Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
kwita schreef:nee, ik met mijn dicalculy zal het nooit leren al zou ik op Havard geschoold worden!
verootjoo schreef:Tussen wiskunde en rekenen zit echt een verschil.
Ik ben een ramp met (hoofd) rekenen, maar wiskunde was ik op de middelbare erg goed in.
Statistiek is ook gesneden koek voor mij.
Maar vraag me niet om de tafel van 7 want ik heb geen idee.
Ik denk wel dat iedereen in principe de basis kan leren, maar iedereen heeft ook z’n eigen talenten en als je iets wilt kunnen wat niet je talent is, moet je er heel veel tijd in stoppen.
Eelmo schreef:kwita schreef:nee, ik met mijn dicalculy zal het nooit leren al zou ik op Havard geschoold worden!
Mwah, begrijpen en op het juiste antwoord uitkomen zijn 2 verschillende dingen. Ik begreep prima welke regeltjes ik waar wanneer toe moest passen om een formule op te lossen, maar ik kwam zelden op het juiste antwoord uit omdat ik random getallen opschreef ofzo. Ook hier dyscalculi, het klassieke rekenen (en vooral hoofdrekenen) zal ik nooit goed in worden. Wil niet zeggen dat ik niet begrijp hoe het moet
Das misschien een beetje muggenziften over semantics, maar zo wordt de vraag gesteld