Berekening percentage dienstverband CAO UMC

Moderators: Essie73, Ladybird, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Boras

Berekening percentage dienstverband CAO UMC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-22 10:42

Ik heb weer een vraag n.a.v. een sollicitatiegesprek.

De vorige keer ging mijn vraag over een sollicitatie naar een ondersteunende baan binnen het MBO. Dat is uiteindelijk niets geworden.

Vorige week had ik een gesprek voor een functie binnen het HBO. Dat verliep voor mijn gevoel heel goed, ik krijg later deze week bericht.

Morgen op gesprek voor een ondersteunende functie bij een academisch ziekenhuis. Dit is de leukere en betere baan van de twee. Deze past me precies (alleen werken op de 6de verdieping met een liftenfobie is nog een dingetje maar van latere zorg :D ).

Mijn vraag:

het is een baan voor 20 uur per week.
De van toepassing zijnde CAO UMC schrijft voor: "De volledige arbeidsduur bedraagt 1872 uur per jaar en gemiddeld 36 uur per week."

Geef ik bij een bruto-netto berekening aan een parttimepercentage van 55,56 %? Of is dat te simpel gedacht binnen deze sector?

Alvast bedankt!

lucifertje

Re: Berekening percentage dienstverband CAO UMC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 10:50

Nee dat is niet te simpel gedacht, maar dit wordt toch gewoon door P&O ingevuld?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-22 10:54

lucifertje schreef:
Nee dat is niet te simpel gedacht, maar dit wordt toch gewoon door P&O ingevuld?

Ik ben graag in een eerder stadium goed op de hoogte :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:09

Wil je je salaris berekenen? Dan is het 20:36×voltijdsalaris is salaris
Werkt deze berekening goed?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:27

Vergeet bij netto ook je pensioenpremie, eventuele reiskostenvergoeding en zaken als een ANW- of WGA-hiaatverzekering niet. En zaken als een netto bijdrage aan je ziektekostenverzekering...

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:36

Je berekend of het uurloon dus maandloon : 4,333 : 36 = uurloon.
Of direct je maandloon: = maandloon; 36 x 20 = maandloon voor 20 uur per week.

Voor bruto/netto maakt het percentage niet uit, alleen wat je bruto ontvangt per maand.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-22 11:45

Mensen, ik gebruik een bruto netto tool van het internet die als het ware een proforma berekening maakt rekening houdend met de juiste CAO. Het gaat me dus echt alleen om het juiste percentage dienstverband.

Bedankt!

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:47

tip: vraag om een pro forma loonstrook, dan krijg je goed inzicht in hoeveel je nou (netto) gaat verdienen, en ook wat er aan overige zaken (pensioenpremie ed) af gaat van het bruto salaris.

Overigens raad ik je ook aan om je even in de CAO's zelf te verdiepen; onder CAO UMC heb je veeeeeeel minder vakantiedagen dan onder CAO HBO

CAO UMC: fulltime werkweek van 36 uur, 168 vakantieuren obv fulltime, 1 werkdag is 7,2 uur, dus ~13 dagen obv 20 uur
CAO HBO: fulltime werkweek van 40 uur, 428 vakantieuren obv fulltime, 1 werkdag is 8 uur, dus ~28,75 vakantiedagen obv 20 uur

Wellicht fijn om mee te nemen in de overweging, als die functie in het HBO je ook aanspreekt ;-)

edit: de percentages kloppen inderdaad

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:03

Het percentage klopt. 36 = 100% maakt dan 20 uur idd 55.56%

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-22 12:43

SuperRocky schreef:
tip: vraag om een pro forma loonstrook, dan krijg je goed inzicht in hoeveel je nou (netto) gaat verdienen, en ook wat er aan overige zaken (pensioenpremie ed) af gaat van het bruto salaris.

Overigens raad ik je ook aan om je even in de CAO's zelf te verdiepen; onder CAO UMC heb je veeeeeeel minder vakantiedagen dan onder CAO HBO

CAO UMC: fulltime werkweek van 36 uur, 168 vakantieuren obv fulltime, 1 werkdag is 7,2 uur, dus ~13 dagen obv 20 uur
CAO HBO: fulltime werkweek van 40 uur, 428 vakantieuren obv fulltime, 1 werkdag is 8 uur, dus ~28,75 vakantiedagen obv 20 uur

Wellicht fijn om mee te nemen in de overweging, als die functie in het HBO je ook aanspreekt ;-)

edit: de percentages kloppen inderdaad

Bij de betreffende HBO moet je gaan kiezen voor een werkweekvariant van 36,38 of 40 upw.
Daar heb ik al uitleg over gehad van de recruiter. Ik heb een P&O achtergrond, dus alles is goed te volgen voor me. Ik was alleen even niet zeker over dat percentage dienstverband vanwege het feit dat het om een ziekenhuis gaat. In het verleden meegemaakt dat dingen daar net even anders gingen. Maar dat betrof geen academisch ziekenhuis.

Bedankt allemaal!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie