Moska schreef:Andere verzekering is niet nodig, hooguit de kilometers aanpassen. En qua vergoeding, het zou de werkgever sieren om de gemaakte kilometers te vergoeden. En dan niet alleen het belastingvrije bedrag, maar een bedrag wat overeenkomt met de werkelijkheid. Is er geen vergoeding mogelijk, dan zou ik vragen om een auto van de zaak. Is dat ook niet mogelijk, dan zou ik ernstig in overweging nemen of dit het werk is wat je wilt doen.
Dit is dus niet waar!
Zodra jij je auto zakelijk gaat gebruiken, wordt het risico op schade hoger, daarom dien jij, op het moment dat jij je auto zakelijk gaat gebruiken, dit altijd aan te geven bij de verzekeraar!
Omdat jij geen eigen bedrijf hebt, en de auto dus niet op de balans staat van het bedrijf, zal je geen zakelijke auto verzekering krijgen, maar je gebruikt je auto niet alleen meer particulier, dus een particuliere autoverzekering is dus niet meer voldoende.
Het zal er dus op uit draaien dat je een particulier plus verzekering krijgt.
Deze is qua voorwaarden vrijwel gelijk, maar met de uitbreiding dat jij je auto ook deels zakelijk gebruikt, uiteraard zitten hier ook kosten aan verbonden!
Verder, mbt de aansprakelijkheid bij een ongeval tijdens werktijd, dat is echt een hele lastige! Ik kan mij nog herinneren dat dit de wet is met de meeste uitzonderingen. Hoe dit precies zit zou ik na moeten kijken in mijn boek, maar ik weet dat een minuscuul verschil al voor een verschuiving in de aansprakelijkheid zorgt.
Beter, stel je deze vragen gewoon meteen aan het juridisch loket of de rechtsbijstandverzekering, want op bokt krijg je waarschijnlijk teveel antwoorden van mensen die denken dat ze er verstand van hebben, maar het niet hebben