Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Buiten het feit dat het absoluut niet netjes is vraag ik me af of jij überhaupt iets 'hard' kunt maken. Als ze willen verlengen ze niet en zetten ze je buiten. In de huidige maatschappij is het 'voor jou tien anderen' geen banketstaaf natuurlijk, de vraag is hoe sterk je in je schoenen staat en hoe hard je dit wilt aanvechten.
Als ze écht tevreden over je zijn dan hadden ze hier niet zo moeilijk over gedaan denk ik, wellicht wat weerstand geboden maar uiteindelijk toch toegegeven. Een verschil van 500,- vind ik nogal ruim.
KimD schreef:In de huidige maatschappij is het 'voor jou tien anderen' geen banketstaaf natuurlijk
Linsey1998 schreef:Ik heb zeker een vangnet als ik niet meer kom "opdagen" Ik kan wel een aantal maanden zonder baan voort, en een nieuwe baan in deze markt is ook zo gevonden natuurlijk.
Maar ik vroeg mij meer af, of ik nog rechten heb. Ik zal namelijk binnen 1 week of mijn ontslag moeten indienen, of moeten doorwerken op de oude voet, met het oude salaris. Ik vraag me dan ook af, of mijn werkgever een vaststellingsovereenkomst zou tekenen, dat we beëindigen met wederzijds goedvinden. Hierdoor kan ik 1 of 2 maanden in de ww, en rustig opzoek naar een nieuwe baan.
Maar dat zullen ze wel niet zo makkelijk doen, denk ik. Lastige kwestie.
Ik begrijp het natuurlijk ook vanuit mijn werkgever, dat zijn hun eigen redenen hebben. Maar ik de huidige markt dat er meer banen zijn dan personeel, en ze er 6 maanden over hebben gedaan om een nieuwe collega te vinden voor ons, denk ik.... Wat is dat minimale salaris wat ik extra vraag dan waard? Maar voor mij gaat het inmiddels al niet meer om het salaris, maar meer om de waardering die ze mij niet geven. Terwijl ik er altijd ben, overwerk waar nodig, en inmiddels dit jaar nog 6 weken vakantie en overuren heb opgebouwd. Enorm jammer dat het zo loopt, zeker als je het verder wel naar je zin hebt.
3heathcliff5 schreef:Linsey1998 schreef:Ik heb zeker een vangnet als ik niet meer kom "opdagen" Ik kan wel een aantal maanden zonder baan voort, en een nieuwe baan in deze markt is ook zo gevonden natuurlijk.
Maar ik vroeg mij meer af, of ik nog rechten heb. Ik zal namelijk binnen 1 week of mijn ontslag moeten indienen, of moeten doorwerken op de oude voet, met het oude salaris. Ik vraag me dan ook af, of mijn werkgever een vaststellingsovereenkomst zou tekenen, dat we beëindigen met wederzijds goedvinden. Hierdoor kan ik 1 of 2 maanden in de ww, en rustig opzoek naar een nieuwe baan.
Maar dat zullen ze wel niet zo makkelijk doen, denk ik. Lastige kwestie.
Ik begrijp het natuurlijk ook vanuit mijn werkgever, dat zijn hun eigen redenen hebben. Maar ik de huidige markt dat er meer banen zijn dan personeel, en ze er 6 maanden over hebben gedaan om een nieuwe collega te vinden voor ons, denk ik.... Wat is dat minimale salaris wat ik extra vraag dan waard? Maar voor mij gaat het inmiddels al niet meer om het salaris, maar meer om de waardering die ze mij niet geven. Terwijl ik er altijd ben, overwerk waar nodig, en inmiddels dit jaar nog 6 weken vakantie en overuren heb opgebouwd. Enorm jammer dat het zo loopt, zeker als je het verder wel naar je zin hebt.
Precies, druk je ongenoegen vooral uit in het ontbreken van waardering van je werkgever. Want dat is uiteindelijk wat het is. Ik zou echt gaan solliciteren en ook bij je leidingevenden aangeven dat je het op prijs stelt dat ze ermee aan de slag zijn, maar dat je ook andere opties om je inkomen gerepareerd te krijgen aan het onderzoeken bent. Verder niet uitwijden wat deze opties zijn. Een goed leidingevende snapt dan wel dat jij aan het rondkijken bent naar een andere baan. Een goed werkgever snapt dat er nu ern onhoudbare situatie is ontstaan voor hun werknemer doordat zij zelf de inkomensverschillen op de afdeling te groot hebben laten worden.
Nado schreef:Ik haak even in op wat je zei over ‘ontslag nemen’. Kijk het nog even na, maar volgens mij is het dat als je contract van bepaalde tijd van rechtswege afloopt, dat er dan geen sprake is van ontslag nemen/geven. Het loopt simpelweg af zoals jullie bij het tekenen van het contract afgesproken hebben. Eén zorg minder
Gebruikers op dit forum: AdemoJoey, AhrefsBot, anji, Femia, Froukje, hooi, IASCrawler, Kikka, Kincses, larapurdy, Marleen_L, marschwood, moOby, Schuur_, Valentijn5 en 17 bezoekers