Vragen over stage instructeur B (Orun 3?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Vragen over stage instructeur B (Orun 3?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 14:46

Dag allemaal!

Vorige week begon ik hier in België aan de opleiding instructeur B. In deze opleiding leren wij lesgeven aan beginnende wedstrijdcombinaties van L/M niveau. Voor zover ik kan vinden is dit in Nederland de Orun 3. (Mocht dit niet kloppen, dan hoor ik het graag!).

De cursus zelf duurt 21 weken, telkens 3u op woensdagavond. Tijdens deze 21 weken krijgen wij zowel theorie- als praktijkles. Naast deze lessen moeten wij een (beperkte) stage doen van 10u. We zouden 4u kijkstage moeten doen, gevolgd op 6u doestage (tijdens de doestage moeten we samen met de mentor lesgeven).

Ik vind het best spannend om een geschikte stageplaats te zoeken. Hoewel ikzelf al wat ervaring heb, zowel in rijden (2x lichte tour) als in lesgeven (ik geef al wat basisniveau ruiters les en beschik over mijn initiator diploma), ben ik toch best onzeker over mezelf. :') Door deze onzekerheid zou ik dan eerder opzoek gaan naar een stageplaats van een iets "lager" niveau. Mijn ambitie en leergierigheid wil dan weer net een iets "hoger" niveau..
(Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.. is zeker niet verkeerd bedoeld..)

Ik zou het ook geen probleem vinden om meer uren stage te doen, te werken voor mijn stage uren,... indien het niveau van lesgeven hoog genoeg is zou ik eventueel ook een keer mijn eigen paard willen meenemen waarmee ik nu lichte tour rij. Zo kan ik ook ervaren hoe het is om les te krijgen van die persoon. (Dit hoort niet bij de stage, maar ik leer gewoon graag bij :j ).

Ik ben dus op zoek naar een passende stageplaats. Dit mag zowel in België als in Nederland. Heeft hier iemand ervaring met dit soort stages/stageplaatsen?
Wie is hiervoor aan te raden?

Nog andere bruikbare tips?

Alvast bedankt!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 16:49

Ik verplaats dit topic naar School, studie en werk.