Studenten, wat voor bijbaan hebben jullie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kosseh

Berichten: 2615
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 23:05

Studeer niet meer, maar tijdens m'n studie wel altijd gewerkt.

Mijn bijbaan was caissière bij een supermarkt, maar werkte vaak ook ergens anders in de winkel
Ik werkte ongeveer 2 avonden (17-21:30) en de zondag (11-20:30 200% betaald) 17,5 uur per week, betaald voor 26 uur.
In de vakanties en rustige studieweken 30-37 uur per week. Feestdagen werkte ik bijna allemaal. Die werden ook 200% betaald. Feestdagen op zondag waren helemaal fijn, dan kreeg je 300% :D

Ik vond het prima verdienen. Zeker op de zondag liep heb lekker op. Heb er bijna 4 jaar gewerkt. Vast contract was er geen probleem, als je studeerde

beegee
Berichten: 955
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Studenten, wat voor bijbaan hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 23:15

Teamleider en later manager bij een supermarkt (begonnen als 16-jarige, gestudeerd van 18-22). Zo’n 20 uur per week. Best pittig naast een voltijd studie en later nog een paard erbij op een doe het zelf stal.

Eloya

Berichten: 5205
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Studenten, wat voor bijbaan hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 23:18

Bezorger en kassamedewerker sushi bezorgservice :) scooter en auto.
Toch 3.5 jaar gedaan en kreeg steeds meer verantwoordelijkheid en vertrouwen. Mocht al kort na behalen rijbewijs met de bedrijfsauto op pad maar het was ook prima als ik dat nog spannend vond en even wou wachten. Geen gepush. Fooi mochten we 100% houden. Verdiende best prima . En regelmatig gratis sushi :)

Zebrastreep

Berichten: 9837
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 23:18

Begonnen met een zomerbaantje na het behalen van mijn vmbo diploma als horecamedewerkster bij een camping. Dit was tevens ook mijn eerste baantje. Vaak bleef ik nog wat langer hangen dan de rest , mits het nog te combineren viel met school.

Tijdens mijn eerste studie had ik een bijbaan als kassamedewerkster / verkoper bij een kringloopwinkel. Altijd vast op de zaterdagen , en later ook meer doordeweeks toen ik een soort van tussenjaar had.

Daarna gaan werken bij een kleine zorginstelling voor mensen met een verstandelijke en meervoudige beperking. Dit heb ik ook gedaan tijdens mijn tweede opleiding omdat het perfect aansloot.

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 23:51

Ik heb tijdens mijn studie 4 jaar in de avond gewerkt bij een reclamebedrijf. Van 17:00 tot 21:00 meestal en dan drie dagen in de week.
Als ik geen stages had deed ik ook nog extra werk in de pgb zorg en ging daarna naar de campus.

kampioen2be
Berichten: 366
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Studenten, wat voor bijbaan hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 00:49

Ik werk als bijles docent (hoofdvakken zijn economie, bedrijfseconomie en geschiedenis- maar ik doe veel vakken tegenwoordig) en huiswerkbegeleiding - tegenwoordig zo'n 10-14 uur per week.
Ik ga beginnen als assistent van mijn professor bij een aantal van zijn persoonlijke onderzoeken - zal zo'n 5-10 uur per week worden, mag dit zelf indelen
Daarnaast pak ik de fotografie steeds professioneler op en boeken mensen mij ook echt voor shoots (zo leuk! was een hobby en omdat mensen mijn foto's echt goed vonden willen ze mij tegenwoordig ook echt inhuren)

Ook ben ik nog bestuurslid op de hockeyclub, maar dat is niet betaald. Ben daar ook actief in verschillende commissies.

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Studenten, wat voor bijbaan hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 01:08

Op de markt :) Was echt heel erg genieten. Het was wel alleen de zaterdag, maar wel van 6.00- 16.00. Vanaf dat ik 9 was (was van mijn vader) ben ik begonnen, denk dat ik op mijn 12e elke zaterdag mee ging. En het verdiende heerlijk en het was nog eens keigezellig ook.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 03:50

Eerste twee jaar schoonmaakwerk gedaan. Eerste jaar 10 uur per week, daarna 8 uur per week omdat 10 uur teveel was voor mij. Vond het vreselijk werk, maar het verdiende goed en was zeer flexibel (kon zelf m'n uren indelen).
In het derde jaar had ik een jaarstage waarbij ik ook een stagevergoeding kreeg. Stagevergoeding was iets meer dan wat ik met de bijbaan eerst verdiende. Heb toen er niet meer naast gewerkt.
In het vierde jaar begonnen als uitzendkracht in de GGZ. Ideaal want verdiende goed als bijbaan en is een baan in het werkveld waar ik voor studeerde. Dus ervaring opdoen en leuk werk.

future_vet
Berichten: 2623
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Studenten, wat voor bijbaan hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 06:49

Op de kinderboerderij als dierverzorger. Een weekend in de drie weken, gemiddeld dus 24 uur per maand. Verdiende goed en was goed te combineren met mijn zware fulltime studie. Heb dit 5 jaar gedaaan.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Studenten, wat voor bijbaan hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:08

Ik heb een tijdje 16 uur per week op de broodafdeling van de ekoplaza gewerkt.

Nu doe ik 1 keer in de maand een logeerweekend begeleiden voor meiden met psychosociale problematiek. Ik begon als assistent begeleider (vrijwilligerspositie) in een huisje met meiden met down syndroom. Na twee jaar gepromoveerd tot persoonlijk begeleider in loondienst. Dit is dus 1 keer een weekend in de maand 40 uur waar ik voor betaald krijg (incl slapen natuurlijk). Het is wel intens, maar ontzettend leuk en de andere 3 weken in de maand kan ik het loslaten.

De weken daaromheen werk ik op flexibele basis in een veganistisch restaurantje. Ik kan zelf doorgeven welke dagen ik kan werken. Dit wisselt per week tussen de 0 en 16 uur.

DreamGuide

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Studenten, wat voor bijbaan hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:16

Ik werk 32 uur per week op kantoor naast mijn voltijd masterstudie (universiteit).

Leek me handig, vast aan mijn cv werken. :')

xPabloBokt

Berichten: 9485
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:26

Ik werk bij Picnic als bezorger, ongeveer 9 uur per week.

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Studenten, wat voor bijbaan hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:49

Ik werk in de horeca als bediening en achter de bar, ongeveer 2 avonden in de week. Verder ben ik studentassistent voor een vak op de uni, daar moet ik 1 avond voor lesgeven en verder het een en ander thuis doen aan opdrachten maken en nakijken. Is zo’n 6/7 uur in de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:59

Ik werkte een paar avonden per week achter de balie bij een sportschool.

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:03

Ik ben postbezorger bij Postnl naast mijn HBO-studie

Soepblik
Berichten: 1162
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Studenten, wat voor bijbaan hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:08

Ik werkte naast mijn studie drie dagen in de week bij een reclamebureau om meer ervaring op te doen binnen mijn vakgebied. Als je je naast zo'n studie niet het snot voor ogen werkt kom je niet aan een baan, dus vandaar. :) heeft inderdaad zijn vruchten afgeworpen.

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:09

T is al even geleden, maar ik werkte op het station in de kiosk van 2005 - 2010.
Eerst in een grotere kiosk in Meppel, incl. frituur en verkoop van treinkaartjesverkoop (wat ik zeg, dit is even geleden). Daarna in Groningen in de kleine kiosk op t perron. Was altijd erg gezellig met veel andere studenten en de roosters waren altijd heel flexibel. Ik vond het een perfect bijbaantje.

Sellyxx

Berichten: 1221
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:28

Amado7 schreef:
Op de markt :) Was echt heel erg genieten. Het was wel alleen de zaterdag, maar wel van 6.00- 16.00. Vanaf dat ik 9 was (was van mijn vader) ben ik begonnen, denk dat ik op mijn 12e elke zaterdag mee ging. En het verdiende heerlijk en het was nog eens keigezellig ook.


Hier nog een! Ik heb 8 jaar lang op de markt gewerkt, het leukste wat er is. :) Inmiddels ben ik klaar met mijn studie en ben ik begonnen met een doordeweekse baan, maar ik ga nogsteeds af en toe een dagje mee naar de markt, omdat ik er onwijs van kan genieten. Ik heb in al die jaren dan ook nog nooit tegen het werk opgezien. Het is fysiek wel hard werken en wat dat betreft echte inspanning, maar dat vind ik het zeker waard :) . Ik maak 12 uur op een dag wat ervoor zorgt dat je maar 1 dag in de week kwijt bent en lekker veel uren kunt maken :) Lang, lang, daarvoor werkte ik bij de Hema en dan keek ik na een half uurtje al op de klok van : 'hoe lang nog'. Op de markt vliegt de dag voorbij, 's ochtends gezellig met elkaar in de bus, op de markt het uitpakken en opbouwen van je kraam/wagen, en vanaf een uur of 9 komen de klanten en vanaf dat moment vliegt de dag voorbij. Ik werk in een team samen met mensen die echt vrienden zijn geworden en de mensen komen niet alleen naar de markt voor het kopen van het product (wat op zichzelf al een feestje is om mee te werken, in mijn geval kaas := ), maar ook voor een stukje beleving. Het is bizar hoe je een band opbouwt met klanten, waarvan je in eerste instantie denkt wat stelt dat nou voor elke week een paar minuten contact, maar toch. Er hoort ook altijd een gezellig praatje bij, lief en leed wordt gedeeld zou ik bijna kunnen zeggen. Het verveelt wat dat betreft nooit.

Horseloverl
Berichten: 2233
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Studenten, wat voor bijbaan hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:32

Ik werk als huishoudelijke hulp in de zorg. Lekker flexibel en goed verdienen. 6-9 uur in de week

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Studenten, wat voor bijbaan hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:36

Ik heb mijn eigen fotografiebedrijfje :) daarnaast werkte ik in mijn bachelor bij onderwijs administratie en nu tijdens master als catering op zeilschip.

Django_Mette

Berichten: 1377
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:46

MerleSimone schreef:
McDonald's! Begonnen als 15 jarige, inmiddels nog steeds (fulltime) in dienst in een van de hogere functies bij m'n franchisenemer. Als student werkte ik 2 of 3 dagen doordeweeks van 17 tot 23 en een volledige weekenddag, vanaf m'n 18e vrijdag en zaterdag de nachten erbij. Veel uren gemaakt, makkelijk en goed verdienen en erg gezellig. Heel flexibel ook.

Ja hier ook! Ik begon op mijn 18e en toen begonnen met 1 of 2 dagen per week een shift. Inmiddels heb ik een contract voor 15 uur per week als management-trainee, maar in de praktijk werk ik 3 à 4 dagen per week. Daar krijg ik wel gewoon extra voor betaald :) Ik werk het meest op de sluit (vanaf 5 of half 6 tot 1 à 2 uur) en ik vind het heerlijk! :D

Hiraeth

Berichten: 3230
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:05

Ik heb wat verschillende dingen gedaan, maar de fijnste waren chauffeur bij EasyWay (huurauto's heen en weer rijden tussen huurder en verhuurder) en nu freelancer zijn via Young Ones. Ik rij nu elk weekend voor HelloFresh in het noorden en oosten van het land. Heerlijk, want ik zit niet vast aan roosters oid. IKEA was een hartstikke leuke baan, maar het was echt niet flexibel qua planning en in deze fase van mijn leven werd ik gek van hoe moeilijk het was om vrij te kunnen krijgen. :o

_Lois_

Berichten: 3294
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:52

Hiraeth schreef:
Ik heb wat verschillende dingen gedaan, maar de fijnste waren chauffeur bij EasyWay (huurauto's heen en weer rijden tussen huurder en verhuurder) en nu freelancer zijn via Young Ones. Ik rij nu elk weekend voor HelloFresh in het noorden en oosten van het land. Heerlijk, want ik zit niet vast aan roosters oid. IKEA was een hartstikke leuke baan, maar het was echt niet flexibel qua planning en in deze fase van mijn leven werd ik gek van hoe moeilijk het was om vrij te kunnen krijgen. :o


Hoe bevalt YoungOnes? :)

Ik ben zelf op zoek naar iets naast mijn universitaire studie. Punt is dat ik al een hbo diploma op zak heb en 25 ben, dus een supermarkt gaat mij niet aannemen :P
Liefst doe ik iets op hbo niveau maar vrijwel alle functies zijn te weinig flexibel/te veel uren omdat ze niet bedoelt zijn voor studenten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:00

Skupje!

young ones twijfel ik ook over dus daar ben ik wel benieuwd naar.

Verder veel gedaan. Bioscoop was het leukste, vorig jaar ook een poos bij gorillas gewerkt en dat was ook top :)

Ook enquetes op Schiphol afgenomen en bij coolblue gewerkt, maar dat vond ik wat minder :) . Dit was overigens ook een periode naast mijn "gewone" baan, dus niet alleen studie-bijbaantjes :+ . Wilde graag iets met mijn handen doen, naast de hele dag in een burostoel zitten :))