Vrijwilligerswerk in Peru

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

eclair98

Vrijwilligerswerk in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-22 13:13

Hoi Bokkers,

aangezien ik hier in Nederland zit te rommelen met mijn werk en dit enorm zat ben, zit ik er aan te denken om vrijwilligerswerk te gaan doen in het buitenland. Ik heb dierverzorging gedaan in Barneveld en een aantal jaren ervaring met exoten in gevangenschap. Voor de ervaring van het werken in het buitenland, voor mijzelf, maar ook voor de ervaring die ik kan opdoen met dieren waarmee ik in gevangenschap heb gewerkt, maar dan nu in hun natuurlijke leefomgeving, zit ik er aan te denken om vrijwilligerswerk in een opvang centrum te gaan doen in Peru. Ik weet dat niet helemaal hun natuurlijke leefomgeving is enzo, maar het lijkt me wel een enorme ervaring en ik denk dat ik ook kennis mee kan nemen en kan delen daar. Maar goed, wie heeft er ervaring met Peru? Is het een aanrader? Of juist niet?

Groetjes Bente

Kookaburra

Re: Vrijwilligerswerk in Peru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:17

Ik zag de topictitel en wist meteen van wie het topic was! Hopenlijk krijg je hier mooie tips en ervaringen Bente :D

Niets is zo troostend voor de ziel als galopperen in de zon - Kristin Hannah
De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:17

Ja en nee. Ik heb een hoop vrienden wonen in Peru (Lima) en dit zijn 1 van de meest warme en lieve mensen die ik ken. Engels is vaak wel wat beperkt.

Het ligt er maar net aan waar in Peru je wilt zitten. Sommige plekken zou ik namelijk (vanuit mijzelf) als blondje vrouw zeker niet doen. Hier werd ook stellig door hun op gehamerd. Doe je research, maak eventueel video bel afspraken met mogelijke hosts en werkgevers. Het is een prachtig land met lieve mensen

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-22 13:20

Het project wat ik op het oog heb, is echt ingesteld op vrijwilligers. Hier betaal je voor, maar dat snap ik heel goed. Het zijn van origine Nederlandse mensen en er komen echt veel internationale mensen. Ik ga ook echt pas als ik een goed gevoel er bij heb, juist omdat het soms niet heel veilig is voor een vrouw alleen....

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:36

Mag ik weten welke omgeving het is? Ik kan altijd een lijntje voor je uitzetten of ze die omgeving kennen? Mag uiteraard ook via PB

Verzorgpaardje gezocht zonder rijden omgeving den haag :) https://boktimg.nl/s/cadeau.gif

[BB-HK] [VOLG] Wachten op de nieuwe pup Het avontuur van/met/over kleine Iroh

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-22 17:12

Ik stuur je even een prive berichtje!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:35

Ik heb zelf in Peru gewoond als kind. Mijn ouders hebben daar ontwikkelingswerk gedaan en mijn vader woont daar nog steeds. Hij kent best wel wat projecten in Peru natuurlijk niet alles daar is het land te groot voor. Hij woont in Cuzco. Als je wilt kan ik wel aan hem vragen of hij daar iets van weet. Hij woont daar al vanaf eind jaren 70 in zuid Amerika langst in Peru. Ik vind het een geweldig land en idd net als in elk land zijn er gebieden waar je niet moet komen, maar naar Peru gaan jaarlijks heel veel toeristen.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:05

Ik kwam net een instagram post tegen van Floortje Dessing (Floortje naar het einde van de wereld) over een stel zat gewonde dieren opvangt en traint om weer uitgezet te worden. Ze hebben ook vaak internationale vrijwilligers en zitten in de Amazone, dus niet per se Peru. Moest aan je denken bij die post, misschien is het wat :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:47

Omdat ik best 'verdiep' in verantwoorde projecten met wildlife in Afrika, ben ik benieuwd naar welk project je wilt gaan? Om voor mezelf eens te researchen wat er aan de andere kant van de oceaan te vinden is.
Een kennis van me zit nu in Costa Rica op een wildlife opvang. Volgens mij ook een wat groter internationale organisatie.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 01:49

Wat vragen: Bij welke organizatie wil je aan de slag? Hoe zou je dat boeken, direct bij de organizatie of via een tussenpersoon? Zijn er ergens recenties te vinden?

Wat kost het, en wat krijg je er voor terug? Zijn er meestal meerdere vrijwilligers? Halen ze je op op het vliegveld?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie