Conflict met werkgever

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Conflict met werkgever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 11:30

Hoi,

Ik loopt behoorlijk vast in een geschil met mijn werkgever. Ik werk nu bij een zorginstelling in de planning. Het is een leuke baan, en heb het naar mijn zin. Ik functioneer goed, ben er altijd en nooit ziek. Ik heb HBO gestudeerd, en ben altijd werkzaam geweest in de accountancy. Heb gestudeerd in de richting van boekhouder (MBO) en bedrijfseconoom (HBO)

Nu zit het zo:

Wij hebben een klein team, we zijn met zijn 3e. Nu is er onlangs in oktober een nieuwe collega gestart. 4 jaar ouder dan ik dat ben, geen middelbare school afgemaakt en minimale ervaring in de planning. Ik werd gevraagd door mijn leidinggevende om haar helemaal in te werken, aan het handje mee te nemen, en haar werk dagelijks te controleren. Per slot van rekening, kwam ik erachter dat mijn collega die ik dus moet inwerken, 5 treden meer verdiend dan ik. Dit gaat om zo'n 500 euro per maand.

Per 1 januari loopt mijn contract af, en de zorginstelling wilt naar alle tevredenheid mijn contract verlengen in een onbepaalde tijd. Nu heb ik mijn ongenoegen geuit. Gezegd dat ik best medewerkers aan het handje wil meenemen als daar ook het juiste salaris tegenover staat, of dat ze die werkzaamheden dan bij mij moeten weghouden.

Nu heb ik 1 eis gesteld, en dat is 2 trede in salaris omhoog. Normaliter ga je er 1 omhoog, maar ik vraag dan 2 treden. Nu wordt er al sinds 1 november moeilijk gedaan, heb ik nog steeds geen contract getekend, en heb ik inmiddels vanwege opgenomen vakantie nog maar 1 werkdag te gaan.