Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Toen ben ik door gaan zoeken en ben ik 3 bedrijven en 1 jaar later toch terecht gekomen waar ik wilde. Met concreet en passievol zijn kom je naar mijn idee wel een eind bij sollicitaties. Ik heb wel eens letterlijk met de handen op de tafel geslagen tijdens een gesprek om te krijgen wat ik wilde. Waar ik op let zijn sfeer binnen de organisatie, mogelijke aansluiting bij collega's, doorgroeimogelijkheden, salaris.
Soms lijkt het wel alsof de brutaalste het meest krijgt
Ik heb wel ex-klasgenoten die verdienen nu nog steeds ruim 400 euro per maand minder dan ik.
maar dat is persoonlijk en daarom werk ik ook via een detacheerder.
Dus lees je goed in wat een gepast uurloon is voor een junior en ga er dan liever wat boven zitten. Omlaag gaan kan altijd.
weinig tijd gehad om over na te denken dus.
Dus het is nogal een luxe probleem eigenlijk..
Maar de conclusie is dus om wel gewoon in gesprek te gaan en te kijken wat past.
Relaxed schreef:Je hoeft niet per se een uitgebreide oproep te plaatsen, je moet zorgen dat je de juiste zoektermen erin verwerkt en in je profiel.Vacatures en de inhoud ervan zijn echt verschrikkelijk.. In mijn vakgebied, tegenwoordig noemen ze zelf financieel administratief medewerkers in hun vacatures al (financial) controllers![]()
Je kunt ook gewoon een uitgebreid oproepje zetten wat je precies zoekt, dat is de kracht van LinkedIn, de mensen vinden jou dan wel
Net als met sollicitatiebrieven gaan recruiters geen ellenlange verhalen lezen op LinkedIn; ze zoeken bepaalde sleutelwoorden en aan de hand daarvan sturen ze hun berichten. Ik zou daarom juist een beetje beknopt zijn in wat je zoekt: wat voor soort bedrijf, regio, grootte etc.
Ik heb Geschiedenis en African Studies gestudeerd, dus het kon er niet veel verder bij vandaan liggen. Ik wilde eigenlijk even een break na m'n studie, wilde wat dromen najagen en in plaats van een paar maanden, heb ik er twee jaar in gewerkt. Sindsdien werk ik in marketing / advertising.

Kijk daar ook wel naar bij solliciteren, en alvast veel succes! Femek2902 schreef:Ik ben bekend met de kracht van LinkedIn inderdaad, daar ben ik wel op te vinden, maar eigenlijk vind ik het geen fijn platform. Het probleem is eigenlijk ook niet dat er niets te vinden is, maar meer dat er teveel te vinden is. Wanneer ik met een straal van 30 km hr-medewerker intyp op bijv. werkzoeken.nl dan krijg ik meer dan 400 suggestiesDus het is nogal een luxe probleem eigenlijk..
Eigen bedrijfje liep dus niet meer lekker, en toen heb ik een jaar bij de weekkrant gewerkt.
)