laatste opdracht was the place to be, dat is het mooie van detachering, je hebt toch een beetje voor het uitzoeken :-)