'Klant' verlengt hosting niet, website weg. Wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 15:53

Heel banketstaaf gezegd is dat der eigen schuld. Wij hebben het ook gehad met een klant die zijn domein had laten verlopen. Die had alleen de mazzel dat hij er snel genoeg bij was en de dns beheerder zo lief was om met een belletje van ons alles weer online te zetten. Echter is die website dus waarschijnlijk al enkele weken niet bereikbaar geweest en komt ze er zelf nu dus pas achter. Harde les voor de eigenaar maar dan had ze der mails maar beter moeten lezen of bij niet begrijpen contact met jouw of de hosting op moeten nemen.

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: 'Klant' verlengt hosting niet, website weg. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 17:11

Oh sorry, ik bedoel 1 host en 2 domeinen + websites (adressen).

Ik ga inderdaad even met Vimexx bellen vanavond, kijke of er toch wat te regelen valt, al is het maar tegen betaling.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:20

Xyris schreef:
Oh sorry, ik bedoel 1 host en 2 domeinen + websites (adressen).

Ik ga inderdaad even met Vimexx bellen vanavond, kijke of er toch wat te regelen valt, al is het maar tegen betaling.

Waarom ga je dit nu weer doen? Je hebt er al een week werk in gestoken, gratis. Zij is laks en jij gaat het vervolgens weer voor haar regelen?
Haar probleem, zelf veroorzaakt, mag ze ook zelf oplossen zou ik zeggen.

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:26

Achterom schreef:
Xyris schreef:
Oh sorry, ik bedoel 1 host en 2 domeinen + websites (adressen).

Ik ga inderdaad even met Vimexx bellen vanavond, kijke of er toch wat te regelen valt, al is het maar tegen betaling.

Waarom ga je dit nu weer doen? Je hebt er al een week werk in gestoken, gratis. Zij is laks en jij gaat het vervolgens weer voor haar regelen?
Haar probleem, zelf veroorzaakt, mag ze ook zelf oplossen zou ik zeggen.


Dat vraag ik mij ook af.
Gevalletje eigen schuld bel zelf. Of betaal jou voor je werk

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Re: 'Klant' verlengt hosting niet, website weg. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:41

Ja, laat je niet zo voor het karretje spannen?

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: 'Klant' verlengt hosting niet, website weg. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 18:47

Nee doe ik ook niet, ik ga het nu ook niet voor Jan Doedel doen, wil gewoon kunnen uitleggen wat er nou precies mis is gegaan en een voorstel doen

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:16

Xyris schreef:
Je moet je voorstellen dat de hosting een huis is. In dat huis kunnen meerdere mensen wonen (die mensen zijn websites) dus op 1 host kan je meerdere websites en hun eigen domeinnamen hebben. Dat is waarschijnlijk wat ze gedaan heeft om geld te besparen, maar is het vervolgens vergeten.

Als de hosting een huis is, dan is jouw klant de huurder.
Jij hebt de meubels, de inrichting en misschien ook nog de toegangscontrole bij de voordeur geregeld, maar als die huurder door de huisbaas op straat wordt gezet, dan is dat toch niet iets wat jij moet oplossen?

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: 'Klant' verlengt hosting niet, website weg. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 20:18

Hehe je omschrijft het inderdaad mooi, je hebt inderdaad gelijk.

Het verhaal is inmiddels ook wat duidelijker, ze heeft 2 hostings met elkaar verwart en de verkeerde af laten lopen, of ze heeft gedacht dat ze er nog 2 had terwijl ze er maar 1 had. Het blijft wat vreemd, de website is ook al ruim een maand offline blijkt achteraf. Heb de situatie uitgelegd en een voorstel gedaan, en dan zien we wel verder... Bedankt allemaal voor de hulp!