Dagbesteding vacatures?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnoNiemand

Berichten: 975
Geregistreerd: 16-05-18
Woonplaats: Nederland

Dagbesteding vacatures?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 12:30

Ik ben aan het rondkijken naar een andere baan omdat ik na vastgeroest te zijn bij een bedrijf een nieuwe weg in wil slaan. Nu lijkt het mij heel erg leuk om op een dagbesteding te werken als begeleider. Overal om te heen hoor ik ook dat dit hét moment is om te solliciteren: ze schreeuwen overal om personeel! Maar als ik op linkedin naar vacatures zoek, vind ik niets op dit gebied. Wat doe ik verkeerd? :+ Of is dit werk zo gewild dat er bijna geen vacatures zijn? :+

Brainless

Berichten: 29887
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Dagbesteding vacatures?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:34

Je kan beter zoeken op Indeed en evt Monsterboard, daar staan veel meer vacatures op.

LienC

Berichten: 986
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Dagbesteding vacatures?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:36

Welke regio? :) Op de website van diverse zorginstellingen staan ook een hoop vacatures.

SjonnieZ

Berichten: 2585
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:38

Gewoon een open sollicitatie sturen naar een zorginstelling bij jou in de buurt.
Moet wel zeggen.. de reguliere tijden van een dagbesteding vinden veel zorgmedewerkers prettig dus die plekken zijn vaak snel intern bezet.

ellepel

Berichten: 47853
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:03

nou hier in de buurt gaan er ook wat dagbesteding dicht,dus denk dat dat werk dan tegenvalt?
verder zou ik op sites gaan kijken van zorgaanbieders.

MirandaMalik

Berichten: 9917
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Dagbesteding vacatures?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:13

Als je googled kom je van alles tegen.
Maar zonder regio is het wat lastig zoeken.
Het is inderdaad een goede tijd om te solliciteren.

smurffie

Berichten: 11156
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Dagbesteding vacatures?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:17

Welke regio? Regio delft kan ik je aan de juiste plek helpen om contact te zoeken. In geloof dat we hiervoor ook een vacature open hebben.

Heb je de juiste papieren? Anders zou je ook kunnen kijken naar een interne opleiding verpleegkunde/begeleider bij een ggz of gehandicaptenzorg instelling.

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:28

Vaak is dagbesteding 'vermomd' in andersoortige functies als begeleider, verzorgende, coach of zoiets. Er staan veel vacatures op Indeed.

Maar wat ik je aanraad is gewoon contact op te nemen met een organisatie bij jou in de buurt. Vraag of je een dagje mee mag lopen, omdat je je orienteert op een carriereswitch. Kijk of je eventueel werken en leren met elkaar kan combineren. Dat hoeft niet altijd precies bij een organisatie te zijn, veel organisaties vinden het al geweldig als je in ieder geval iets hebt gedaan in de sociale richting. Dat kan ook via een opleiding (kort mbo bijv) bij de LOI. Dat je van daaruit verder gaat zoeken.

Zo ben ik ooit zelf bij de gehandicaptenzorg terecht gekomen... geweldige vorm van dagbesteding gedraaid meerdere jaren (bij Philadelphia Zorg en Wonen en Ipse de Brugge).

belle_boef

Berichten: 10941
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Dagbesteding vacatures?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:38

Zorgpleinnoord als je in regio Groningen, Drenthe, Friesland en deel Overijssel woont

TurdusMerula

Berichten: 23933
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 23:38

Begeleider dagbesteding is heel breed; er zijn enorm veel doelgroepen. Daarbij is ook een range tussen begeleiden of vooral veel zorg leveren (en vaak klein kijken).

Ik denk dat er op heel veel plekken wel vacatures zijn. Ik zou kijken of je ergens een dagje mag meelopen en mensen in je omgeving spreken die soortgelijk werk doen, zodat je weet waar je je baan voor zou opzeggen.

Daarbij zorgt een personeelstekort op veel plekken wel ervoor dat het kan zijn dat je meer met basisdingen bezig bent, en minder met extra activiteiten bijvoorbeeld.
Ook de werktijden zijn relatief populair dus het kan zijn dat deze vacatures inderdaad sneller weg zijn dan bij bv begeleider wonen.
Maar dan nog, contact opnemen met een zorginstelling in jouw omgeving.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 35371
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:52

AnnoNiemand schreef:
Ik ben aan het rondkijken naar een andere baan omdat ik na vastgeroest te zijn bij een bedrijf een nieuwe weg in wil slaan. Nu lijkt het mij heel erg leuk om op een dagbesteding te werken als begeleider. Overal om te heen hoor ik ook dat dit hét moment is om te solliciteren: ze schreeuwen overal om personeel! Maar als ik op linkedin naar vacatures zoek, vind ik niets op dit gebied. Wat doe ik verkeerd? :+ Of is dit werk zo gewild dat er bijna geen vacatures zijn? :+


Ik werk zelf in de verstandelijk gehandicaptenzorg, en het laatste wat jij zegt klopt. Op wonen heel veel vacatures, mn groepen met grotere zorgwaarte door oa gedrag, of meervoudige lichamelijke beperkingen. Maar op dagbesteding komen nauwelijks vacatures vrij. Dat heeft 2 redenen, er zijn simpelweg minder poppetjes nodig op dagbesteding om de clienten te begeleiden. Op wonen zijn meer uren te verdelen binnen een team, en heb je dus ook gewoon meer mensen nodig. En daar komt bij dat dagbesteding inderdaad vaak meer gewild is vanwege de regelmatige uren, geen weekenden en geen feestdagen hoeven werken.

Als ik jou goed begrijp heb je nu nog geen opleiding in die richting. Dan zou ik je aan raden om contact op te nemen met zorgorganisaties in je regio, en te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een (verkort) BBL traject.

Achterom
Berichten: 23201
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Dagbesteding vacatures?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:40

Ik sluit bij bovenstaande aan, ik werk op dit moment in de ouderenzorg, maar in het verleden ook in de gehandicaptenzorg gewerkt en inderdaad: dagbesteding is populair vanwege de werktijden. Echter: een goede woonbegeleider is niet automatisch ook goed in dagbesteding. Het is echt een ander vak! Jammer dat dat soms te weinig gezien wordt.

In de ouderenzorg zie je trouwens ook vaak de term activiteitenbegeleider langs komen.

Olympia

Berichten: 55649
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Dagbesteding vacatures?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:55

Ik sluit mij aan bij Susan en ook de vraag in welke regio je iets zoekt?

AnnoNiemand

Berichten: 975
Geregistreerd: 16-05-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 23:09

Regio zet ik liever niet openbaar. :)

Bedankt voor jullie tips! Hier kan ik wel verder mee. :)

LienC

Berichten: 986
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Dagbesteding vacatures?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 23:33

Fijn :)) Bij de grotere organisaties als Cosis, 's Heeren Loo, Philadelphia, Trans zijn altijd wel vacatures open. En anders een open sollicitatie schrijven :))

ista
Berichten: 1162
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:45

Regio Zuid Holland dan kun je oa kijken bij:

Ipse de Bruggen
's-Heerenloo
Philadelphia
Gemiva SVG

(en vaak hebben ze ook hun eigen vacature-sites)

TurdusMerula

Berichten: 23933
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 03:29

ista schreef:
Regio Zuid Holland dan kun je oa kijken bij:

Ipse de Bruggen
's-Heerenloo
Philadelphia
Gemiva SVG

(en vaak hebben ze ook hun eigen vacature-sites)


en Middin :j

raket

Berichten: 4127
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Dagbesteding vacatures?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 07:44

In de regio waar ik werk zijn er regelmatig banenmarkten. Dan kun je ter inspiratie eens kijken wat je aanspreekt. Gaat ook vaak om opleidingsplaatsen.
Dagbesteding is wel iets wat snel vol zit of al een opleiding voor wordt gevraagd.

spoekie

Berichten: 2408
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:50

Op onze vacatures voor begeleider dagbesteding reageren relatief veel mensen, dus het is lastiger om daar tussen te komen.
Het probleem zit hem inderdaad vooral in functies als woonbegeleiding.
Een tweede is dat de zorg erg dicht geprotocolleerd is. We moeten aan kwaliteitseisen voldoen, dus je moet een minimaal papiertje hebben of een opleiding gaan doen.
Ik als hr vind dat ook erg frustrerend, omdat het ons beperkt daar waar we een tekort hebben. Tegelijkertijd is goed kunnen handelen bij bepaald gedrag ook wel echt een kunst.

Tip: ik zou vooral contact gaan leggen met een organisatie.

AnnoNiemand

Berichten: 975
Geregistreerd: 16-05-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 08:56

spoekie schreef:
Op onze vacatures voor begeleider dagbesteding reageren relatief veel mensen, dus het is lastiger om daar tussen te komen.
Het probleem zit hem inderdaad vooral in functies als woonbegeleiding.
Een tweede is dat de zorg erg dicht geprotocolleerd is. We moeten aan kwaliteitseisen voldoen, dus je moet een minimaal papiertje hebben of een opleiding gaan doen.
Ik als hr vind dat ook erg frustrerend, omdat het ons beperkt daar waar we een tekort hebben. Tegelijkertijd is goed kunnen handelen bij bepaald gedrag ook wel echt een kunst.

Tip: ik zou vooral contact gaan leggen met een organisatie.

Snap ik, woonbegeleiding is iets dat mij dan weer helemaal niet aanspreekt. Nachtdiensten ga ik nsmelijk niet aan beginnen. Dan kan ik nog beter blijven zitten bij mijn huidige goed betaalde baan met veel vrijheid.:D Ik hóef niet te veranderen, maar ik wil wel. Dus ik wil ook alleen iets leuks, geen nachtdiensten dus. :')

Ik ga contact leggen en kijken wat de mogelijkheden zijn. :)

Amado7

Berichten: 10798
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Dagbesteding vacatures?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:03

Misschien een optie om dan naast je huidige baan wat vrijwilligerswerk te doen op een dagbesteding /zorgboerderij oid? Het mooiste waar je zowel betaalde krachten als vrijwilligers heb. Hier in de regio heb je dat soms weleens, en dan kan je intern makkelijker doorstromen. Kost je alleen wel wat energie aan het begin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 35371
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:59

Woonbegeleiding is geen nachtdiensten hoor. Bij ons heb je slaapdiensten, en die heb je ook niet op iedere plek. Nachtdienst is een apart team, dat moet je inderdaad net liggen. Meestal zijn het vroege/dagdiensten en late diensten die je draait. En natuurlijk ook de weekenden en de feestdagen. Ik vind het een groot voordeel dat je bij een late dienst lekker de ochtend en een deel van de middag vrij bent, en ook dat je doordeweeks vrij bent op dagen dat anderen werken.