Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
Rebel_Jits schreef:Ik werk als fysio in Belgie, is dat buitenlands genoeg?In een groot ziekenhuis.
M'n hele leven in Nederland gewoond en gestudeerd. Maar door de liefde naar het belgenland gekomen.
De zorg is hier wel anders gestructureerd. Een arts staat op een voetstuk bovenaan (vast ook in andere landen), waar in Nederland de vpk en fysio en nog paramedici veel meer inspraak hebben. Hier is het "ja dokter, nee dokter". Daar moet je mee om kunnen gaan.
Charlottemv schreef:Dat zijn een paar hele goede punten om rekening mee te houden inderdaad. Qua taal zou daarom mijn voorkeur toch echt uitgaan naar Engels of Italiaans.
Ook inderdaad de openheid in gesprekken over het einde is iets om mee te nemen. Hier denk ik wel aan als het om Azië gaat of bijv Emiraten, maar daar heb je binnen Europa waarschijnlijk ook al verschillen in.
wortel115 schreef:Houd er rekening mee dat je diploma mogelijk niet geldig is in Australie. Ik was verzorgende IG in Nederland en hier is mijn diploma niet geldig. Nu weet ik niet of dat voor verpleegkundige ook zo is. Ik heb toen hier de opleiding certificate 4 in ageing support gedaan. Die is qua niveau wel iets lager want ik mag een boel verpleegtechnische handelingen niet uitvoeren maar voor mij was de cursus enrolled nurse (die meer op ig lijkt) of registered nurse te duur om te doen. Maar nogmaals ik weet niet of dat als verpleegkundige ook zo is.
Blacky94 schreef:wortel115 schreef:Houd er rekening mee dat je diploma mogelijk niet geldig is in Australie. Ik was verzorgende IG in Nederland en hier is mijn diploma niet geldig. Nu weet ik niet of dat voor verpleegkundige ook zo is. Ik heb toen hier de opleiding certificate 4 in ageing support gedaan. Die is qua niveau wel iets lager want ik mag een boel verpleegtechnische handelingen niet uitvoeren maar voor mij was de cursus enrolled nurse (die meer op ig lijkt) of registered nurse te duur om te doen. Maar nogmaals ik weet niet of dat als verpleegkundige ook zo is.
Wat ik heb kunnen vinden, is dat je als HBO Verpleegkundige (BScN) de meeste opties hebt. Zeker buiten Europa. MBO Verpleegkundige kennen ze in veel landen niet en als ze wel onderscheid maken, kom je als snel op een RPN achtige functie uit en mag je in vergelijking met een RN vaak minder.
Ik volg even, wij willen wrs tzt ook naar het buitenland. O.a. Zwitserland en Zweden staan hier ook wel op het lijstje, alhoewel ik een jaar Abu Dahbi ook zou overwegen. Ik heb al eens een paar jaar in Canada gewoond maar ook Nieuw Zeeland trekt me wel. Het lastige is alleen dat ik momenteel in opleiding ben tot obstetrieverpleegkundige en dat kennen ze in veel landen niet. Dan moet je al snel verloskundige zijn om vergelijkbare dingen te doen met wat wij als vpk in NL mogen. Maargoed, voorlopig zijn we sws nog niet weg.
Gebruikers op dit forum: Bytespider en 6 bezoekers