File richting Utrecht?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Zertab

File richting Utrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-22 08:52

Hoi allemaal,

Ik moet morgen vanuit Noord-Brabant naar Utrecht. Is er iemand die mij kan vertellen of er op woensdagen ook veel file staat? :+ Ik ben even aan het kijken hoe laat ik moet vertrekken.
Ik moet er om 9:30 zijn(ja een k*t tijd, liever gewoon direct om 8:00). Zonder file rijd ik er 1 uur en 5 minuten op, zoiets.

Ik volg de A2 trouwens.

Ik heb al naar het OV gekeken, dat is helaas geen optie.

Ibbel

Re: File richting Utrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:00

Over het algemeen geeft google maps een goede indicatie van de verwachte reistijd op basis van gegevens uit het verleden. Gewoon gewenste datum en aankomsttijd invullen, en dan krijg je een schatting.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:02

File? sta elke dag in de file, ruim op tijd vertrekken ;-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:02

Ik kan je niet helpen met hoeveel er file staat. Maar dat er zo goed als zeker file staat is wel heel reeel. Het staat zeker rond dit tijd vast.

Van waar in brabant moet je komen? Met een omweg ov ook niet te doen? Stukje auto en dan de trein in? Anders heel vroeg vertrekken en in utrecht lang wachten.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:06

Ik zie dat het nu ook vaststaat, je moet echt geluk hebben en het laatste stuk binnendoor hebben ze ook allemaal al uitgevonden.
Als het iets is waar je echt op tijd moet zijn zou ik heel vroeg weggaan en in Utrecht ergens een bakkie doen.
Weet als ik naar het KLPD in Driebergen moest dat het scheelde per 5 minuten of ik door kon rijden of niet.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s verhuur, kijk op Instagram!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:22

Ga er maar vanuit dat er file staat, de A2 is poedersuiker :') Ik kom vanaf knp Deil de A2 op als ik naar kantoor moet, normaal gezien doe ik er 35 minuten over zonder file. Maar dat wordt toch vaak minimaal 45 minuten tot zeker een uur :=

Ik zou lekker ruim op tijd vertrekken, beter te vroeg dan te laat denk ik?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:25

Dat is nooit te voorspellen. Er hoeft er maar 1 een ongeluk te krijgen en het staat vast. Gewoon eerder weggaan van huis

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:26

mvdbijl schreef:
File? sta elke dag in de file, ruim op tijd vertrekken ;-)

Meerwaarde van deze post: 0 :')

Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:51

Voor mijn gevoel staat er op de A2 in de spits áltijd file _O- Oke dat is misschien wat overdreven, maar het is wel een hele drukke snelweg. Ik zou er vanuit gaan dat er file staat en ruim op tijd vertrekken. In het ergste (of beste) geval ben je te vroeg, maar beter dat dan te laat :)

*pum*

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:52

Ik woon in de buurt van Zaltbommel en werk in Utrecht, en de A2 is 's ochtends altijd gedoe richting Utrecht. Niet zo erg als de A27, but still. Volgens mij is er van Den Bosch tot Zaltbommel standaard vertraging ochtends, en van waar ik erop kom rijdt het wel half, maar vaak heb je nog wel het nodige gedoe, zeker als je na 8:00 rijdt. Vanmorgen zou ik er ook een klein uur over gedaan hebben zag ik op de navigatie. Ik probeer altijd eerder te beginnen, als ik voor 7:00 op de weg zit rijdt het vaak nog wel

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-22 09:55

Oké dankjewel allemaal! Heb er nu al ontzettend veel zin in :') Ik kan helaas ook niet eerder daar aankomen, en het is ook niet zó urgent dat ik niet te laat mag komen. Maar ik rijd maar om 7:30 aan.

Gelukkig is het maar eenmalig.

Op de terugweg al een escape bedacht; eerst wat eten bij de mac in de buurt en dan wat later naar huis rijden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-22 10:01

Ibbel schreef:
Over het algemeen geeft google maps een goede indicatie van de verwachte reistijd op basis van gegevens uit het verleden. Gewoon gewenste datum en aankomsttijd invullen, en dan krijg je een schatting.

Ah gevonden! Dan doe ik er tussen de 50 minuten en 1 uur en 15 minuten over. Valt nog mee.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:12

Zertab schreef:
Op de terugweg al een escape bedacht; eerst wat eten bij de mac in de buurt en dan wat later naar huis rijden.

Hoe laat moet je terug?

De Man Fotografie

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:17

Vanuit Brabant naar Utrecht is eigenlijk altijd standaard drama. Dus ik zou zeer ruim van tevoren weggaan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:22

En op tijd terug lijkt me ook een strak plan :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-22 11:12

Exitium schreef:
Zertab schreef:

Hoe laat moet je terug?

17:30 -O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:30

Dan begint het vaak alweer iets af te nemen volgens mij, maar is er vaak nog wel vertraging bij Utrecht en vanaf Culemborg/Beesd tot aan de brug. Je kan inderdaad wat eten bij bijvoorbeeld de Mac (zit er één in het noorden van Nieuwegein vlakbij de A12, een afrit van de A2 af) als het druk is.

Meeste vertraging bij Utrecht kun je ontwijken door vanaf die weg naar het zuiden te rijden, einde linksaf en dan die weg volgen om het park heen. Dan kom je uiteindelijk bij Nieuwegein-Zuid de snelweg op. Daar is het even gedoe in de spits (oprit is gelijk de volgende afrit (Vianen) en die afrit is populair i.v.m. file op de A27), maar daarna kun je redelijk rijden tot de volgende file.

File tussen Culemborg en Waardenburg is ook wel te omzeilen, maar niet handig als je de omgeving niet kent omdat je dan dwars door de polder moet. :') Ik schiet er dan bij Leerdam of Culemborg af en rij dan min of meer evenwijdig aan de snelweg naar het zuiden, schiet tussen Beesd en Haaften de A15 over en ga dan bij Waardenburg weer de A2 op. Dat heeft alleen zin als de totale reistijd tot Waardenburg boven de 45 minuten ligt though.

Hoe het 's middags ten zuiden van Zaltbommel is weet ik niet :)

De Man Fotografie

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-22 12:11

Oké, dankjewel!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:57

Wij moesten net vanuit Maarssen naar Nieuwegein en het was al aardig druk op de weg!
Waarschuwing, er is daar trajectcontrole.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:01

Ik rij zelf van Vught naar Utrecht/Maarssen. Vertrek om 6.10 en ben om 7u in utrecht. Laatste tijd vrijwel nergens last van(en dat ga ik nu op mij afroepen denk ik haha). Rij om half 4 weer terug en dat is net te doen sinds corona stroopt het dan wel een beetje maar is te doen. Tenzij er een ongeluk gebeurd, maar dat is overal denk ik.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:19

chanicha schreef:
Wij moesten net vanuit Maarssen naar Nieuwegein en het was al aardig druk op de weg!
Waarschuwing, er is daar trajectcontrole.

Nee, da's verderop tussen Maarssen en de A9, voorbij Utrecht dus.

Dustinlover schreef:
Rij om half 4 weer terug en dat is net te doen sinds corona stroopt het dan wel een beetje maar is te doen.

Klopt, ik rij meestal om 16:00 terug en dan heb je wel file, zeker voor Waardenburg. Half vier kan meestal nog net.

De Man Fotografie

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:30

Klopt, mijn fout!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 17:42

Ja ik rijd altijd over dit stuk naar mijn werk en het is altijd drama. Vanuit Brabant sta je op meerdere plekken. Ik weet niet waar je erop komt maar bij Empel en Deil is het altijd drama, daarna krijg je Everdingen en dan Oudenrijn. En dan die %#*€##€ tunnel waar het ook vastloopt. Of hoef je net de tunnel niet door? Dat scheelt dan alweer iets.
Maar houd maar rekening met veel file. Collega ging vanmorgen om 7 uur weg vanuit Veghel en was om half 10 in Utrecht.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:04

Ik ben net terug uit Veendendaal, en donderdag mag ik weer naar Maarssen. Aangezien ik in Den Haag woon, moet ik over Utrecht. Rond Utrecht stond alles vol, zowel heen als terug, en van noord naar zuid en oost naar west. Ik moet er niet aan denken dat ik dit elke dag zou moeten doen, dan ging ik acuut ander werk zoeken.

Extremely rare and Beyond Compare

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:08

Misschien kan je bij Harmelen eraf en dan binnendoor naar Maarssen.